Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel2010] een autosom maken op datum

Pagina: 1
Acties:

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:17
Hallo,

Kan er mij iemand helpen ? Ik ben namelijk opzoek of het mogelijk is om een autosom op datum te creëren.
Ik heb al geprobeerd met de SOM als functie maar zonder succes .

Ik werk met een tabel als

a1= 01/12/2010

a20= 15/12/2010

Dan moet er autosome gebeuren van K1 t&m k20

Heb al via google geprobeerd maar zonder succes.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan ben je F1 vergeten, er is een help-tekst met als titel zo'n beetje letterlijk wat je vraag is ;)

Welke functies heb je precies geprobeerd en waarom gaf het niet het gewenste resultaat?

Bedenk natuurlijk wel wat je precies wil optellen. 1dec2010+15dec2010 = de 16e van de 24e maand van het jaar 4020? Check dus even hoe Excel om gaat met (rekenen met) datums in het algemeen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
cube1984 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:02:
Hallo,

Kan er mij iemand helpen ? Ik ben namelijk opzoek of het mogelijk is om een autosom op datum te creëren.
Ik heb al geprobeerd met de SOM als functie maar zonder succes .

Ik werk met een tabel als

a1= 01/12/2010

a20= 15/12/2010

Dan moet er autosome gebeuren van K1 t&m k20

Ik begrijp niet wat je wil bereiken, je moet je probleem denk ik nog wat duidelijker formuleren.

In A1 t/m A20 staan datums, maar je wil hetgeen wat in K1 t/m K20 staat optellen. Wat hebben die datums te maken met die cellen in kolom K? Bedoel je niet dat je een SUMIF wil doen afhankelijk van de data in kolom A?

Ik snappem nie!

Home Assistant configuratie

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 12:06
Misschien som.als(a1:a20;<Nu();optelrange)?

Was ik maar rijk en niet zo knap...