PC upgraden of sandy bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:41
Hallo tweakers

Ben in het bezit van het volgende systeem :

MB GA-H55M-UD2H

CPU Intel Core i5 661

GPU MSI R5770 Hawk

MEM 2X OCZ XTC Platinum OCZ3P1333LV2G 2 GB DDR3-1066 DDR3 SDRAM (7-7-7-16 @ 533 Mhz) (6-6-6-14 @ 457 Mhz) (5-5-5-12 @ 380 Mhz)

Heb dit systeem ooit eens samengesteld om wat te gamen, boekhouden, fotobewerken, van alles wat eigenlijk.
Nu ben ik helemaal gek van Black-Opps en merk gewoon dat mijn pc er toch wel wat moeite mee heeft.( alles max )
Volgens mij komt er in jan. volgend jaar de sandy-bridge.

Dus is het dit systeem nog waard om nog een paar jaar te gamen en hier en daar te upgraden of kan ik beter tot volgend jaar wachten tot de sandy bridge uitkomt ?

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 21:24
Volgens mij moet dit nog prima kunnen. Alleen 2 gig geheugen is wat aan de lage kant denk ik.

• Truffeltje
Mijn fout, moet 4GB zijn.
Zal het aanpassen.

Verwijderd

Ik geloof er niet zo in dat je processor de bottleneck is. De processor is ontzettend snel, sneller dan een i3. Op Tomshardware hebben ze eens gekeken naar wat het verschil is tussen verschillende processoren met de zwaarste grafische kaart eraan gekoppeld. In dat artikel kwamen ze tot de conclusie dat het maar minimaal uitmaakt voor gaming om te kiezen voor een i3, i5 of i7. Het belangrijkste was de kwaliteit en snelheid van de grafische kaart (toen een HD5870 meen ik). Edit: verkeerd het was een Ati HD5850: http://www.tomshardware.com/reviews/core-i3-gaming,2588.html .

Sowieso als je niet wilt wachten tot volgend jaar kun je nu al upgraden naar een betere grafische kaart. Je moet dan even uitvinden wat op dit moment de beste of bijna beste grafische kaart is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 15:42 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:49

BrammT

The one and only!

Wat is je budget? ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Truffeltje
Voor upgraden besteed ik liever niet zo veel want maak meestal om de 2 jaar een nieuwe PC. ( leuk een hobby )

Maar als jullie advies is om te wachten tot volgend jaar, ( sandy ) dan maakt geld niet zo veel uit. (1000 euro)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.