Audioset voor student

Pagina: 1
Acties:

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ben opzoek naar een audioset, maar doordat ik én een totale leek ben op dit gebied maar toch eindelijk eens kwalitatief goed muziek wil luisteren én ik door mijn studentenkamer en budget nogal beperkt, ben loop ik vast.

Onder andere door de topics hier en topics op fora als audiofreak heb ik me al aardig ingelezen. Zo weet ik dat er nogal wat meningsverschillen zijn over het nut van een versterker bij een laag budget en helemaal in combinatie met een laptop als bron. Wel kan ik waarschijnlijk via via voor een Marantz PM 7000 versterker krijgen, ik weet dus alleen niet of dat überhaupt zinvol is als mijn budget voor een 2.1 set speakertjes onder de €150,-/€200,- ligt en mijn ruimte zo beperkt is dat ik geen dikke B&W speakers kwijt kan. Dus veel marktplaats-speakers vallen af.

Er werd mij een microset aangeraden, maar ben hier zelf nogal huiverig over. Vaak beperkte uitbreidingsmogelijkheden en voor kwaliteit moet ik vaak ruim boven mijn budget kijken. Ik hoor er ook niet erg positieve verhalen over qua geluid.

In ieder geval, ik ben dus op zoek naar een 2.1 set speakers (of is(kan) een subwoofer ook overbodig?), heb minimaal budget, beperkte ruimte, maar kan er wel een degelijke Martanz versterker aanknopen. Wat is wijsheid?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zou op marktplaats kunnen kijken voor redelijke tweedehands speakers. Met zo'n budget lijkt mij dat het beste idee eigenlijk.

• Kwabbernoot
Dat heb ik ook uitgebreid gedaan, alleen de meeste daar aangeboden speakers kan ik amper kwijt. Misschien moet ik wel wat schikken, maar liever geef ik dan wat meer uit voor wat meer plek. Mocht dat mogelijk zijn. Daarnaast heb ik bij de meeste luidsprekers geen idee of die kwalitatief een beetje top zijn, bij elke verkoper langsgaan is ook wat, niet?

[edit]
Ik bedoel deze kan ik nooit kwijt en ik heb zelf geen idee of de nieuwe Creative T40 II een beetje te doen zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Kwabbernoot op 11-12-2010 17:55 ]

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je aan die versterker kan komen voor een schappelijke prijs koop je je daar niet echt iets slechts mee, combineer dit met 2 goeie wat oudere bookshelves en je laat jezelf ruimte om later over te stappen op grotere vloerstaanderd, bookshelves maken genoeg lawaai, heb zelf in mijn studentenkamer een tijdje de Mission 760i gehad, prachtdingen! en niet zo groot!

Succes!

• Kwabbernoot
Ik koop wel een Creative T40 II setje. Gaan we later wel voor wat meer, als er wat meer ruimte is.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-02 22:22

Bommes

Capo del formaggio

zoals zijlstra al melde als je die versterker kunt "krijgen" en je investeert in een setje goede bookshelfs speakers (nieuw of gebruikt).
Maak zelf wat stands en je hebt een top geluid.
Nieuw zijn dit bijvoorbeeld erg betaalbare en zeer goede monitor speakers:
eltrax monitor 3

[ Voor 0% gewijzigd door Bommes op 12-12-2010 22:00 . Reden: typo ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Je kunt ook kijken naar de XTZ 89 sataliet speakers. Deze heb ik in mijn slaapkamer staan op een microset aangesloten. Het geluid (er is weinig te vinden over de speakers) is best goed. Ze zitten in ieder geval in de zelfde prijsklasse als de eltax.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-02 22:22

Bommes

Capo del formaggio

even googelen naar de reviews van de eltrax monitor 3 en je bent overstag.:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• K0L3N
  • Laatst online: 31-01 22:39
veel goeds gehoord over audio engine a3.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met K0L3N de audio engine A3 zeer mooie actieve speakers, ook ideaal om op je bureau te gebruiken dit omdat de sweetspot dichtbij de speaker ligt

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 29-12-2025
Ashen Shugar schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:11:
Ik koop wel een Creative T40 II setje. Gaan we later wel voor wat meer, als er wat meer ruimte is.
Die zijn best aardig, is alleen totaal geen investering maar een 'ik gebruik het een tijdje en gooi het weg' product :P

• Kwabbernoot
Bedankt allemaal voor de tips!
Ik kan alleen heel weinig vinden over de AudioEngine. Er word alleen gepraat over de AE (A) 2 en (A)5.
Vanmiddag ga ik even langs een speciaalzaakje. Eens kijken of ze hem daar hebben, net als de Eltrax.

Ben alleen bang dat 280,- net wat boven mijn budget ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kwabbernoot op 14-12-2010 10:49 ]

Verwijderd

Op dit moment heb ik mijn Marantz sr 5002 aangesloten op 2 wat oudere philips boekenplank luidsprekers,maar ik was eigenlijk druk aan het sparen voor een jamo s606hcs3/ s608 hcs3 set. (ook een student) Nu kwam ik tijdens het surfen de Eltax hollywood 5 tegen voor slechts 190 euro. Uit de specificaties kon ik als leek op dit gebied, weining duidelijke verschillen opmaken.

Nu vraag ik mij af of deze Jamo set inderdaad dit extra geld waard zijn in vergelijking met de set van Eltax. Gezien ik net als de TS moeite moet doen om een groot bedrag bij elkaar te krijgen is die eltax wel mischien een betere keuze?

link van de eltax set:
http://www.eltax.com/show_product/index.php?newsid=4306

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De 3 bestaat ook niet :+
het is de 2 ;)
Pagina: 1