Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 17:52
Nu we thuis aan het upgraden zijn, met zo'n beetje het hele mediasysteem wilde de familie Wireless Router aanschaffen, daarnaast staat er een nieuw Home Theater System beneden, die uiteindelijk toegang moet krijgen op het netwerk. Nou ben ik thuis wel de "Wizkid" alleen van netwerken en routers heb ik niet echt veel kaas gegeten. Wat ik me dus afvraag is wat een goede router is, met wireless-N, waar het hele huis contact mee kan maken. (iPod, Mobiel, Laptop, PS3, X360, Home Theater System)

Als router had ik een Netgear WNR3500 uitgekozen, want de WNDR3700 was me net een tikkie te duur. Alleen er staan 2 3500s in de Pricewatch, een WNR3500L en een WNR3500. Maar wat is nou het verschil hiertussen, behalve dat het 2 tientjes scheelt?
Daarnaast had ik nog puntje, want het HomeTheater systeem heeft geen draadloze internet adapter. Ik dacht dat ik dan wel een Access Point in de woonkamer neer kon zetten ( correct me if I'm wrong) en vanafdaar een draadje kon trekken naar het HT-systeem. Wat is een goede optie hiervoor?

BvD

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6416/lookielok.jpg

;)

Da's toch niet zo moeilijk, om te vergelijken?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 17:52
Dus het enige verschil is dat de L-versie OpenSource is én een USB ingang heeft, het is ook heel logisch dat als je meer functies hebt, dat iets dan goedkoper is.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/29p2ohx.png

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verkijk je niet op het open source aspect, tenzij je specifieke eisen hebt in die richting (en voldoende achtergrondkennis, of bereid bent die op te bouwen) is dat meestal niet relevant (de WNDR3700 draait zelf ook op een gewijzigde, oudere OpenWrt-versie).

De WNR3500L zou een WNR3500 v2 zijn met extra RAM & een USB-poort. Je moet dus zien uit te vissen over welke revisies het gaat die nu te koop zijn.

De WNR3500 zou volgens de OpenWrt-wiki een Marvell ARM CPU hebben en 16 MB RAM en 4 MB flash bevatten. De WNR3500L zou dan weer een Broadcom-platform zijn (waarschijnlijk MIPS, 8 MB flash, 64 (!) MB RAM). Die info houdt natuurlijk geen rekening met revisies, en een nieuwe revisie kan minder RAM of flash betekenen, maar evengoed een platformswitch (wat dan weer relevant is voor ondersteuning door open source firmwares zoals bv. Tomato of OpenWrt).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje