Toon posts:

Desire HD met onbeperkt internet verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon met passend abonnement. Nu is mijn oog een paar maanden geleden op de htc telefoons gevallen en toen ik de desire hd voor het eerst zag wist ik dat ik hem MOEST hebben.
Nu heb ik enige tijd met een oud kreng van een mobiel rondgelopen, omdat ik niet echt telefoons zag die ik echt graag wilde hebben en ik eigenlijk ook gewoon zat te wachten op echt onbeperkt mobiel internet.
Ik wil dus graag een htc desire hd of als ik dit uiteindelijk toch te duur vind een gewone desire( kan niet meer wachten op prijsverlagingen, want huidige mobiel valt bijna uit elkaar).

Nu heb ik wat research gedaan en kom ik telkens uit bij de site waar ik altijd mijn( en voor anderen) mobiele telefoons heb besteld: gsmweb.nl . Deze site vind ik degelijk en altijd zeer goed geprijsd.
Op de site zelf heb ik ook research gedaan en ik kom tot de conclusie dat écht onbeperkt internet alleen bij t-mobile te verkrijgen is. Waarom onbeperkt internet? Omdat ik weet dat ik anders toch ooit over de FUP of databundel heen zal gaan en vet zal mogen dokken. De snelheid gaat wel erg ver omlaag na 1gb, maar dat vind ik minder erg dan dik moeten bijbetalen. Nu wil ik graag weten of de conclusie dat echt onbeperkt internet alleen bij t-mobile te verkrijgen is, juist is.

De afgelopen tijd heb ik steeds een pre-paid abonnement gehad. Ik ben hier vaak 20 tot 30 euro aan kwijt. Dit vind ik te veel. Dat is de reden dat ik een passend abonnement wil. Wat ik mij wel afvraag is hoe ik dit kan zien in het licht van belminuten in een bundel. Hoeveel minuten bel ik ongeveer. Ik heb zelf geen idee.
Om even door te redeneren. Stel ik heb idd t-mobile nodig. Zij hebben twee soorten abonnementen. 1 soort abonnement rekent per minuut naar boven afgerond en is exclusief internet en het andere is per seconde en inclusief internet. De eerste abonnementsvorm biedt de mobiele telefoon voor 44 euro aan bij 250 belminuten en 35 euro per maand met na 1 gb langzaam internet en de tweede vorm voor 80 euro bij 150 belminuten voor 30 euro per maand met altijd snel internet. Concreet vraag ik mij af: Wat komt uiteindelijk neer op meer belminuten, 250 minuten afgerond naar boven of 150 per seconde...
Tevens zijn bij het de eerste vorm de belminuten onbeperkt houdbaar en bij de tweede kunnen ze maar 1 maand meegenomen worden.

Ik ben dus heel bang om een te lage bundel te nemen en er dan ruim overheen te gaan, maar ook bang om veel te veel te betalen :P.

Als ik naar die opties kijk, dan duizelt het me allemaal even. Het lijkt wel astrofysica en dat voor het afsluiten van een mobiel abonnement. Ik heb er niet veel ervaring mee, daarom graag jullie raad.

Grtz,
Alain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat betreft de minuten, dat is niet zo moeilijk.
Je weet dat je 20-30 euro per maand kwijt bent met prepaid.
Dan zoek je dus nog even het prepaid tarief op om te berekenen hoeveel minuten je belt.
Ik denk eigenlijk dat je niet eens zoveel verbelt per maand, omdat de prijzen van prepaid vaak hoger zijn dan van een abonnement.
Even op de site van T-mobile gekeken, je betaalt 35 cent per minuut.
3000/35= 85 minuten (ruwweg).

Het meenemen van de minuten heeft niet veel zin als je toch alles verbruikt (als je het juiste abonnement kiest, dat bij jou past).
Maar als je het toch als een criterium stelt, dan moet je nagaan of je lange gesprekken voert of dat je korte gesprekken voert.

IMHO lijkt me de tweede vorm meer passen ivm het weinig bellen.
Wat betreft je angst voor een te lage inkoop van belminuten, lijkt me niet nodig gezien je verbruik, maar als het goed is zou je volgens mij nog je abonnement omhoog kunnen schroeven als dat nodig is.
Maar pin me er niet op vast, het is weer een tijd geleden dat ik dit zelf heb moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Het ligt er natuurlijk aan "hoe" je belt.

Bel je vaak: ik vertrek nu, tot over 5 minuten. Dan ben je veel sneller door je minuten heen, als ze naar boven afgerond worden (al betaal je natuurlijk altijd 1 minuut).

En als je niet zo heel veel belt, lijkt mij het aanbod van 30 euro per maand voordeliger.
Als ik zo je verhaal lees, wil je altijd internet, zonder limiet, en die heeft die van 30 euro zeg je:)