Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:54
Hallo tweakers,

Met xCode merk ik dat mijn iMac ongelovelijk traag is op dit moment, de simulator is niet vooruit te branden en ook het openen van meerdere vensters naast elkaar is niet te doen.

Spekjes nu:

iMac 24" 2008
C2D 2.4 GHZ
2GB 667Mhz DDR2 SDRAM
Standaard 320GB hdd volgens mij
osX 10.6.4

De grootste flessenhals die er is is natuurlijk het geheugen, maar ga ik met een upgrade naar een SSD een goed merkbare prestatiewinst behalen?
Of is dit dweilen met de kraan open en kan ik beter 24" verkopen en even flink wat geld bijleggen voor een 27" model?

Budget is ongeveer 250 euro!
Daarvan moet ook een HDD enclosure voor de huidige harde schijf bij in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Een setje 4gb DDR2 sodimm ligt rond de 60-70 euro Volgens de pricewatch (Corsair/Kingston)
Een Intel Postvill X25-M ligt rond de 160 euro volgens de pricewatch (2.5")

Dus heb je nog wat over voor een case...

Als de CPU het aan kan zal de performance merkbaar omhoog gaan. Kijk eens voor de grap als het zo "sloom" gaat naar je CPU gebruik en Geheugen gebruik... Als je CPU nog speelruimte heeft is het upgraden wel waard.

Met de upgrade zal je geheugen minder snel vol zitten en alle data die je nodig hebt is veel sneller beschikbaar van de SSD. Dus als je cpu niet de bottleneck is kan je voor de 250 euro een leuke upgrade aan je systeem geven :). Voor dit geld heb je bij lange na geen nieuwe/betere iMac :).

[ Voor 13% gewijzigd door Pat-Juh op 12-12-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:54
Scheelt dat i.p.v. de simulator er als het goed is volgende week gewoon een native iPad / iTouch en iPhone 3GS & 4 klaarligt.

Ik ga het even in de gaten houden, en van de week (na autoexamen, anders gaat het upgrade geld daar weer heen..) maak ik wel een beslissing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Begin gewoon eerst met een RAM upgrade. Dure dingen kun je altijd daarna nog kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:51
RAM upgrade zal zeker schelen in snelheid, het is relatief goedkoop en je kunt e.e.a. HEEL makkelijk zelf doen.

Bij aanschaf SSD moet je heel goed rekening houden met de prijs. Je hebt nu een 320 GB HD. Dit vervangen met behoud van zelfde grootte gaat zeker niet passen binnen je budget...

Geheugen dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan daarnaast ook nog een grotere/snellere HDD kopen mocht je dat willen, denk WD Raptor/Velociraptor ofzo als je snelle HDD wilt :)

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 13-12-2010 13:52 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

dlare schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:04:
RAM upgrade zal zeker schelen in snelheid, het is relatief goedkoop en je kunt e.e.a. HEEL makkelijk zelf doen.

Bij aanschaf SSD moet je heel goed rekening houden met de prijs. Je hebt nu een 320 GB HD. Dit vervangen met behoud van zelfde grootte gaat zeker niet passen binnen je budget...

Geheugen dus!!!
120gb intern en icm de externe case zn 320gb er aan hangen :).
Pagina: 1