Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo,

Momenteel heb ik een modem van Ziggo gekoppeld aan mijn Router [asus wl500g]. Aangezien ik op een =

Graag zou ik een wireless bridge/acces point willen connecten zodat mijn netwerk kan worden uitgebreidt.

Ik heb in gedachten om de TP-Link TL-WR1043ND aan te schaffen die dan een brigde/acces point verbinding zou moeten maken met de Router.

Is dit mogelijk in combinatie met de wl500g die dient als router en de TP-Link TL-WR1043ND die dan dient als bridge/accespoint?

Het gaat om de volgende configuratie maar dan zonder CAT5 verbinding tussen router en brdige/access point. http://pigtail.net/nicholas/tp-link/ap-mode.PNG

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Het is mij onduidelijk waarom je deze constructie wenst.

Je wilt je netwerk uitbreiden, maar geeft geen reden aan waarom. Dit wil je doen d.m.v. een bridge met een andere router. Wederom geen reden waarom.

Als je alleen de range van je wireless netwerk wilt vergroten dan zou ik een extender/ap kopen en niet wederom een router.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
ik heb mijn router op een locatie staan en op een andere locatie in huis staan 4 apparaten bij elkaar due ik wil connecten via utp. ik wil dit overbruggen met een draadloos networkdevice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 18:53

Emiel1984

Made in NL

saxion schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:11:
ik heb mijn router op een locatie staan en op een andere locatie in huis staan 4 apparaten bij elkaar due ik wil connecten via utp. ik wil dit overbruggen met een draadloos networkdevice
Als je WL500G niet DHCP is ingesteld kan je een vast IP koppelen aan de nieuwe router. Als gateway op de nieuwe router stel je het IP adres van de WL500G in. Ditzelfde gebeurt namelijk ook als je een PC verbind met het netwerk. De DNS(en) kan je ook dan ook (eventueel) overnemen van je eerste router.

Misschien vergeet ik iets maar dit zou volgens mij moeten werken.
Misschien kan dit ook wel als de WL500G niet DHCP is ingesteld maar dan denk ik dat het lastiger gaat worden.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14
Emiel1984 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:19:
[...]

Als je WL500G niet DHCP is ingesteld kan je een vast IP koppelen aan de nieuwe router. Als gateway op de nieuwe router stel je het IP adres van de WL500G in. Ditzelfde gebeurt namelijk ook als je een PC verbind met het netwerk. De DNS(en) kan je ook dan ook (eventueel) overnemen van je eerste router.

Misschien vergeet ik iets maar dit zou volgens mij moeten werken.
Misschien kan dit ook wel als de WL500G niet DHCP is ingesteld maar dan denk ik dat het lastiger gaat worden.
Je kan de WL500G gewoon op access point-modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
Zou ik de routers ook kunnen omdraaien in het netwerk. Dus dat de TP-Link TL-WR1043ND direct achter de modem komt als acces point dient. De wl500g kan dan verbinding maken met het acces point.

Is deze configuratie ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hangt er volgens een beetje van af of WDS onderling compatible is, ongeacht wie de "main" router is. Eventueel met dd-wrt zou het moeten lukken, zie hier voor meer informatie zie daar ook de vergelijkende tabel voor de verschillende methodes. Asus heeft ook een wl500g WDS manual.
Pagina: 1