• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:32
Hallo,

Ik heb een Toshiba Regza 37RV733D televisie en deze heb ik via een kabel op mijn router aangesloten.

Het is me gelukt om via de TV op mijn computer te komen en wil als test nu *.jpg en *.gif bestanden bekijken en ik heb ook enkele mp3 bestanden in de dirctory geplaatst.

Bij het benaderen van de plaatsjes krijg ik echter alleen de bestandsnaam te zien maar niet de afbeelding en bij het benaderen van de mp3 krijg ik de melding media weergave fout maar hij laat wel de naam van de MP3 zien en de duur van het nummer.

Weet iemand wat ik hier fout doe?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zijn de mp3`s wel compliant?

De tv kan zich versclikken in bitrate/headers/etc.. kijk in de handleiding of het gekozen bestand voldoet aan de eisen/beperkingen van de tv.

Zo ja, convetreer de betreffende mp3 dan eens naar een standaard mp3 zonder exotische variabele bitrates, maar constante rate en probeer het dan nog eens? Door zelf nogmaals te converteren, weet je zeker dat er normaal bestand uit je computer rolt zonder vreemde dingen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:32
Hallo,

Het bovenstaande is opgelost en ik kan nu fotos en muziek beluisteren / kijken.

Maar nu heb ik een andere vraag.

Ik wil ook graag films kijken via de ingebouwde media player en heb daarvoor het programma [url="Serviio"]Serviio[/url] geïnstalleerd (DNLA programma)

Nu lukt het me inderdaad om de films te bekijken die op mijn computer staan maar ik weet niet hoe ik Nederlandse ondertitels kan laten zien.

Is dit iets wat in dit programma zit of toch ergens anders en adviseren jullie misschien een ander programma hiervoor dat beter is?

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Uhm.. ik ben wel nieuwsgierig hoe je dit nu hebt opgelost.
En wat nu de oorzaak was dat het niet werkte.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bruce the boss schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:44:
Hallo,

Het bovenstaande is opgelost en ik kan nu fotos en muziek beluisteren / kijken.
Hier heeft natuurlijk (buiten jou) niemand wat aan.Als iemand dit topic via de search vindt weet hij nog niet hoe je het probleem hebt opgelost ;) Zou je nog even willen vermelden hoe je het aan de praat hebt gekregen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb sinds een maandje een Toshiba 40WL768, tot grote tevredenheid over de beeldkwaliteit en design. Echter, de ingebouwde netwerkopties/afspeelopties van andere media zijn zeer slecht te noemen.

Van een willekeurige serie foto's (.jpg) kan ik sommige afbeeldingen wel afspelen, en andere niet. Aan de naam of het formaat kan het dus niet liggen aangezien de namen een standaardnaam met volgnummer zijn en alle formaten zijn gelijk.

Heeft iemand hier een aanwijsbare reden voor, en tevens ook een oplossing?

Verwijderd

willekeurige serie foto's (.jpg): ook geen verschil met staande of liggende foto's?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:23:
willekeurige serie foto's (.jpg): ook geen verschil met staande of liggende foto's?
Van series foto's werken staande soms wel, soms niet. Het maakt niet uit als ik ze draai in een tekenprogramma en opnieuw opsla.

Verwijderd

Liggend toont de 40WL768 ze wel? Lijkt erop of bepaalde lengte x breedte in pixels niet getoond worden? Proberen staande foto te herschalen naar afmetingen van staande foto die wel getoond worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:37:
Liggend toont de 40WL768 ze wel? Lijkt erop of bepaalde lengte x breedte in pixels niet getoond worden? Proberen staande foto te herschalen naar afmetingen van staande foto die wel getoond worden?
Sorry, de uitleg was niet helemaal duidelijk denk ik :) Ook van een serie liggende foto's (gemaakt met zelfde camera, zelfde bewerkingsproces gehad om ze als jpg op te slaan) van 1500x1000 (of een ander formaat) werken sommige foto's wel, sommige niet.

Sowieso raar dat hij zo kieskeurig is met foto's. Het lijkt er sterk op dat de software voor alle extra opties (youtube, internet, etc) in de tv redelijk houtje touwtje is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 08:55 ]

Verwijderd

OK, probeer het converteren eens van camera jpg naar jpg met deze freeware IrfanView. Je ververst toch de server (programma die foto's aanbied aan flatscreen) als je de inhoud verandert?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:01:
OK, probeer het converteren eens van camera jpg naar jpg met deze freeware IrfanView. Je ververst toch de server (programma die foto's aanbied aan flatscreen) als je de inhoud verandert?
Ik zal ifranview even proberen, maar als het werkt verklaart het nog niet waarom van dezelfde bron de ene foto wel werkt en de andere niet.

De foto's worden direct afgespeeld vanaf een USB stick op de tv.

Bedankt voor het meedenken iig!

Verwijderd

Hmm, je zit toch niet niet met een namaak USB stick? Minder geheugen erop aanwezig dan vermeld: de geheugen controler blijft het geheugen van de stick overschrijven (zwart gat) met als resultaat gegeven verlies.
als je de foto's die falen van de stick kunt lezen op je computer is dit waarschijnlijk niet het geval.
USB stick test programma: H2testw 1.4 van c't magazin: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:23:
Hmm, je zit toch niet niet met een namaak USB stick? Minder geheugen erop aanwezig dan vermeld: de geheugen controler blijft het geheugen van de stick overschrijven (zwart gat) met als resultaat gegeven verlies.
als je de foto's die falen van de stick kunt lezen op je computer is dit waarschijnlijk niet het geval.
USB stick test programma: H2testw 1.4 van c't magazin: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539
Foto's lezen prima uit op de computer. Ook als ik van de netwerkfunctie (via UTP-kabel) gebruik maak, en dus direct de foto's van de computer uitlees met de TV heb ik hetzelfde. Ook dat is het dus niet :) Het mysterie gaat voort.

De tv die ik heb komt helaas niet veel voor in NL heb ik het idee (Toshiba tv's sowieso weinig), er is geen enkele Tweaker met het apparaat.

Verwijderd

Het resizen van de hoogte van de foto naar 1080 pixels (batchconversie met irfanview) helpt om het probleem op te lossen. Nou zal het niet persé 1080 pixels moeten zijn - andere foto's werkten ook met non-native resoluties - maar het lijkt er sterk op dat de software wel héél erg kieskeurig is.

Duidelijk een verbeterpunt. Laat het of weg, of zorg dat het naar behoren werkt.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

SkyStreaker

Move on up!

Toevallig al eens gekeken voor een firmware upgrade?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 19 juni 2011 @ 07:48:
Toevallig al eens gekeken voor een firmware upgrade?
Ja, maar deze is helaas niet beschikbaar. Via Google vind ik er geen, en belangrijker, ook niet via de Toshiba website.
Pagina: 1