Asus S1 Barebone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb bij Zercom computers de Asus S1-AT5NM10E gekocht:
Specs:
CPU-type Intel Atom D525
Geheugengrootte 0B
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Moederbordchipset Intel NM10
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip Nvidia Ion 2
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 4x USB 2.0, 2x USB 3.0

Ik heb toen zelf toegevoegd:
Kingston geheugen 2GB PC3-8500 (DDR3-1066)
Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT, 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm.

Na het aansluiten via de handleiding, gaan de ventalitoren wel lopen als ik de computer aanzet. Echter, het beeld geeft door geen signaal. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat er aan de hand kan zijn is natuurlijk zo niet te zeggen, je zult dingen uit moeten gaan sluiten. Een goed beginpunt daarbij is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Hoe kan ik van alles testen als ik niet in de BIOS of niks kan? Beeldscherm werkt wel gewoon bij een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In welk slot heb jij het werkgeheugen zitten? (1 of 2)
Ik had eerst een Transcend kaartje gekocht, echter bleek deze niet te werken. Nadat ik op de site van asus de "qualified vendor list" had gevonden (waarop alle compatible geheugen staat) heb ik de Corsair CM3X2GSD1066G gekocht. Echter werkt deze ook niet! In slot 1 geeft hij de bekende lange piep gevolgd door twee kleine piepjes en in slot 2 hoor ik niks, maar krijg ik ook geen beeld.
Er is verder weinig informatie te vinden over dit probleem of überhaupt over deze barebone. Ik heb Asus geprobeerd te bellen, maar die stuurde mij door naar de mailsupport omdat ze "voor barebones geen belsupport hebben". Mocht ik iets horen, dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
OK thanks,heb hem gewoon in slot2, op de QVL stond de kingston er wel tussen maar weet niet of het precieze type overeen kwam. Ben nu aan t werk maar kan proberen met ander geheugen uit een laptop aan te sluiten. Je mag me ook wel mailen stuur mn mail wel via PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Hm, had hem denk ik niet goed ingeklikt in slot 1, want die piepjes hoor ik daar dus ook niet meer. In de installation guide staat ook dat als je maar 1 module gebruikt, je deze in slot 1 moet stoppen. Jammer genoeg heb ik nog steeds geen beeld. Niet via HDMI en ook niet via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
nee klopt je moet hem vrij stevig aandrukken. Heb ook via HDMI en VGA geprobeerd, beide geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb hem gekocht bij 4Launch, zij geven aan dat ik de bios moet resetten. Maar hoe doe ik dat? Staat verder ook niks over in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Google! Heb gevonden dat je de batterij er even uit moet halen, of een paar pinnetjes verschuiven. Handleiding van het moederbord! Maar ik heb de optie gekregen om hem terug te sturen. Dus denk dat ik dat maar doe.

[ Voor 89% gewijzigd door lolkejan op 14-12-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Zou je het me kunnen laten weten via dit topic of via mail of het gelukt is? Dan probeer ik dat eerst voordat ik hem terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
topic kan gesloten worden, had de barebone teruggestuurd en het moederbord was defect.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Muselive of anderen dit ding al aan de praat gekregen? Heb gelezen dat het met 1G wel zou moeten werken, wel erg vervelend dit!

@Lolkejan: al een nieuw, werkend exemplaar mogen ontvangen?

PVO

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb precies hetzelfde probleem, en op een Zweeds forum gelezen dat het met 1GB wel zou werken. Ik heb nu via marktplaats 2x 1GB Samsung geheugen gevonden (staat ook op de QVL). Deze ga ik vanavond/morgen proberen, hopelijk lukt dit. Anders is die van mij ook kaduuk -O-

Mocht dit lukken, dan kan ik natuurlijk twee mensen helpen aan 1GB geheugen om hetzelfde probleem op te lossen :D

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb hem ook teruggestuurd, heb er nog niks over terug of hij nu defect was of niet.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Slecht nieuws dit, in eerste instantie.. kan ook nergens een review van het beestje vinden, ook niet van het moederbord zelf :?

Edit: Keppler heb je een linkje naar dat Ikea-forum? Misschien staat daar nog wat leuks/positiefs te lezen? :D

Op een Asus-forum hebben ze trouwens ook dit ram probleem al sinds oktober, antwoord van Asus lijkt niet te komen en lees nog geen reacties van mensen die het hebben opgelost, slechte zaak!

[ Voor 70% gewijzigd door S0epkip op 23-12-2010 15:13 ]

PVO

• MuSeLive
  • Niet online
Inderdaad, overal rapporteren mensen dezelfde problemen, maar Asus reageert nergens. Daarnaast is er geen telefonische support mogelijk en moet je alles via e-mail doen. Enige wat ik te horen kreeg, was dat ik de bios moest resetten, maar dat werkte dus ook niet. Heb nu maar een jetway mini top gekocht.

• kepler
Ik kan bij deze goed nieuws geven;

met 1GB RAM werkt het gewoon prima. BIOS updaten naar de nieuwste versie en daarna pakt hij gewoon de 2GB versie ^O^

Niet heel handig, maar ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Ik heb een nieuwe retour gekregen, Zercom meldde dat het moederbord defect was hij starte bij hun ook niet op.Die nieuwe startte gewoon prima op, met 2x 2GB Kingston werkgeheugen. Denk dat daar de bios al was aangepast. Echter, als ik via hdmi een 1080p mkv wil afspelen via vlc of xbmc, begint het beeld te stotteren. Heb de asus aangesloten op een full-hd van Philips (PHILIPS 32PFL3605 Full HD LCD-televisie). Wat zou het probleem kunnen zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door lolkejan op 30-01-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Heb je Media Player Classic Home Cinema al geprobeerd? Daarmee gaat het iig altijd goed als het goed moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
En daar gaat ie super mee! ligt t dan aan de instellingen ofzo? Wilde eigenlijk XBMC straks zo instellen dat ik vanaf de bank met een afstandsbediening er door heen kan maar dan kan ik me de kosten voor een bluetooth ab besparen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt in XBMC blijkbaar geen (fatsoenlijke) hardwareacceleratie. In MPC:HC heb je dit 9/10x wel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook steeds stotterend beeld met het afspelen van 1080p bdrips, zelfs 720p gaat ook niet helemaal vloeiend. Zowel in Media player classic als XMBC geprobeerd.
Het lijkt als of hardware acceleratie niet aanstaat want de CPU belasting is bij afspelen continu op 99%...
Ik heb alle drivers goed geinstalleerd en er zit nu 4 GB geheugen in...

iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
En nu is mijn HDMI poort stuk? Heb mn tv aangesloten via hdmi, geen signaal geeft de tv nu aan. Heeft een tijd goed gewerkt. VGA heeft de tv wel gewoon beeld van mijn pc. Wat kan t zijn? Heb de drivers ook al bijgewerkt heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik heb Linux Ubuntu geinstalleerd, plus de laatste drivers van Nvidia. Hardware versnelling aan in XBMC (VDPAU) en ik kan heel soepeltjes 1080p afspelen.

Kijk anders een naar XBMCfreak of OpenElec. Beiden bieden een simpele install aan van Linux + XBMC, geoptimaliseerd voor ION :)
Pagina: 1