Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ook ik ben bezocht door ht printsv duiveltje. Van alles en nog wat gedaan en geprobeerd maar niets helpt. Na wat studeren ben ik er achter gekomen dat de datum van printsv.exe wel heel ander is dan alle overige bestanden in system32. Verdacht dus probeer ik wat actie te ondernemen. Alleen een geldige versie van printsv.exe heb ik dus niet (en is ook niet van mij oem-schijf te extraheren).

Wie o wie helpt mij aan een correcte versie van printsv.exe???
Windows 7 Home premium 64 bit Nederlands

Alvast vreselijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Huh? Je hebt dus gewoon het bestandje printsv.exe nodig, en dat is alles? Als dat zo is wil ik die van mij (Windows 7 HP 32bit) wel even voor jou uploaden.

EDIT:
Ik heb helemaal geen printsv.exe bestand op mijn systeemschijf staan. Ik heb even gegoogled ([google=printsv.exe]), en daar zie ik dat het vooral om het bestand spoolsv.exe gaat. Bedoel je niet dit bestand? Deze heb ik namelijk wel.

[ Voor 43% gewijzigd door marcop23 op 12-12-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:51:
Wie kan mij helpen met het volgende:

Ook ik ben bezocht door ht printsv duiveltje.
Ken ik niet. Wat bedoel je hiermee?

Maar buiten dat, als je wil weten of iets een echt Windows bestand is of niet kun je dat prima achterhalen met sigverif of door de eigenschappen van het ding eens goed te bekijken - desnoods met ProcessExplorer.

Blijft het dan nog steeds onduidelijk, trek 'm dan eens door een paar online antivirus submits heen

Daarnaast gaan we hier geen bestanden uitwisselen.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2010 17:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16
printsv.exe klinkt als een ongewenste indringer ;)
Op mijn W7x64 installatie is er geen aanwezig ;)...
Spoolsv verzorgt in Windows alle printjes, dus ik zou zeggen, weg met die zooi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, foutje van mij. Dat ding heet idd spoolsv.exe
En een spoolsv.exe van een andere versie (ook W7 32bit) werkt niet. Heb ik ook al geprobeerd.

Nogmaals sorry voor de foute bestandsnaam.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
:P, ik dacht even dat je de 64bits windows draaide ;)
Wil je wel kunnen printen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:38
Ook ik ben bezocht door ht printsv duiveltje. Van alles en nog wat gedaan en geprobeerd maar niets helpt.

wat is precies je probleem eigenlijk :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja, dat komt waarschijnlijk door 32-bit/64-bit verschil.
Ik kan mijn 64-bit versie van spoolsv.exe wel delen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:58:
OK, foutje van mij. Dat ding heet idd spoolsv.exe
Dan is ie gewoon van je installatiedisk te herstellen met SFC. Maar wat is nu je probleem eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk dat het ht spoolsv duiveltje een virus is wat er nu op is en hij wil raad van ons het te verwijderen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F.West98 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:04:
Ja, dat komt waarschijnlijk door 32-bit/64-bit verschil.
Ik kan mijn 64-bit versie van spoolsv.exe wel delen
He floris, geweldig, kun je m mailen naar:
Modbreak:Knip.
Wat is er onduidelijk aan:
Daarnaast gaan we hier geen bestanden uitwisselen

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor alle anderen:

Nee het is geen virus
Ja ik heb in eerste instantie een verkeerde naam gegeven
Nee ik krijm m niet van mn oem schijf terug gezet
Ja ik heb alle andere opties (incl register) al geprobeerd

Ik heb ergens gevonden dat het zou kunnen helpen om de oorpronkelijke file terug te zetten maar dan moet je m wel hebben, vandaar mijn verzoek en hopelijk geeft de file van Floris de verwachtte oplossing.

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb liever dat je nu een keer duidelijk vertelt wat het échte probleem is waarom jij van mening bent dat je een vervangend bestand nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Waarom kun je 'm niet van je OEM DVD restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
Contact? Via DM

Maar wat is je probleem en waarom heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23

Aganim

I have a cunning plan..

Na wat studeren ben ik er achter gekomen dat de datum van printsv.exe wel heel ander is dan alle overige bestanden in system32. Verdacht dus probeer ik wat actie te ondernemen.
Om het maar even plat en duidelijk te stellen: gelul.

Waarom is het verdacht dat de datum anders is? Nogal logisch: bij een update van Windows krijgen bestanden die gewijzigd zijn een andere aanmaak/wijzigingsdatum. Sommige bestanden hebben nooit een update nodig, dus die krijgen gewoon de datum mee waarop ze zijn aangemaakt. Andere bestanden krijgen een keer een update en dus ook een nieuwe datum. Kijk ik even naar mijn systeem, dan hebben veel bestanden een datum van 14-7-2009, spoolsv.exe heeft echter een datum van 21-8-2010. Verdacht? Welnee.

