• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik maak me zorgen over de temperaturen die mijn 8500GT neemt. In idle is de temperatuur 70-75 graden, na 1 uurtje furmark wel 113. Ik heb hier en hier gelezen, dat dat dus een behoorlijk hoge temperatuur is..... Ik heb mijn GPU niet overgeclocked, en ik heb mijn systeem gewoon bij dell gekocht. Is dit niet absurd? Echter houd mijn GPU die temperaturen makkelijk vol, ik had mn computer voor de grap laten benchmarken toen ik weg was, heeft ie 14 uur lang zonder problemen volgehouden, terwijl mijn GPU al na 15 minuten op 113 graden zit.... Moet ik hier wat aan doen, en zoja wat? Moet ik dell bellen dat ik een koeler wil hebben of zoiets? Maar aan de andere kant, als mijn pc het wel zolang goed volhoud, moet ik er dan wel wat aan doen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:44
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit een passief gekoelde kaart betreft, die zijn als ze dit van fabriek-af zijn normaal gesproken beter bestand tegen hogere temperaturen, een passieve kaart die stressed 80 tot 90 graden haalt is helemaal niet vreemd... dat gezegd is die 113 graden wel vrij hoog, maar nog niet echt funest zoals je zelf eigenlijk al aangeeft. Maar ik denk niet dat je bij Dell nog antwoord krijgt, een pc met een 8500gt is niet de afgelopen 2 jaar aanschaft. Als je nog een vrij molex heb aan de voeding, kan je zelf altijd nog voor 1 a 2 tienjes zelf een koelfan inbouwen en deze met een verloopstukje aan de molex aansluiten. Sowieso is koeler altijd beter...

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Mijn GPU was ooit eens doorgebrand(koeler ging kapot, was niet mijn schuld), toen hebben ze een passief gekoelde erin gezet. Het zal wel goed zijn. Ik ga toch binnen een paar maanden een nieuwe pc in elkaar zetten.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

beatboxx schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:22:
Mijn GPU was ooit eens doorgebrand(koeler ging kapot, was niet mijn schuld), toen hebben ze een passief gekoelde erin gezet. Het zal wel goed zijn. Ik ga toch binnen een paar maanden een nieuwe pc in elkaar zetten.
Passief model? Ik zou zeggen controleer je airflow in de behuizing eens en controleer of de koeler niet vol met stof zit oid...

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MicGlou schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:53:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit een passief gekoelde kaart betreft, die zijn als ze dit van fabriek-af zijn normaal gesproken beter bestand tegen hogere temperaturen
Niet helemaal waar. Ze halen vaak hogere temperaturen dan actief gekoelde kaarten omdat actieve koeling natuurlijk effectiever is, maar ze hebben gewoon dezelfde GPU's die dezelfde temperatuurlimieten hebben. De verbetering van passieve koelers ligt gewoon in de grotere heatsinks. Maar 113 graden met een passieve koeling is net zo slecht als met een actieve.

Ik zou eerst gewoon een mooie fan toevoegen als dat kan, gezien het een kant-en-klaar pc is die waarschijnlijk geen geweldige airflow heeft zou een goede grote fan de airflow waarschijnlijk al dubbel zo goed maken. Als je temperaturen naar de 80-90 graden zijn zou het voor een GPU al een stuk beter moeten zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.