Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Ik heb dus onlangs een nieuwe Linksys WRT120N en een WUSB100 gekocht van linksys.

Net internet aan de praat gekregen, alleen zit er erg weinig ontvangst op via de usb stick.
Er zit echt maar een meter of 10 afstand tussen. De router zit in 1 kamer, en de pc zit in de andere kamer (met een tussenkamer ernaast die open staat. Oftewel weinig dingen ertussen.

Ik heb echt maar 2 streepjes als ik geluk heb, terwijl je zou zeggen dat wifi/ wireless toch wel gevorderd moet zijn nu :S Als ze al niet een kamer verderop (waarvan de deuren openstaan) van wireless kunnen voorzien dan weet ik het ook niet meer.

Of heb ik instellingen verkeerd?

Specs:
Win7 x64.
Aangesloten aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De snelheid is ook niet goed (streepjes zijn maar streepjes)?
Veel meer dan max 27Mbps daadwerkelijke doorvoer zul je niet halen. Aangezien de WUSB100 alleen 802.11b/g is en de WRT120N daarnaast ook nog niet eens 802.11n wifi certified is.
Ik moet toegeven dat het erg verwarrend is hoe Cisco/Linksys deze twee producten neerzet... De stick is ook niet gecertificeerd voor 802.11n maar zou samen met de WRT120N beter werken dan 802.11g..: "Faster than Wireless-G when connected to a Linksys by Cisco Wireless-N Home Router (WRT120N), but also works great with Wireless-G and -B networks"

[ Voor 35% gewijzigd door Nivk op 12-12-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Snelheid is niet echt goed nee, 6.5mbps, maar om een youtube filmpje te laden duurt het even (20-30 sec).

Volgens de specs op tweakers.net zijn ze beide 802.11n, waarbij de usb stick 300mbps is, en de router 54mbps wifi. Aan de stick zou het dus niet moeten liggen.

Wat een flut cisco, linksys... voortaan niet voor de looks en naam meer gaan :/ Simpel routertje werkt al niet meer goed. Ik zie dus dat hij inderdaad niet goed met N werkt. Kan je de router ook via 802.11g laten werken en de usb stick ook (of gaat dat automatisch)?