Opstellen topic in PMG !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakersteam,

Ik hoop dat ik dit topic in de goede afdeling geplaatst heb maar voor zover ik kan lezen in het beleid past dit topic hier wel omdat het een algemeen punt is. Enfin het valt mij dus op dat vooral in PMG mensen heel vaak een topic openen met een probleem, hetzij dan wel of niet belangrijk of relevant. Probleem hierbij is echter dat mensen heel vaak verzuimen om hun systeemspecificaties erbij te vermelden in de startpost.

Herhaalde malen heb ik mensen dan hierop gewezen waarna men dan uiteindelijk de systeemspecs erbij zet echter nu heb ik eens het PMG beleid gelezen. Hierin staat dus wel vermeld dat mensen eerst eens Hangen en Opstarten moeten door nemen en wanneer ze er dan nog niet uit komen dan dus een Topic kunnen openen. Nergens echter staat er geschreven wat men zoal moet vermelden in een Topic en dat lijkt mij toch wel belangrijk.

Mijn vraag of opmerking is dus of het niet mogelijk is in het PMG beleid hiervan een opmerking te plaatsen wat er zoal moet staan in een openingstopic, en er bv vaste info in moet staan met dan minimaal alle systeemspecs met merknaam en typenummer en eventueel de grootte erbij staat. Anders is het vaak maar een legpuzzel wanneer je iemand wilt helpen en kan je vaakgenoeg eerst bedelen dat ze eens hun systeemspecs eindelijk schrijven.

Groetjes van Roel1966.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik wil best een korte toevoeging plaatsen, maar heb je het idee dat het probleem hiermee opgelost is? In mijn ervaring zijn dergelijke topics juist een product van mensen die geen beleid H&O troubleshooter etc. hebben gelezen.

En wat was het beleid over groeten ook alweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Hoi Ed,

Dat ben ik wel met je eens maar voor diegenen die dan toch de moeite nemen lijkt het mij wel een zinvolle toevoeging, of bv dat je er een voorbeeld starterstopic in zet met dan de standaard zaken die erin moeten komen te staan. Min of meer een soort van leidraad waar mensen zich dan aan kunnen houden waarbij je natuurlijk altijd de z.n. "lees blinden" hebt die zich niet de moeite nemen even het beleid door te lezen.

Excuses wat betreft het groeten hetgeen ik wel weet maar een automatisme is geworden door toch een groet eronder te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat toch al in de algemene FAQ? Users die niet lezen en gewoon hun vraag dumpen blijf je toch houden, ongeacht waar je het in FAQs en beleidstopics zet, want die worden toch niet gelezen.

• Roel1966
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:28:
Dit staat toch al in de algemene FAQ? Users die niet lezen en gewoon hun vraag dumpen blijf je toch houden, ongeacht waar je het in FAQs en beleidstopics zet, want die worden toch niet gelezen.
In de FAQ heb ik het eerlijk gezegd niet teruggevonden en in het PMG beleid staat alleen dit :
" Mocht je uiteindelijk het probleem niet kunnen vinden en verwacht je dat het aan de processor, het moederbord of geheugen (of een combinatie daarvan) ligt dan kun je een topic openen in PMG ".

Het leek mij dus wel handig als daar dan een toevoeging bij komt te staan waarin vermeld staat wat je dan in je startpost minimaal moet zetten zoals dan in elk geval de specificaties van het systeem. Maar zeker ben ik het met je eens dat velen gewoon niks lezen en meteen hun probleem droppen, ook wel omdat ze daar dan vol van zitten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het algemeen beleid #topicplaatsen
Dit is toch gewoon duidelijk of niet?
Pagina: 1