Toon posts:

Athlon 1,3ghz systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi nu ik mijn oude computer (http://www.tweakers.net/aanbod/14141/a) ga verkopen moet ik een nieuw systeem uitzoeken. Ik zat te denken aan het volgende:

Amd Thunderbird 1300 (+alpha delta cooler)
Asus A7V133
Lite-on brander 32-12-10
Corsair 256mb pc133 CAS2 ram
IBM 45GB 7200rpm
Asus V7700 GTS2 64mb
Sb live 1024
Aopen 52x

(kast heb ik zelf al en monitor, muis, keyboard ook)

Hebben jullie nog op en aanmerkingen zo ja zou ik ze graag horen
Bij voorbaad dank

Verwijderd

Plextor 12 of 16 speed i.p.v. van die Lite On en misschien een andere geluidskaart als geluid&muziek erg belangrijk is :) Verder ziet het er wel strak uit. Owja en die AOpens maken het geluid van een straaljager, maar dus daarvoor misschien iets anders (Kenwood 72x :?), maar als je het geluid niet belangrijk vind is deze ok.

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 20:40 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Plextor 12 of 16 speed i.p.v. van die Lite On en misschien een andere geluidskaart als geluid&muziek erg belangrijk is :) Verder ziet het er wel strak uit.
Wat voor geluidskaart doel je dan op?

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 20:41 schreef schumache het volgende:

[..]

Wat voor geluidskaart doel je dan op?
SBLive Platinum, maar ook flink duurder (480), dus alleen doen als je geluid erg belangrijk vind. Die terratec dingen schijnen ook goed te zijn, maar welke precies geen id.

Verwijderd

een Dikke Platinum 5.1 Van Creative ofzo *D

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Neem een betere geluidskaart.

Een Sound Blaster Live Player is al heel wat beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 20:51 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

Merk je dan echt veel verschil tussen een SB live 1024 en een player of een platinum?

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 03:05
Plextor 12 of 16 speed i.p.v. van die Lite On en misschien een andere geluidskaart als geluid&muziek erg belangrijk is :) Verder ziet het er wel strak uit. Owja en die AOpens maken het geluid van een straaljager, maar dus daarvoor misschien iets anders (Kenwood 72x :?), maar als je het geluid niet belangrijk vind is deze ok.
Of Asus 50x :) Of anders Pioneer 16x DVD :) Geen Aopen in elk geval...
Verder zou je een SB Live Player kunnen nemen..

Maaruh, top systeempje hoor! :P

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Moet je denk ik nog wel even wachten. Heb nog nergens in nederland een 1.3 ghz TB gezien. En de introductieprijs zal wel niet zo laag zijn. Ik zou dan 1 model lager nemen en (TB1200 is nu goed te betalen) en je geld aan iets anders besteden.

A.

• Overspeed
Op Wednesday 14 March 2001 20:56 schreef acidfever het volgende:
Moet je denk ik nog wel even wachten. Heb nog nergens in nederland een 1.3 ghz TB gezien. En de introductieprijs zal wel niet zo laag zijn. Ik zou dan 1 model lager nemen en (TB1200 is nu goed te betalen) en je geld aan iets anders besteden.
Staat al wel in de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/16491
vanaf FL 809,- (nou ja, bij Montana Computers :r)
Maaruh, de prijs valt dus nog mee.. :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Waarom een Asus bord? Verder inderdaad een plextor, en neem een DVD speler (niet de pioneer, maakt herrie, heb ik zelf...:(
Verder kan je overwegen om een RAID systeempje te nemen. 2x 30 gig IBM bijvoorbeeld. Ook kan je overwegen om een andere processor te nemen. Heb net hier op tweakers iets gelezen over codes op Athlon's. Als je zelf je systeem bouwt kan je ff kijken of hij een AXIA core heeft en dan lekker de 1200 mhz nemen en overclocken dat ding :9
Verder inderdaad een erg leuk systeempje.*D

Verwijderd

Hmm leuk systeempie.
Maaruh kzou geen 1300 kopen maar 1200!!
1300 prijs verschil nog veel te groot voor verschil in performance!.
Gewoon OC'en die hap loopt ie ook op 1300.
En mischien een dvd/cd-rom speler combinatie niets??

In iedergeval GL met je systeem!!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op Wednesday 14 March 2001 20:51 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

de 1024 is voluit het volgende:
Sound Blaste Live Player 1024

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op Wednesday 14 March 2001 21:48 schreef QuAteR het volgende:
Hmm leuk systeempie.
Maaruh kzou geen 1300 kopen maar 1200!!
1300 prijs verschil nog veel te groot voor verschil in performance!.
Gewoon OC'en die hap loopt ie ook op 1300.
Het verschil is niet zo groot, hooguit 100 gulden

Verwijderd

Wanneer wil je je nieuwe systeempje aanschaffen dan? De TB1300 komt officieel pas half april uit...

edit:

en IBM 45 Gb is op dit moment geheel niet leverbaar... misschien heb je geluk met oude voorraad van een winkel

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

ook een vraagje, heeft hier wel iets mee te maken.
heb een 1,2-266 mhz besteld op dit mobo.
dus die draait op 9x133. heb een chrome orb, is het beter om die te veranderen naar een andere koeler, want hij moet op 1,3 of meer draaien. ben nu content met die koeler *45 stressed.
weet dat een dondervogeltje warmer wordt, maar kan die koeler dat aan ?
bedankt

