Zomaar uit nieuwschierighei vraag ik me af hoe zo'n botnet nou eigenlijk werkt en hoe je dat beheert. Ik hoor er regelmatig van alles over maar snap er maar weinig van.
Wikipedia: Botnet
Je zit hier wel op T.net, zelf zoeken zou je eerste ingeving moeten zijn
Edit: @ hier beneden:
Een botnet kan voor veel meer dingen dan alleen ddos-en gebruikt worden.
Edit: @ hier beneden:
Een botnet kan voor veel meer dingen dan alleen ddos-en gebruikt worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Joep op 11-12-2010 15:09 ]
Simpel gezegd heeft elke computer een virus, wat zich aanmeld op een centrale computer (meestal een IRC server). Als de beheerder van die server het commando geeft proberen al die computers continu te verbinden met een bepaalde website, die al het verkeer niet aan kan. (voor elk verzoek wordt een signaal teruggestuurd en een systeembron gereserveerd op de machine waarop de website staat).
Dat is hoe het werkt in een notendop, als je meer informatie wil is deze episode van "Security Now!" erg handig (audio): http://www.grc.com/securitynow.htm#8
Dat is hoe het werkt in een notendop, als je meer informatie wil is deze episode van "Security Now!" erg handig (audio): http://www.grc.com/securitynow.htm#8
Ben ik ook wel mee bezig geweest maar ik tot nu toe nog niet veel info vinden.Joep schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:06:
In 5 sec, lijkt me toch wel redelijk wat info. Ook was er op TV (nieuws: BBC bemachtigt botnet van twintigduizend pc's) een stukje over te zien, dit vond ik wel interessant.
In 5 sec, lijkt me toch wel redelijk wat info. Ook was er op TV (nieuws: BBC bemachtigt botnet van twintigduizend pc's) een stukje over te zien, dit vond ik wel interessant.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Juist. Luie vragen zonder eigen inzet worden beloond met iets wat daarbij past: een slotje.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()