Opgelost!
Conflicterende IP adressen waren het probleem.
Het veranderen van het ip adres van de router naar 192.168.2.1 was de oplossing.
Blijkbaar zit de livedoos op 192.168.1.1
Hoi,
Zojuist is mijn TL-WR1043N binnengekomen.
Deze dacht ik even snel te installeren achter mijn Livebox van Online.
De router vervangt een sitecom WL-114 die niet bepaald de snelste en wat beperkingen heeft voor mijn netwerk.
Na de router aangesloten te hebben en via het ip-adres de Quick Setup gedaan te hebben, wil de router maar niet de WAN vinden en dus geen verbinding met internet maken.
Als WAN connection type gebruikt de router Dynamic IP (wat bij de WL-114 ook was) maar bij IP adres, Subnetmask en default gateway blijven allemaal 0.0.0.0 staan.
Ik weet vrij weinig van netwerken en heb dus ook geen idee waar ik het moet zoeken.
Kan iemand me op weg helpen?
Ik heb trouwens wel al de laatste firmware update gedraaid. V 3.12.2
Alvast bedankt!
Conflicterende IP adressen waren het probleem.
Het veranderen van het ip adres van de router naar 192.168.2.1 was de oplossing.
Blijkbaar zit de livedoos op 192.168.1.1
Hoi,
Zojuist is mijn TL-WR1043N binnengekomen.
Deze dacht ik even snel te installeren achter mijn Livebox van Online.
De router vervangt een sitecom WL-114 die niet bepaald de snelste en wat beperkingen heeft voor mijn netwerk.
Na de router aangesloten te hebben en via het ip-adres de Quick Setup gedaan te hebben, wil de router maar niet de WAN vinden en dus geen verbinding met internet maken.
Als WAN connection type gebruikt de router Dynamic IP (wat bij de WL-114 ook was) maar bij IP adres, Subnetmask en default gateway blijven allemaal 0.0.0.0 staan.
Ik weet vrij weinig van netwerken en heb dus ook geen idee waar ik het moet zoeken.
Kan iemand me op weg helpen?
Ik heb trouwens wel al de laatste firmware update gedraaid. V 3.12.2
Alvast bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door Saxman op 11-12-2010 16:17 ]