[Windows 7] Hoge CPU bij animatie/bewegend beeld in browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Sinds kort heb ik op mijn PC geupgrade van Windows XP naar Windows 7 (met een schone Win7 installatie), op zich werkt alles prima, alleen zit er een vervelende eigenschap in.

Zodra ik bewegend beeld heb binnen een internet browser (geprobeerd met IE8 en Firefox) schiet de CPU load gelijk omhoog.
Het bekijken van een video van uitzending gemist bijvoorbeeld kost 100% CPU, ook bij lage kwaliteit.
In taakbeheer komt dit dan terug als Firefox.exe of iexplore.exe.
Doordat er nog meer processen draaien gaat de video dan schokken.
Onder XP had ik hier totaal geen last van en was er ook niet zoveel CPU nodig.
Het bekijken van video's in Media Player of VLC player gaat wel prima en gebruikt weinig CPU.
Ook Flash video (Youtube) gaat goed.

Het is een oude PC en de specs zijn niet bepaald overweldigend, maar aangezien het onder XP prima kan vind ik dat het onder 7 ook zou moeten kunnen.

PC draait verder gewoon goed en is voor wat het is nog behoorlijk rap, behalve dus zodra er bewegende dingen in een browser zitten..... Sites als GoT gaan prima.

Mainboard: MSI 848P Neo-S (met Intel 848P chipset)
Processor: P4 2,66
RAM: 1,5 GB
Videokaart: Geforce 6600 GT 128MB AGP
HDD: OCZ Agility2 60GB SSD

Enkele wetenswaardigheden of dingen die ik geprobeerd heb:
- Win7 ultimate 32bit
- Het aan/uitzetten van Aero heeft geen invloed op het hoge CPU gebruik
- Nieuwste Intel INF update drivers zij geinstalleerd
- Nieuwste Nvidia drivers zijn geinstalleerd
- Onder XP had je van Intel ook nog een Application Accelerator driver, die is er niet voor 7

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:02:
Sinds kort heb ik op mijn PC geupgrade van Windows XP naar Windows 7 (met een schone Win7 installatie), op zich werkt alles prima, alleen zit er een vervelende eigenschap in.

Zodra ik bewegend beeld heb binnen een internet browser (geprobeerd met IE8 en Firefox) schiet de CPU load gelijk omhoog.
wat voor bewegend beeld? scrollen? probeer dan de videokaartdriver te installeren, anders word dit namelijk door de CPU afgehandeld (en dat is.. traag)
Het bekijken van een video van uitzending gemist bijvoorbeeld kost 100% CPU, ook bij lage kwaliteit.
In taakbeheer komt dit dan terug als Firefox.exe of iexplore.exe.
firefox.exe? of plugin-container.exe?
Doordat er nog meer processen draaien gaat de video dan schokken.
Onder XP had ik hier totaal geen last van en was er ook niet zoveel CPU nodig.
Het bekijken van video's in Media Player of VLC player gaat wel prima en gebruikt weinig CPU.
Ook Flash video (Youtube) gaat goed.

Het is een oude PC en de specs zijn niet bepaald overweldigend, maar aangezien het onder XP prima kan vind ik dat het onder 7 ook zou moeten kunnen.
zou idd voldoende moeten zijn, zelfs met een p8600 @ 800mhz kan ik prima browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Zie eerst post, laatste Nvidia driver voor 6600GT is geinstalleerd en het is niet plugin-container die veel CPU gebruikt maar firefox (of iexplore als ik IE gebruik natuurlijk). :)

Een goed voorbeeld is trouwens Fok forum.
Zodra het venster inactief is, is het CPU gebruik ongeveer 3%.
Zodra het venster actief is, en je sneeuw ziet bovenin beeld, is het CPU gebruik 100%.
http://forum.fok.nl/

[ Voor 38% gewijzigd door dreeke op 11-12-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, als je een venster rondsleept, is het dan vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Het lijkt opgelost, ik heb Silverlight gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd en video's op websites spelen nu wel goed af.
Firefox gebruikt nu maar tot 10% CPU en plugin container nog iets van hooguit 80%, maar hij komt niet tegen de 100% aan en schokt ook niet.

Fok met die sneeuw bovenin blijft wel traag maar dat blijk ik ook op andere PC's te hebben dus daar hecht ik niet zo'n waarde aan, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dreeke schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:12:
Fok met die sneeuw bovenin blijft wel traag maar dat blijk ik ook op andere PC's te hebben dus daar hecht ik niet zo'n waarde aan, het zij zo.
Dat heeft meer te maken met het stuk javascript wat ervoor gebruikt wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1