Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien ik van plan een pricewatch: Asus Rampage III Gene icm. een pricewatch: Intel Core i7 950 Boxed te schaffen, wilde ik gelijk een nieuwe koeler erbij kopen. Mijn oog was gevallen op de pricewatch: Cooler Master Hyper Z600, maar een aantal transistortjes bij het socket lijken in de weg te zitten. Ook lijkt het (ik heb al het spul nog niet) alsof de hyper het geheugen gaat raken ( pricewatch: Corsair Dominator TR3X3G1600C8D ) Heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag

P.S. ben weer nieuw op GoT na het 2 jaar niet gebruikt te hebben, noem gerust verbeterpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
hmm een z600 is een zeer goede budget koeler, zorg dat je er pushpull opzet in een grote kast zorg dat je kast groot genoeg is deze koeler is 163mm hoog!!!

Heb deze koeler zelf ook en kan mijn i5 op 3,8ghz met 1,35v krijgen en houd hem onder de 60c.

Verder zou je ook kunnen kijken naar een scythe muggen2 rev.2 of eventueel promalitech megahalems en verder zijn er heel veel goede koelers maar de z600 is inderdaad mooi budget koelertje.

kijk wel of er standaard een 1366 kit bij zit, anders zul je deze er bij moeten kopen kun je gewoon krijgen bij highflow.nl. Naar mijn weten zit deze er namelijk niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de lijst van ondersteunende sockets staat 1336 wel, dus ik denk niet dat je daar een extra kit bij nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
klopt er is een kit te vinden op highflow... http://www.highflow.nl/cp...2-z600-geminii-s-v8-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is niet waar dit topic over gaat (alsnog bedankt). Dit topic gaat over of er een z600 op de R3g past vanwege de HUGE maar mooie (heil Asus _/-\o_ ) Northbridgecooler en eventuele andere dingen die ik over het hoofd zie

EDIT: ik zag iets over het hoofd: het dominator geheugen dat er eventueel niet onder past (pricewatch: Corsair Dominator TR3X3G1600C8D)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
als het goed is moet alles passen zal Foto maken binnen mijn pc als vergelijkings materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, alvast bedankt (is dit de hele combo, of alleen de rampage 3 gene?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

De z600 begint op 6cm vanaf de PCB van mijn mobo, als ik meet recht boven mijn RAM sloten.

Ik heb een ander mobo dan jij, maar als ik zo kijk geld voor jou de zelfde hoogte.

edit: maar je weet de hoogte van die reepjes natuurlijk ook nog niet aangezien je die nog niet hebt |:( .

[ Voor 23% gewijzigd door Blue Boon op 17-12-2010 17:29 ]

All that matters has no mass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
nee dit is de z600 in vergelijking met de ram spacing etc. op een 1156 mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=260556

volgens die bron moet het kunnen gebruiken z600 met de rampage III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue Boon schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:28:
De z600 begint op 6cm vanaf de PCB van mijn mobo, als ik meet recht boven mijn RAM sloten.
edit: maar je weet de hoogte van die reepjes natuurlijk ook nog niet aangezien je die nog niet hebt |:( .
nog een quoteje:
The height of Corsair Dominator modules is 51mm, which is 20mm higher than the standard DIMM for overclocked systems and 6mm higher than Corsair Pro series modules.
dus als ik het zo hoor, heb je nog best wel wat ruimte tussen de geheugensloten en het cpu koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch voor SB, kan een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:43:
Ik ga toch voor SB, kan een slotje op
Ook op Sandy Bridge kan de Cooler Master Hyper Z600 hoor. Tenminste ik heb voor die van mij een 1156 kitje besteld via Cooler Master's NL Parts Store. En aangezien de socket gaten gelijk zijn voor 1155 en 1156 kan er niks mis gaan.
Mijn upgrade bestaat uit een MSI P67A-GD65 en 2600K met Corsair XMS3 mem.

Dus als je nog een koeler overweegt, je kan als nog voor een Z600 gaan en niet voor de standaard koeler. Ik hevel die van mij in elk geval over van een C2D E6600. ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Pagina: 1