[C] forms application maken met visual studio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik probeer een windows form applicatie te maken (gewoon een veld met een button). Als er op de button gedrukt wordt moet er de input uit het veld worden gehaald en hier een berekening mee worden gedaan. Vervolgens moet de uitkomst worden weergegeven.
Dit kan perfect met Visual Studio voor C++ maar hoe moet dit voor C?
Heb flink zitten googlen maar ik krijg alleen C++ en C# resultaten. C compileren in Visual Studio gaat ook al niet van harte (extensie veranderen van cpp naar c 8)7 ). Kan het überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Ik neem aan dat je voor dat soort zaken een OO-taal a la c++ of obj-c nodig hebt. Misschien dat ik weinig fantasie heb maar ik zie niet hoe je dat anders zou moeten doen, aangezien zviw Windows Forms ook een framework is dat gebruik maakt van OO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals Caelorum al zegt heb je een framework nodig B.V. Qt of Gtk. Gtk is geschreven in C, Qt in C++ maar kan ook gebruikt worden in C.

[ Voor 34% gewijzigd door Chip. op 12-12-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 15:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

http://en.wikibooks.org/w...Win32_API_and_UI_Controls
Hier staat een en ander hoe je een Windows Forms applicatie maakt. Het is niet helemaal af, maar de belangrijkste concepten staan er al.

Tegenwoordig worden zulk soort dingen meestal verstopt achter een framework, maar je kan het nog steeds heel goed zelf doen.

Extensie veranderen naar .c is inderdaad de manier dat je c-code compileerd onder Visual Studio.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Het kan wel met de Win32 API (dat is wat de editor etc achter de schermen ook doet), maar het is niet echt simpel. Je kan met CreateWindow controls aanmaken, en dan in je message-loop events zoals een klik op button (WM_COMMAND) afvangen en een actie uitvoeren.

Maar het is niet echt leuk om te doen :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met een dialog en dialog box call is dat best te doen in c.

zoiets: http://www.relisoft.com/win32/windlg.html

Maar aangezien je aangeeft geen c te kunnen compileren vraag ik me af of je de juist versie van visual studio hebt. Omdat je met name C# roept vraag ik me af of je met managed (.NET) ipv native (win32) code bezig bent.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
c compileren gaat prima maar het was meer dat ik vind dat ze het een beetje verstopt hebben op die manier.

Probeer nu in Visual studio volgens de tutorial Creating a Windows Forms Control (C++) iets te maken. Maar hij geeft bij het debuggen 'unable to start program |:(

Wie weet een tutorial om een simple knopje en een textbox te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_gadget op 12-12-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:51
De tutorial die je aanhaalt maakt een Windows Forms Control en target dus de CLR. Als je dat wilt kun je beter voor een Windows Forms applicatie kiezen ( icm met C# dus )

Met een 'forms appllicatie in C' neem ik aan dat je een Win32 applicatie bedoeld met dialoogjes erin? ( Dus niet een .NET applicatie? )

[edit]
De reden dat VS zegt dat hij de applicatie niet kan starten komt dus omdat je een 'forms control' niet zelfstandig kunt runnen, deze worden 'geembed' in andere applicaties.

[ Voor 23% gewijzigd door farlane op 13-12-2010 09:12 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Mr_gadget schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:31:
c compileren gaat prima maar het was meer dat ik vind dat ze het een beetje verstopt hebben op die manier.

Probeer nu in Visual studio volgens de tutorial Creating a Windows Forms Control (C++) iets te maken. Maar hij geeft bij het debuggen 'unable to start program |:(

Wie weet een tutorial om een simple knopje en een textbox te maken?
Uit nieuwsgierigheid: Is er een specifieke reden dat je persé C wil gebruiken? Aangezien je zelf steeds over windows forms begint, is een .NET form icm met C# vele malen makkelijker. Je form hebt je dan in < 1 minuut klaar, en ook het resultaat van je berekening weer tonen is dan eenvoudig.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

Mocht je performanceredenen hebben kan je altijd dat algoritme in een C/C++ library uitvoeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Overigens wordt door een aantal posters boven gesuggereerd dat je 'een OO taal' nodig hebt om iets dergelijks te doen, wat natuurlijk bollox is: .NET draait bovenop de WIn32 API, dus ook het 'Windows Forms' gedeelte. Men maakt al grafische UI's lang voordat het .NET marketingteam werd samengesteld.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
C++ is natuurlijk ook objectgeorienteerd. Maar hiermee kan je ook zonder .Net toch ook forms maken?
Ik wilde het overigens met C doen omdat ik daar mee overweg kan, niet om de performance ofzo.

Farlana: aha :) Dat had ik eerder moeten proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 00:06
leuk_he schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:49:
Met een dialog en dialog box call is dat best te doen in c.
Met DialogBox() is het nog best simpel, ik neem aan dat Visual Studio nog steeds een resource editor heeft voor dialog boxes, je kan je form dus zelfs gewoon in een visuele editor in elkaar klikken door knoppen en input boxen op je form te slepen.

Zo ouderwets is C nou ook weer niet :) En je hebt geen framework/runtime nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

farlane schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:16:
Overigens wordt door een aantal posters boven gesuggereerd dat je 'een OO taal' nodig hebt om iets dergelijks te doen, wat natuurlijk bollox is: .NET draait bovenop de WIn32 API, dus ook het 'Windows Forms' gedeelte. Men maakt al grafische UI's lang voordat het .NET marketingteam werd samengesteld.
Alleen maakt het .NET framework het wel een verdomd stuk makkelijker om even een simpel formpje te bouwen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Haan schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:58:
[...]

Alleen maakt het .NET framework het wel een verdomd stuk makkelijker om even een simpel formpje te bouwen..
Ja maar dat is niet *omdat* het 'OO' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Mr_gadget schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:39:
C++ is natuurlijk ook objectgeorienteerd.
offtopic:
C++ is niet persé een object georienteerde, maar een multi-paradigma taal.
Pagina: 1