eenrichtingskabel

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
hoi,

ik heb me vandaag wat luidsprekerkabel van 8,- per stuk gekocht en het klinkt toch wel wat beter dan met kabel van 2 piek/m
Maar er stonden pijltjes opdat ik de kabel maar op 1 manier kon aansluiten. Weet iemand waarvoor dit zou zijn? ik bedoel, wat zou het uitmaken als je de kabel andersom vastmaakt?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Verwijderd

Wijzen de pijltjes op beide aders dezelfde kant op, dan kan je zien wat de plus en wat de min is!!
Bijvoorbeeld + = ------>
- = <------

Anders slaat het nergens op!!

• MinddiggerNL
ah zo...ja dat kan het inderdaad ook zijn...ik vroeg me ook al af wat het nut er anders van was :)

• DarkSide
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Pas op je hebt kabels die wel bedoeld zijn om in een speciale richting van je versterker naar je speaker te lopen.
Dit om het signaal beter te doen geleiden.
Had vroeger ook van dit soort kabels. En je hoort het verschil. Minder bas en doffer geluid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MinddiggerNL
om het beter te laten geleiden? ja daar dacht ik ook aan. Maar iemand die weet hoe dit precies zit? waarom geleid die kabel via die richting beter?

Verwijderd

gravity :?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb geen idee hoe dit precies zit, misschien een soorthalfgeleider gedoe erin (zou toch denken dat 't gewoon koper is :z)
Ik heb zelf ook van dit soort kabels... Ixos 603, was 5 piek per meter. Heb nog nooit echt gekeken wat t verschil is maar ik heb ze maar wel mooi in de richting van de pijltjes aangesloten 8-). Maar het zal er niet voor nix op staan, Ixos heeft ook veel duurdere kabels die zijn niet directioneel..

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
als de kabel al in de ene richting beter zou geleiden dan in de andere, dan maakt dat effect op zich niets uit, aangezien de stroom die door de speakerkabel gaat wisselstroom is, en er dus net zoveel lading de ene kant op gaat als de andere kant. hoe je de kabel dus legt, er wordt net zoveel lading 'goed' geleid als 'slecht' geleid.

misschien dat de richting om andere redenen uitmaakt, geen idee. maar niet omdat ie in de ene richting beter zou geleiden (als dat al zo is)

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

kan het er iets mee te maken hoe de kabel geweven is of gedraaid ?
dat hij hierdoor bv bij V in tegengestelde richting inductie of magnetisme op zou wekken ?? of is dit weer te ver gezocht ?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
aangezien de stroom die door de speakerkabel gaat wisselstroom is
Excuse me! Het is gewoon een onzuivere gelijkstroom (optelling van wisselstroom en gelijkstroom).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op Thursday 15 March 2001 12:33 schreef DarkSide het volgende:
Pas op je hebt kabels die wel bedoeld zijn om in een speciale richting van je versterker naar je speaker te lopen.
Dit om het signaal beter te doen geleiden.
Had vroeger ook van dit soort kabels. En je hoort het verschil. Minder bas en doffer geluid.
Sja, dan zie je meteen weer hoe waardevol dit soort statements soms zijn. Er is namelijk absoluut geen verschil in geleiding, aangezien de stroom net zo vaak de ne kant op loopt als de andere.
Excuse me! Het is gewoon een onzuivere gelijkstroom (optelling van wisselstroom en gelijkstroom).
Ja hoor, gaan we weer. Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken. Laat ik zeggen dat we hier ooit een bierkratje om hebben verwed in een hele lange discussie lang geleden, en dat ik niet naar de supermarkt heb hoeven lopen zeg maar.

Het idee van eenrichtingskabel is bezopen, ook al zou de stroom wel maar n kant op lopen.

Jag

• EelCapone
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Heeft volgens mij te maken met de capaciteit van de kabel, en het opgebouwde magnetische veld. Dit kan volgens mij door de aders op een bepaalde manier te draaien worden beinvloed.

Ofzo... :)

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op Friday 16 March 2001 11:44 schreef EelCapone het volgende:
Heeft volgens mij te maken met de capaciteit van de kabel, en het opgebouwde magnetische veld. Dit kan volgens mij door de aders op een bepaalde manier te draaien worden beinvloed.

Ofzo... :)
hmm zonder die smiley klonk het best wel "stoer" he he >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1