Ik heb een 2000 server met een 95 en een w2k prof cient met de server kan ik op beide stations browsen over de shares maar het de w2k kan ik niet browsen op de server dan geeft ie de melding "there are currently no logon servers available to service the logon request"
. P.S. met 95 bak kan ik wel op server shares browsen. please help me.....
Heb je wel toegang tot de files gegeven?
Maw heb je je win2k prof client user wel rechten gegeven tot de files.
Is het een standaard client.
Is het een admin.
Heb je de everyone groep weggehaald.
Maw heb je je win2k prof client user wel rechten gegeven tot de files.
Is het een standaard client.
Is het een admin.
Heb je de everyone groep weggehaald.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
rechten heb ik genoeg ik log op cient in als administrator op domain duurt dan heel erg lang maar start wel door. De client is standaard niks apparts was eerst stand allone. En waar moet ik everyone groep weghalen??
ik kom net tot conclusie als ik lokaal inlog en dan ga browsen ik wel na geven van username en password wel bij shares kom maar als ik inlog niet erg vreemd....
ik kom net tot conclusie als ik lokaal inlog en dan ga browsen ik wel na geven van username en password wel bij shares kom maar als ik inlog niet erg vreemd....
Zou je pc ff uit het domein halen.
Het paswoord van je client ff resetten en het vinke user must change pasword next time they logon aanzetten.
Pc weer toevoegen aan het domein.
Dan inloggen. als het goed is moet je dan meteen het paswoord veranderen.
OP je share staat een ACL met daarin de persononen die toegang hebben tot die share.
Daar staat ook everyone in.
Deze kan je laten staan. Maar plaats voor de zekerheid ook de client daarin.
Je client licenties zijn btw wel genoeg?
Je hebt je per server of perseat licentie niet perongeluk op 1 gezet?
Het paswoord van je client ff resetten en het vinke user must change pasword next time they logon aanzetten.
Pc weer toevoegen aan het domein.
Dan inloggen. als het goed is moet je dan meteen het paswoord veranderen.
OP je share staat een ACL met daarin de persononen die toegang hebben tot die share.
Daar staat ook everyone in.
Deze kan je laten staan. Maar plaats voor de zekerheid ook de client daarin.
Je client licenties zijn btw wel genoeg?
Je hebt je per server of perseat licentie niet perongeluk op 1 gezet?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ter duidelijkheid,
Als je onder windows 2000 de per seat optie kiest kun je geen waarde meegeven.
Microsoft gaat erdan vanuit dat je per client een licentie koopt.
Kies je de optie per server, dan maak je eigenlijk de keuze dat je een aantal verbindingen maximaal per server kiest.
Als je onder windows 2000 de per seat optie kiest kun je geen waarde meegeven.
Microsoft gaat erdan vanuit dat je per client een licentie koopt.
Kies je de optie per server, dan maak je eigenlijk de keuze dat je een aantal verbindingen maximaal per server kiest.
I Think i gonne be Sick!!!
Verwijderd
Humz duidelijk een 'workgroup' / 'domain' probleem...
Ik weet niet hoe je je netwerk hebt opgezet, heb je een domein of een workgroup ? Want die win2kprof bak die verwacht namelijk een domein, dus een netwerk met een domeincontroller of een active directory sesrver. Als je je server hebt ingesteld met een domein, wat erg mooi werkt tussen haakjes. Dan zou die win2kprof bak zijn users / userrights ophalen van de server. Als je een workgroup hebt gemaakt dan haalt elke computer in het netwerk de rechten lokaal op.
Dus misschien is het handig om even te kijken of die win2kprof bak wel op een workgroup ingesteld staat. Anders moet je hem even lid maken van het domein wat je server verspreidt.
Ik weet niet hoe je je netwerk hebt opgezet, heb je een domein of een workgroup ? Want die win2kprof bak die verwacht namelijk een domein, dus een netwerk met een domeincontroller of een active directory sesrver. Als je je server hebt ingesteld met een domein, wat erg mooi werkt tussen haakjes. Dan zou die win2kprof bak zijn users / userrights ophalen van de server. Als je een workgroup hebt gemaakt dan haalt elke computer in het netwerk de rechten lokaal op.
Dus misschien is het handig om even te kijken of die win2kprof bak wel op een workgroup ingesteld staat. Anders moet je hem even lid maken van het domein wat je server verspreidt.
Pagina: 1