Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beeld 720p film loopt steeds vast, waarom?

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
hallo

Ik probeerde vanmiddag een film te kijken in 720p (een kleine 4gb aan mkv) met vlc media player. alleen het beeld loopt steeds vast. het geluid loopt wel redelijk door, maar het beeld wordt maar gedeeltelijk ververst (van die wazige blokken door het scherm). het heeft vast een naam, maar ik weet hem niet.

Ik dacht eerst aan een bandbreedte probleem. hij werd namelijk gestreamed vanaf mijn freenas share. dus ik kopieerde hem naar mijn computer. Maar het probleem bleef.

de cpu load viel wel mee (<30%) en ik heb even gpu-z gedownload, die gaf een load aan van ca 14% (de 20% heeft hij nooit gehaald).

toen ben ik gaan kijken naar koeling. het is een hp kast, dus de caseflow zal niet je van het zijn. Dus ik heb het zijpaneel verwijderd en er een tafelventilator naast gezet (dan maar met grof geschud). de temperaturen daalde inderdaad. de gpu daalde tot net onder de 50 graden (vanaf 60+).

Maar het probleem bleef.

wat kan het zijn?
ligt het aan de film? of heeft mijn computer en probleem?

• yannickie111
  • Laatst online: 24-11 00:35
is dit bij alle mkv's?
En wat bedoel je met "het beeld loopt steeds vast"?
Bij mij stottert het beeld af en toe, dan krijg je vierkantjes in beeld, maar dat is alleen als mijn pc nog andere dingen aan het doen is.
Als ik alleen een mkv kijk kan hij die gewoon afspelen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
De eerste vraag is natuurlijk de meest voor de hand liggende: heb je al een andere .mkv geprobeerd? Probeer ook een andere mediaplayer, zoals MPC-HC. Wat voor videokaart gebruik je? Let ook op gebruik van DXVA. Kan ook wat incompatibiliteitsproblemen veroorzaken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Hmm, wat voor processor/gpu heb je?
Oh, en welke versie van VLC gebruik je?

• timberleek
tja dat is inderdaad wel nuttige informatie

het is een standaard hp pavilion elite m9180
cpu: amd phenom x4 9500
gpu: nvidia 8600gt 512mb

vlc versie is 1.1.4

ik denk trouwens dat het aan de mkv ligt.
ik heb het net even geprobeerd.
2 mkv's tegelijk aan. allebei ca 4gb 720p.
eerst kreeg ik op beide geen problemen, maar toen ik hem doorspoelde naar een punt waar eerst wel problemen waren, hetzelfde verhaal.
Bij de 2e film niks aan de hand.

en dat vastlopen was dat het beeld heel even blijft hangen. en dan lijkt hij weer door te gaan, maar blijven er allerlei blokjes 'achter' waar het beeld nog steeds hangt. dan krijgt de film ineens een hele lage refreshrate. en dat duurt dan diverse secondes. dan springt hij ineens naar waar hij eigenlijk zou zijn en is het beeld weer goed

• yannickie111
  • Laatst online: 24-11 00:35
timberleek schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:38:

ik denk trouwens dat het aan de mkv ligt.
ik heb het net even geprobeerd.
2 mkv's tegelijk aan. allebei ca 4gb 720p.
eerst kreeg ik op beide geen problemen, maar toen ik hem doorspoelde naar een punt waar eerst wel problemen waren, hetzelfde verhaal.
Bij de 2e film niks aan de hand.

en dat vastlopen was dat het beeld heel even blijft hangen. en dan lijkt hij weer door te gaan, maar blijven er allerlei blokjes 'achter' waar het beeld nog steeds hangt. dan krijgt de film ineens een hele lage refreshrate. en dat duurt dan diverse secondes. dan springt hij ineens naar waar hij eigenlijk zou zijn en is het beeld weer goed
Dus er is helemaal geen probleem :> :+

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:24

D4NG3R

kiwi

:)

Welke mediaplayer gebruik je? Gebruik eens MPC-HC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24

• timberleek
het probleem is al opgelost denk ik.

ik heb een paar andere mkv's geprobeerd. nergens problemen.
alleen bij die eerste. Die zal waarschijnlijk ergens beschadigd geraakt zijn
Pagina: 1