Overigens zal je wel de beveiliging van systeembestanden uit moeten zetten, anders gaat het je echt niet lukken om het bestand te vervangen. Lukt het wel zonder dat te doen, dan kan je je afvragen of het niet beter is om Windows opnieuw te installeren na een format, want dan is er iets goed mis met je systeem, lijkt me.

Zoek eerst eens uit wat het daadwerkelijk probleem is, dat lijkt me nuttiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 12-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Als het probleem is dat je niet in install.wim in de /sources map op je OEM DVD kunt, moet je 't eens met 7zip proberen, dan kun je je originele spoolsv daarvandaan plukken, als je dat zou willen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:43:
Ik heb liever dat je nu een keer duidelijk vertelt wat het échte probleem is waarom jij van mening bent dat je een vervangend bestand nodig bent.
Zoeken in fora levert regelmatig terugkerende vragen en/of opmerkingen over spoolsv.exe (niet kunnen printen, geen printer kunnen installeren). De oplossingen die dan gegeven worden hebben mij helaas niet verder geholpen.

Het echte probleem is dat er van tijd tot tijd updates orden uitgevoerd door MS die niet altijd even gewild zijn.

Helaas heb ik op de betreffende pc geen restorepunt met de datum voor de gewraakte update. Ook de oem disk van de leverancier biedt geen uitkomst. Er is gewoon geen cab (of iets dergelijks) waar ik het bestand uit terug kan halen. De helpdesk van DELL kan me met dit probleem ook niet verder helpen.

Ik heb van alles geprobeerd (handmatig herstarten, directories leeg gooien, keys uit het register slopen) maar niets helpt. Onderzoek wijst uit dat van alle bestanden die met printen te maken hebben spoolsv.exe de enige is met een afwijkende datum. De reden dus om dat bestand te verdenken als veroorzaker van de problemen.

De ultieme oplossing is uiteraard een clean install te doen maar dan ben ik ook alle andere installs kwijt. Alles opnieuw installeren is wat mij betreft geen optie. Ik wil eerst nog even kijken of het vervangen van het gewraakte bestand uitkomst biedt.

Hopelijk wordt het me alsnog mogelijk gemaakt om deze oplossing uit te proberen. Ik vraag niet om een volledig besturingssysteem (dat kan ik ook wel ergens anders vandaan halen) maar slechts om een enkel bestand om mijn hypothese te testen. Mocht dit een werkende oplossing opleveren dan ben niet alleen ik maar met mij nog velen geholpen met de oplossing.

O en uiteraard weet ik dat ik Windows even voor de gek moet houden om een systeembestand te vervangen. Vreemd overigens dat een volledige (install en run) versie van Ubuntu nog steeds op 1 cd past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 14:53
Ik zou je graag een DM willen sturen met de bijbehorende URL, maar dit kan niet,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
sfc /scannow al geprobeerd? Al denk ik niet dat die updates ongedaan maakt.

BTW: Als je problemen hebt na een bepaalde update, kan je beter uitzoeken welke dat is en deze uninstallen en verbergen, dan wordt ie niet opnieuw aangeboden. Dat is beter dan ff een oudere versie van een systeembestand terugzetten....

[ Voor 61% gewijzigd door Ramon op 12-12-2010 19:45 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:14:
[...]
Zoeken in fora levert regelmatig terugkerende vragen en/of opmerkingen over spoolsv.exe (niet kunnen printen, geen printer kunnen installeren). De oplossingen die dan gegeven worden hebben mij helaas niet verder geholpen.

Het echte probleem is dat er van tijd tot tijd updates orden uitgevoerd door MS die niet altijd even gewild zijn.
Nee, het echte probleem is dat jij nog steeds niet afkomt met een duidelijke probleemomschrijving ondanks dat dat nu al een keer of vijf gevraagd is en je hardnekkig blijft volhouden dat het echt aan dat éne bestand MOET liggen.

Zo komen we er echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:42:
[...]

Nee, het echte probleem is dat jij nog steeds niet afkomt met een duidelijke probleemomschrijving ondanks dat dat nu al een keer of vijf gevraagd is en je hardnekkig blijft volhouden dat het echt aan dat éne bestand MOET liggen.

Zo komen we er echt niet.
Wat wil je dan horen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk probleem je hebt waardoor je denkt dat spoolsv.exe het probleem is. Ik heb ook nog geen probleemomschrijving gezien. Zie je hoog cpu gebruik? Heb je problemen met printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Idd, wat is het probleem, waardoor je denkt dat het spoolsv.exe is.
antwoorden als: diverse fora geven aan dat het spoolsv.exe is is geen omschrijving van het probleem
Wat is er gebeurd dat je handmatig herstartte, dell belde, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:52:
[...]

Welk probleem je hebt waardoor je denkt dat spoolsv.exe het probleem is. Ik heb ook nog geen probleemomschrijving gezien. Zie je hoog cpu gebruik? Heb je problemen met printen?
zie ook post van 19.14

Configuratie:
Dell met oem versie W7/NL/64bit

Probleem:
Ik kan geen printer installeren en ik kan niet printen.
Dit probleem is ontstaan na een update.

