Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe HD6870 binnengekregen en geinstalleerd. Had er eerst een oude 4890 inzitten met 10.11, dus keurig 10.10e gedownload omdat die wel ondersteund is voor de 68xx serie. Eerst de drivers verwijderd met driver sweeper (in safe mode) en vervolgens 10.10e geinstalleerd. Alleen wil-ie dus de drivers niet installeren, CCC, AVIVO etc gaan allemaal prima, maar de drivers geven bij installatie een foutmelding (Installation failed)

Ik heb overigens ook de 10.10 release geprobeerd, maar deze heeft precies hetzelfde. Ik heb nu de drivers vanaf de Gigabyte CD maar geinstalleerd (deze werkte als enige wel), maar wil toch wel graag 10.10e draaien. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Google bleef bij mij in gebreke :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

10.10 en 10.11 ondersteunen inderdaad de HD6000 serie nog niet, enkel de 10.10e hotfix zoals je zelf al hebt gevonden.
Maar blijkbaar herkent 10.10e je kaart niet. Mogelijk identificeert de hardware zich net iets anders dan de lijst met IDs waar de 10.10e hotfix release over beschikt. Dit zou je kunnen controleren door de file te vinden in het driverpakket waar deze IDs in staan. Ben even de extensienaam kwijt aangezien ik al een aardige periode niet meer met Windows drivers heb geklooi, maar was dat niet een .ini file?
Dan zou je kunnen kijken of het hardware ID van jouw kaart daar in voor komt.

Doch lijkt me dat hele riedeltje onnodig werk. Je hebt immers de werkende Gigabyte driver.
Helaas vermeldt je niet welke versie dat is, maar ik vermoed dat dat ook 10.10e is waarin Gigabyte het juiste hardware ID heeft toegevoegd.
Waarmee je dus dat je wel degelijk 10.10e draait op dit moment.

Als die Gigabyte driver nu prima werkt zou ik er zelf niet teveel aandacht meer aan spenderen, of je moet het echt per se willen weten. Of heb je een probleem waar je tegenaan loopt?
Als het puur het "versienummertje" is en de rest prima werkt zou ik gewoon hier bij blijven en dit bericht van AMD in je opnemen:
Note! AMD Catalyst? 10.11 does not provide support for the AMD Radeon? HD 68xx series of graphics cards. Full support for these graphics cards is targeted to be available in the AMD Catalyst 10.12 driver release.
Komende release zou je weer prima mee kunnen doen met de normale AMD Catalyst drivers.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, volgens CCC draai ik inderdaad 10.10, maar ik heb een stuk minder opties dan op mijn 4890 :( Bovendien kan ik de instelling voor Morpholical Anti-Alias nergens vinden (enkel standaard en edge-detect) - dit doet mij vermoeden dat ik geen 10.10e draai, daarbij staan in de release-note immers de Morph AA genoemd.

Als de driver ID's niet kloppen zou hij sowiezo niet installeren toch? Hij laat de volgende error zien in het log, waar ik nogal weinig aan heb:
Driver Install: the installation failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zelf gebruik versie 10.10 met een Sapphire 6850 en heb eerlijk gezegd nergens problemen mee gehad, evenzozeer dat er alle opties gewoon in staan. Alleen heb ik versie 10.11 nog niet geinstaleerd omdat ik gelezen had dat deze nog niet optimaal zouden werken, en 10.10 bij mij probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Heb ik ook last van gehad weet niet meer wat ik had gedaan om het te verhelpen.
Maar dit kan altijd helpen.
Driver sweeper
Fresh install

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie, maar dat heb ik dus al een aantal keer gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Ultraman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:29:
Maar blijkbaar herkent 10.10e je kaart niet. Mogelijk identificeert de hardware zich net iets anders dan de lijst met IDs waar de 10.10e hotfix release over beschikt. Dit zou je kunnen controleren door de file te vinden in het driverpakket waar deze IDs in staan. Ben even de extensienaam kwijt aangezien ik al een aardige periode niet meer met Windows drivers heb geklooi, maar was dat niet een .ini file?
Dan zou je kunnen kijken of het hardware ID van jouw kaart daar in voor komt.
Een .inf file.
Er is veel over te vinden op google onder 'modded inf' e.d.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ohja! .inf files. Dat zijn inderdaad de files die ik bedoel.

Freekazoid, wat zegt het installatielog van Catalyst er van?
Catalyst installatie houdt namelijk best netjes een logfile bij, mogelijk staat daar wat interessante informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om mezelf maar even te quoten ;):
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:30:
(...) Hij laat de volgende error zien in het log, waar ik nogal weinig aan heb:

Driver Install: the installation failed
:/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een overbodige opmerking maar heb je er op gelet dat je niet per ongeluk misschien 32bits i.p.v. 64 bits drivers, of andersom gedownload hebt ? Rare vind ik namelijk dat de bijgeleverde drivers op de cdrom wel werken en ik hier bij mij geen enkel probleem heb ondervonden. Lijkt mij toch dat er niet zo'n gigantisch verschil zit in de 6850 en de 6870 puur dan qua drivers gezien, en het merk kaart lijkt mij ook niet zo'n punt hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Probleem had ik zelf ook maar alleen in XP(puur voor benchen), drivers van de cd werkte gewoon, maar officiele niet. Dit probleem had ik niet bij W7.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 7 x64, en dat zijn de drivers natuurlijk ook. Ik had 10.10e al eerder geinstalleerd onder mijn 4890, en het enige wat sindsdien is veranderd is mijn GPU zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:07:
Om mezelf maar even te quoten ;):

:/
Mijn log was, naar mijn herinnering, meer 'verbose' dan enkel dat. Vandaar dat ik het vroeg.
Maar als dat het enige is wat hij zegt...

Ander idee. Heb je de HD4890 nog?
Dan zou je die er weer in kunnen droppen, Catalyst 10.10e installeren, HD4890 er uit en de HD6870 er in droppen. Benieuwd of de kaart dan wel keurig wordt gevonden en geïnstalleerd.
Als het goed is zou dat dan ook moeten falen en heb je uitsluitsel dat 10.10e gewoon niet wil werken met je HD6870 en voorlopig mogelijk aangewezen bent op de meegeleverde driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nou die 4890 had last van random BSOD's, Artifacts ed. dus die zet ik er liever niet meer in.

Ik denk dat ik inderdaad maar op 10.12 moet wachten en *hopen* dat die het dan wel doet.

Heb net even geprobeerd om handmatig de INF van 10.10e te installeren via windows device manager, ook daar krijg ik een error :F

Edit: Yess! 10.12 vanaf Guru3D binnengetrokken en installeerd als een trein! Blijkbaar ondersteunde 10.10e toch niet *alle* 6870 kaarten. Thanks for the help guys!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 20:07 . Reden: fixed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met handmatig een INF installeren zonder hem aan te passen zal hij inderdaad net zo min willen. Je zou dan wel in de INF het juiste hardware ID van je kaart moeten toevoegen of een andere entry die je geschikt lijkt ermee vervangen.

Maar 10.12 is inderdaad uit en werkt dus, super :)

Pagina: 1