Welke AC adapter voor een Sony Vaio laptop heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387155

Topicstarter
Ik heb een tweedehand Sony Vaio laptop gekregen, model PCG-6N2M, maar hier ontbreekt de adapter bij. Ik heb geprobeerd te achterhalen welke adapter ik hiervoor nodig heb, maar Google kan dit niet voor me ophelderen. Op de achterkant van de laptop staat wel DC 19.5V, ik neem aan dat het dus een adapter met 19.5 Volts moet zijn? Of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Kan iemand mij vertellen wat voor een adapter ik voor deze laptop nodig heb? En eventueel waar ik deze het beste kan halen?

Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op met de Sony laptops.
Deze hebben een tracker en in geval ze gestollen zijn kunnen ze eenvoudig door de politie opgespoord worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Sowieso idd 19,5V en het liefste dat. Een afwijking kan, maar is wel af te raden. Verder moet je letten op de stroom (aangegeven in Ampère (A)). Deze moet groter of gelijk zijn aan de vermelde waarde. Last but not least: Let er ook op dat de aansluiting past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:22:
Pas op met de Sony laptops.
Deze hebben een tracker en in geval ze gestollen zijn kunnen ze eenvoudig door de politie opgespoord worden
En wat is de reden om iemand daarvoor te waarschuwen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
DukeBox schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:26:
[...]

En wat is de reden om iemand daarvoor te waarschuwen ?
Nieuw Account, vandaag geregistreerd en een vraag die als dubieus kan worden bestempeld.

Tevens is het verhaal wat hierboven word vermeld onzin. Er zit geen anti diefstal apparaat in. Althans niet in de standaard consumenten versies in de winkels.

Koop de orginele adapter als het kan. Kan je soms bij computerwinkels bestellen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waar je ook goed op met letten is de benodigde stroom afhanklijk van de grafische kaart kan dat wel een verschillen. de adaptor moet een amperage >= wat op de laptop staat

origineel = echt duur

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 11-12-2010 20:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387155

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal! Dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten! Origineel vond ik inderdaad wat duur, dus misschien dat ik een goedkoper alternatief kan vinden.

En ik had inderdaad gisteren voor het eerst geregistreerd om specifiek deze vraag te posten :) Ik raadpleeg tweakers wel vaker, maar dan kan ik het antwoord vaak wel in oudere posts vinden. En ik weet dat deze laptop niet gestolen is, want het is de oude laptop van mijn neef ;) hij kon alleen de adapter dus niet meer vinden.
Pagina: 1