Tot nog toe geprobeerd (allen zonder gewenst effect):
handmatig stoppen en starten spooler
verwijderen bestanden uit de spool directories
verwijderen van entries in register
uitpakken cab van DELL
vervangen spoolsv.exe door een W7/NL/32bit versie

Nog te proberen:
vervangen door een W7/NL/64bit versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:06:
[...]

zie ook post van 19.14

Configuratie:
Dell met oem versie W7/NL/64bit

Probleem:
Ik kan geen printer installeren en ik kan niet printen.
Dit probleem is ontstaan na een update.
dat is wat we wilden horen. (volgende keer wel in de startpost zetten ;) )
Tot nog toe geprobeerd (allen zonder gewenst effect):
handmatig stoppen en starten spooler
verwijderen bestanden uit de spool directories
verwijderen van entries in register
uitpakken cab van DELL
vervangen spoolsv.exe door een W7/NL/32bit versie
vervangen gaat niet lukken, er zit bestandbeveiliging op...
Nog te proberen:
vervangen door een W7/NL/64bit versie
gaat zoals hierboven aangegeven niet lukken. Je kan een systeemherstelpunt proberen, eventueel een eerdere als er geen is gemaakt bij het updaten (wat normaliter wel gebeurd, dan is je windows installatie heel brak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!

Sorry dat het in het begin wat kort door de bocht was. Het oorspronkelijke probleem (niet meer kunnen printen en geen printer kunnen installeren) was door mij al helemaal vergeten.
Op verschillende fora wordt aangegeven hoe dit probleem mogelijk opgelost kan worden
1. Handmatig stoppen en starten van de printer spooler
2. Opschonen van de directory structuur
C:\Windows\System32\Spool\Printers
Mappen met de naam 2 en/of 3 bevatten supmappen en/of bestanden
die naar de geinstalleerde printers verwijzen. Deze mappen verwijderen.
(voor meer info: Google)
3. Opschonen van de registry
HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Print
HKLM/System/ControlSet001/Control/Print
HKLM/System/ControlSet002/Control/Print
In allerlei (sub)sleutels verwijzingen naar geïnstalleerde printers verwijderen
(voor meer info: Google)

Na dit allemaal geprobeerd te hebben wilde er nog steeds niets gebeuren met printen en/of installeren. Daarna ben ik door gaan zoeken wat de achterliggende oorzaak zou kunnen zijn en vanuit services kun je dan achterhalen welke programma's (exe, dll, enz) allemaal met printen te maken hebben. Bij het onder de loep nemen van al deze bestanden viel er eentje op: spoolsv.exe had een andere datum dan alle overge bestanden! Nog verder gezocht in fora leverde me op dat er door een update mogelijk een bestand aangemaakt zou kunnen zijn met de naam spoolsv.exe.org. Helaas was dat bestand bij mij niet aanwezig en moest ik dus op zoek naar een alternatief.
De duvel schijt altijd op een grote hoop dus bleef het bestand voor mij onbereikbaar.....

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een andere versie van spoolsv.exe te pakken gekregen. De oplossing van het oorspronkelijke probleem komt nu uiteindelijk ook in zicht.

Gewoon onder Windows:
1 opschonen directory
2 opschonen registry
Rebooten van mijn Ubuntu CD:
3 vervangen spoolsv.exe
Rebooten onder Windows:
4 printer installeren

En het werkt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Dus toch!
Mooi dat het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Fijn dat het is opgelost. En ook prettig dat je dat hier even terugkoppelt. Ik ken het probleem zelf niet, maar als dit vaker voorkomt ben ik benieuwd wat de oorzaak is. Het herstellen is - zeker voor de minder technische gebruiker - duidelijk geen sinecure...

Toch lijkt me dat spoolsv.exe ergens op het installatiemedium van win7 moet staan.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvW schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:53:

Toch lijkt me dat spoolsv.exe ergens op het installatiemedium van win7 moet staan.
DELL en MICROSOF hebben beide hun naam niet echt mee he.....
het staat er ongetwijfeld op maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg verstopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zie mijn posts van 19.14 en 20.06

In beide staat volgens mij hetzelfde, is proza misschien wat ongebruikelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23

Aganim

I have a cunning plan..

het staat er ongetwijfeld op maar wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg verstopt
Ik kan het even niet checken, heb geen W7 DVD bij de hand, maar waarschijnlijk staat ie er op onder de naam 'spoolsv.ex_' oid. Kwestie van het Expand commando op het bestand draaien om een ongecomprimeerde versie te bemachtigen. :)

Wel mooi dat probleem opgelost is en dat je het nog verduidelijkt hebt, want met je beginpost was het gokken wat je precies bedoelde.

[ Voor 5% gewijzigd door Aganim op 13-12-2010 12:12 ]

Pagina: 1