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 21:55 schreef rrainman het volgende:
Wanneer wil je je nieuwe systeempje aanschaffen dan? De TB1300 komt officieel pas half april uit...

edit:

en IBM 45 Gb is op dit moment geheel niet leverbaar... misschien heb je geluk met oude voorraad van een winkel
Ik wil hem gaan bestellen als m`n oude computer is verkocht

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem die kenwood 72x niet want die schijnt problemen te geven met gekopieerde cd`s

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

Nessuno

io sono nessuno

ik zou ook voor de 1,2 TB gaan
heb hem zelf op een asus a7v133 draaien
en hij draaid stabiel op 1507Mhz
* bewijs volgt nog *

verder zou je voor het geluid een terratek 1024 fire kunnen nemem is bijna gelijk aan sb live heeft alleen als extra optische in/uit en das voor de mini disk bezitters wel intresant !

Na rose e cient spin

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zou geen AarSUS MOBO nemen. Liever de MSI K7T Turbo (-R) of desnoods een ABIT Plank, maar geen AarSUS. Mijn ervaringen met de A(ARS)7V zijn ook niet al te best, net zoals de P3V4X. blegh, ik vind het maar troep tegenwoordig. Ben nu helemaal MSI freak. Heb nu 2 MSI planken, en zo stabiel als de tering (6309 v1.0 en een K7T Pro2) en de vervanger van mijn BP6 word de 694D Pro AR. Just for the record :)

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 23:20 schreef prodigy het volgende:
* bewijs volgt nog *

verder zou je voor het geluid een terratek 1024 fire kunnen nemem is bijna gelijk aan sb live heeft alleen als extra optische in/uit en das voor de mini disk bezitters wel intresant !
Ik zie dat jij een alpha delta cooler hebt. Bevalt ie?
Maakt ie veel herrie?
En op welke temp loopt je processor?

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 20:36 schreef schumache het volgende:
Hoi nu ik mijn oude computer (http://www.tweakers.net/aanbod/14141/a) ga verkopen moet ik een nieuw systeem uitzoeken. Ik zat te denken aan het volgende:

Amd Thunderbird 1300 (+alpha delta cooler)
Asus A7V133
Lite-on brander 32-12-10
Corsair 256mb pc133 CAS2 ram
IBM 45GB 7200rpm
Asus V7700 GTS2 64mb
Sb live 1024
Aopen 52x

(kast heb ik zelf al en monitor, muis, keyboard ook)

Hebben jullie nog op en aanmerkingen zo ja zou ik ze graag horen
Bij voorbaad dank
Ben je hier wat reclame aan het maken voor je tweede hands TBird? Lijkt me dat je niet echt aan een upgrade toe bent.

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 23:58 schreef Harry_Hammer het volgende:

[..]

Ben je hier wat reclame aan het maken voor je tweede hands TBird? Lijkt me dat je niet echt aan een upgrade toe bent.
Je moet ook beter alle berichtjes lezen ik krijg een nieuwe via een pc prive project dus heb ik deze niet meer nodig. En zo`n pc is zonde om in een hoekje te laten staan en er niks mee te doen

• Overspeed
Op Wednesday 14 March 2001 23:34 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou geen AarSUS MOBO nemen. Liever de MSI K7T Turbo (-R) of desnoods een ABIT Plank, maar geen AarSUS. Mijn ervaringen met de A(ARS)7V zijn ook niet al te best, net zoals de P3V4X. blegh, ik vind het maar troep tegenwoordig. Ben nu helemaal MSI freak. Heb nu 2 MSI planken, en zo stabiel als de tering (6309 v1.0 en een K7T Pro2) en de vervanger van mijn BP6 word de 694D Pro AR. Just for the record :)
Nou, volgens de meeste reviews is de Asus anders wel de snelste! En ook in deze review @ hardwareinfo.net komt ie er goed uit.

ASUS A7V133 - Stabiliteit: 5/5
ABIT KT7A-RAID - Stabiliteit 4/5
MSI K7T Turbo-R - Stabiliteit 5/5

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Op Wednesday 14 March 2001 23:20 schreef prodigy het volgende:
* bewijs volgt nog *
kom maar op met dat bewijs! :9~

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor het geld van een Kenwood kun je ook een scsi controller + Plextor 40X kopen... Net zo snel, zo niet sneller... En ook stil (je kunt hem op 4x en 8x zetten)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

een ding snap ik niet je hebt nu een 1000mhz processor en wil een 1300???
dat verschil merk je cht niet hoor!

...

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

sodeju je hebt zelfs een 1,1 GhZ eh
waarom upgraden?

...

Verwijderd

je KUNT gaan wachten op de Gforce 3, die VEEEL sneller word (mede dankzij 3DFX :) )
http://www.fileplanet.com heeft wel wat testfilmpjes drvan

>:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op Wednesday 14 March 2001 23:34 schreef Dualdude het volgende:
Ik zou geen AarSUS MOBO nemen.

En verder gelul etc.......
dat die van jou niet goed draait betekent niet dat al; die borden slecht zijn.

Die van mij draait hardstikke stabiel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Begrijp het nou!!! die jongen heb gewoon veel te veel geld, en wil dus om de maand het nieuwste van het nieuwste hebbe! en dan ook echt _alles_!!! :)
Pagina: 1