Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06
Ik en 2 andere gaan binnenkort op vakantie.
Met 3 verschillende smartphones.
Een Iphone, Galaxy S en een Desire.
Maar klopt het dus op alle smartphones data roaming niet aanzetten. Geen mobiel internet in het buitenland en dus geen kosten?

Want ik kan ook op mijn desire (uitknop ingedrukt houden) en daar mobiel netwerk uitzetten. Maar dat is niet nodig toch?

En Vodafone in NL is natuurlijk anders dan Vodafone in buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Mijn iphone doet gewoon aan push-berichten enzo in het buitenland... Dit verschilt volgens mij per provider en per abonnement. Je kan het beste even een telefoontje doen naar je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit bij hi met een htc hero en die schakelt automatisch roaming uit als ik de grens over rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Joostje123 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:18:
Want ik kan ook op mijn desire (uitknop ingedrukt houden) en daar mobiel netwerk uitzetten. Maar dat is niet nodig toch?
Geen idee, bij mij staat roaming ook uit maar als ik naar het buitenland ga, zet ik voor de zekerheid mobiel netwerk gewoon uit. 100% zekerheid heb je dan.

Maar misschien kan iemand bevestigen dat roaming uitschakelen genoeg is. Ben daar ook wel niewsgierig naar.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verander gewoon je internetinstellingen to be shure..
Zijn genoeg applicaties voor te vinden die dit automatisch (zouden) doen maar toch..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Mijn ervaring met android (Hero & Desire) is dat het niet toestaan van roaming voldoende is om geen dataverkeer te hebben op vakantie.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zet je mobiele netwerk uit of je ''verpest'' tijdelijk even de instellingen van het internet(de APN naam veranderen) dan weet je zeker dat je telefoon niet kan verbinden. Bij android kan je dit met Apndroid(app) heel makkelijk doen.

Bij de iPhone moet je even in de netwerkinstellingen ook je APN verwijderen (bij KPN staat er portalmmm.nl bv) dan weet je ook zeker dat hij niet kan verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 22:36

DefLite

Why so serious?

Elke smartphone tegenwoordig heeft toch wel door wanneer hij aan het roamen is of niet?
Gewoon roaming op disable is genoeg in mijn ervaring(BB 9700, iPhone 4, N95).
Pagina: 1