• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben een paar weken besloten om een nieuwe TV te kopen.
Onze oude beeldbuis laat al kuren zien, en zal het waarschijnlijk niet eens tot half 2011 uithouden.
Ik heb veel research gedaan en al op andere fora advies gevraagd.
maar ik zou ook graag jullie mening willen horen.

Eisen:
-geen maximaal budget, maar wel gewoon een redelijke prijs.
-GEEN 3D!!! (wat een onzin is dat zeg..)
-waarschijnlijk een LCD scherm
-moet voor een goede TV ervaring zorgen: groot scherm, goede scherpte en mooie kleuren.
-we kijken momenteel nog op analoog, als dat wat uitmaakt bij bepaalde merken.

Vragen:
-hoe groot zou het ongeveer moeten zijn?
ik dacht ongeveer aan 40/50 inch, we willen wel een behoorlijk ding hebben :)
-hoe zit het met LED? (is het echt de extra prijs waard?)
-wat heeft de analoge verbinding voor effect op de kwaliteit bij een nieuwe tv?
-wat raad je me aan om te nemen als upgrade van analoog?

en de belangrijkste vraag:
-op welke punten moet ik nog meer letten bij het kopen van een TV dan bovenstaande genoemde?

ik hoor graag jullie mening O-)

Verwijderd

Welke modellen had je *zelf* al op het oog?

• Brian1454
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:23:
Welke modellen had je *zelf* al op het oog?
ik had voor zover nog geen bepaald model in het oog.
wat ik belangrijk vond zijn de punten waar ik op moet letten, en het merk vind ik ook wel belanhrijk (samsung&sony, maar lg dan weer niet).
en dan zie ik het in de winkel wel :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Waarom geen plasma? Naast het mooiere beeld (m.i. dan) bij grotere beeldformaten meestal ook een stuk voordeliger.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor formaat staat er nu? Persoonlijk wilde ik er in hoogte niet op achteruit gaan. Mijn oude 70 cm is daarmee vervangen door een 40 inch samsung led.
Ga eerst eens kijken wat je ouders aanspreekt. Een mediamarkt is daar goed geschikt voor. Kijken kost niks en levert wel een hoop info en ideeen op. Lcd vs led. Tja als het qua budget niet uitmaakt kies dan voor een led. Dat geeft toch net even een beter beeld. Persoonlijk heb ik dus niet naar plasma gekeken. Dit vanwege plasma schermen die ik na verloop van tijd gezien heb. (werden vaak na een paar jaar een stuk minder van helderheid/kwaliteit.) Ik neem aan dat plasma's tegenwoordig ook weer verbeterd zijn, maar goed...

3D.... Je kan er ook gewoon 2D op kijken.... Je betaald er helaas wel voor.

Upgrades van je signaal... Je hebt nu analoog, stap in elk geval niet over naar digitenne, want dat signaal is gewoon niet goed genoeg. Afhankelijk van je provider kun je op digitale tv van je provider of op sateliet over stappen. Overigens als je UPC hebt.... Bedenk je dan 2 keer voor je overstapt op hun digitaal.... Ik vond het om te huilen... Heb je de beschikking over een internet aanbieder over glasvezel die die diensten van glashart gebruikt... Dat geeft erg mooi beeld.
Hoe de kwaliteit van andere digitale kabelaars is durf ik niet te zeggen. De sateliet (engelse freesat alternatief, rechtstreeks op de tv) geeft een erg scherp en prachtig beeld.

Ga kijken is het eerste advies.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik zou je sowieso digitale tv aanraden.
Qua budget heb je het over een redelijke prijs, wat vind je redelijk? Is dat alles onder de 2000 euro of alles tot 1000? Edge-led zou ik je niet aanraden, dus full-led, lcd of plasma. Als je toch digitale tv neemt en je hebt Ziggo kan je op hun site kijken welke tv's werken met een CI+ module, dan hoef je geen aparte decoder bij te kopen.
Het ligt gewoon erg aan je budget als je geen specifieke wensen hebt.

Waar je op moet letten bij de aankoop:
Past het design van de tv in je huis?
Heeft de tv de aansluitingen die ik nodig heb?
Wat is de refrash rate?
Valt er veel zonlicht op het scherm?
Werkt het menu een beetje snel en makkelijk?
Heeft de tv extra features die ik wil (mediaplayer bijvoorbeeld)?
Betaal ik niet onnodig voor features die ik nooit gebruik?

[ Voor 28% gewijzigd door Wekko306 op 11-12-2010 16:07 ]

• Brian1454
teigetjuh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:53:
Wat voor formaat staat er nu? Persoonlijk wilde ik er in hoogte niet op achteruit gaan. Mijn oude 70 cm is daarmee vervangen door een 40 inch samsung led.
Ga eerst eens kijken wat je ouders aanspreekt. Een mediamarkt is daar goed geschikt voor. Kijken kost niks en levert wel een hoop info en ideeen op. Lcd vs led. Tja als het qua budget niet uitmaakt kies dan voor een led. Dat geeft toch net even een beter beeld. Persoonlijk heb ik dus niet naar plasma gekeken. Dit vanwege plasma schermen die ik na verloop van tijd gezien heb. (werden vaak na een paar jaar een stuk minder van helderheid/kwaliteit.) Ik neem aan dat plasma's tegenwoordig ook weer verbeterd zijn, maar goed...

3D.... Je kan er ook gewoon 2D op kijken.... Je betaald er helaas wel voor.

Upgrades van je signaal... Je hebt nu analoog, stap in elk geval niet over naar digitenne, want dat signaal is gewoon niet goed genoeg. Afhankelijk van je provider kun je op digitale tv van je provider of op sateliet over stappen. Overigens als je UPC hebt.... Bedenk je dan 2 keer voor je overstapt op hun digitaal.... Ik vond het om te huilen... Heb je de beschikking over een internet aanbieder over glasvezel die die diensten van glashart gebruikt... Dat geeft erg mooi beeld.
Hoe de kwaliteit van andere digitale kabelaars is durf ik niet te zeggen. De sateliet (engelse freesat alternatief, rechtstreeks op de tv) geeft een erg scherp en prachtig beeld.

Ga kijken is het eerste advies.
bedankt voor je advies :)
mijn ouders waren het er ook mee eens dat UPC een rotbedrijf is.
alleen het blijkt dus dat we óf bij analoog van de KPN moeten blijven, óf UPC.
meer is er blijkbaar niet beschikbaar in mijn regio :|
ik zal eens kijken of we wat met de satelliet kunnen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Brian 1454,

Zoals je ongetwijfeld in Het algemeen beleid hebt kunnen lezen, stellen we hier op GoT nogal wat eisen aan een topicstart. Zo hopen wij te zorgen voor een succesvol topic.

Op dit moment plaats je een zogenaamd 'boodschappenlijstje/wat moet ik kopen" topic, waarbij je enkel de criteria bij ons legt en het aan ons overlaat. Dat is niet de bedoeling;

We verwachten dat je zelf wat vooronderzoek verricht, waarbij je je bevindingen vervolgens met ons deelt, zodat wij je kunnen helpen bij de dingen waar je tegenaan loopt.

Denk hier in het vervolg aan bij het openen van een nieuw topic en lees de Quickstart in Het algemeen beleid nog eens door.

Op deze gaat een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.