Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 18:48
Ik heb hier thuis een Nas staan van conceptronic namelijk de CH3SNAS. Hierin zitten 2 schijven. 1tje van 1.5tb en 1tje van 1tb. Deze nas is net als alle pc's aangesloten op een 1gbit bedraad netwerk.

Het probleem is dat als ik een film wil kijken deze gaat stotteren tijdens het kijken. De leessnelheid van de NAS is tussen de 1.5 en 2mb/s het lijkt me dat dit gewoonweg te weinig is. Hoe kan dit en hoe kan ik het op lossen?

De router is een wnr3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52

SeatRider

Hips don't lie

Bedraad of draadloos? Welke player gebruik je?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
SeatRider schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:33:
Bedraad of draadloos? Welke player gebruik je?
Deze nas is net als alle pc's aangesloten op een 1gbit bedraad netwerk.
Player maakt niet uit met alle doen ze het. Vlc, Boxee, XBMC enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu ook geprobeerd jumbo frames aan te zetten maar dat werkt ook niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Als je iets van je PC naar de nas kopieerd, welke snelheid haal je dan? en anders om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 22:49
Wellicht dat je router het probleem veroorzaakt? haal je tussen beide computers wel de "normale" snelheid?
Kortom, wat heb je allemaal al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
allure schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:28:
Als je iets van je PC naar de nas kopieerd, welke snelheid haal je dan? en anders om?
Naar Nas is ongeveer 5-6MB/s en van nas is ongeveer 1.5-2.5MB/s. Dus niet echt bijster hoge snelheden wat zou ik in de router kunnen veranderen om een hogere snelheid te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe zwaar wordt de CPU van de NAS belast tijdens het streamen? En hoe stream je? NFS, Samba, of UPnP (bv. Mediatomb)?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Borromini schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:35:
Hoe zwaar wordt de CPU van de NAS belast tijdens het streamen? En hoe stream je? NFS, Samba, of UPnP (bv. Mediatomb)?
Ik zou niet weten hoe zwaar de cpu wordt belast dat is niet uit te lezen. En ik steam gewoon via Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Alles zit op 1 subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Jep gewoon 255.255.255.0. Trouwens wordt tijdens het afspelen van de film maar 2 graden warmer dus de cpu zal niet erg belast worden.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakG5 op 12-12-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Heb je ooit een hogere snelheid gehad met het ding?
Is het ding niet gewoonweg niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
allure schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:45:
Heb je ooit een hogere snelheid gehad met het ding?
Is het ding niet gewoonweg niet sneller?
Nou ik heb mn router omgeruild omdat de oude wnr3500 kapot was en op de oude stond een firmware van dd-wrt dus ik denk dat het ergens in de router ligt maar het flashen van dd-wrt naar tomdato is fout gegaan daarom is ie terug gegaan, daarom wil ik liever niet weer naar dd-wrt flashen maar gewoon de instellingen in de standaard firmware doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Heb je geen Gb-switch om buiten de router om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
allure schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:55:
Heb je geen Gb-switch om buiten de router om te testen?
Ja maar de nas en pc zijn aangesloten op een gb switch en die dan weer met de router maar als ik ze alleen op de switch zet krijgt geen van beide een ip adres en kan ik dus ook niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:41
als je router het probleem is zou je hetzelfde probleem moeten ondervinden als je van 1 pc naar de ander kopieert. Ik weet niet of je torrents ofzow hebt aanstaan maar mijn router word daar ook enorm traag van begrip van simpelweg omdat de router al die connecties niet bij kan houden.

verder kan je proberen om van de 1.5tb schijf naar de 1tb schijf te kopiëren en kijken hoe snel dat gaat.
Van 1 schijf naar de ander lokaal zou je toch 20+mb/sec moeten halen. is dat neit het geval dan zijn de harddisks gewoon enorm traag of in ieder geval iets in de nas zelf.
tweakG5 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:57:
[...]

Ja maar de nas en pc zijn aangesloten op een gb switch en die dan weer met de router maar als ik ze alleen op de switch zet krijgt geen van beide een ip adres en kan ik dus ook niet testen.
Je kan toch handmatig een ip instelle?, maar als ze beide op de switch zijn aangesloten hoort de router er niet eens tussen te kome of zie ik dat nou verkeert?

[ Voor 29% gewijzigd door hellfighter87 op 12-12-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 11:44
Ik heb hier zelf de volgende opstelling: Linksys WRT54GL -> TP link switch gigabit -> NAS, Computers
Voorheen had ik er een linksys giga switch tussen zitten waarmee ik ook ongeveer die snelheden haalde. Ik heb er nu 2 schijven in RAID1 inzitten en haal nu met een andere switch er tussen zo'n 17 schrijven en lezen is ook snel genoeg voor films. Precieze leessnelheid weet ik zo 1.2.3 niet maar ik denk dat dit dan wel te maken heeft met instellingen in je router of je router botst gewoon met de NAS.

EDIT: Ik heb ook een CH3SNAS

[ Voor 3% gewijzigd door FreestyleFrl op 12-12-2010 19:06 ]

Pagina: 1