Ik wil mijn mediacenter pc dagelijks laten herstarten om zo de stabiliteit van het systeem te bevorderen. Ik heb al flink gezocht naar een mogelijkheid om dit te doen maar vind vooral topics over het tegengaan van auto herstarts na Windows update. Weet iemand of het mogelijk is en hoe je dit kan doen?
Je kan een taak schedulen met daarin het commando :
code:
1
| shutdown /r /f |
Whatever
Verwijderd
Sluit me aan bij vorige poster, maar het lijkt mij beter op zoek te gaan naar de reden van de instabiliteit. Waar heb je last van?
De architectuur van Windows staat niet toe om een systeem een zeer lange periode stabiel te draaien zonder externe invloeden. Dat is het probleem wat michielvz ervaart.
Leuk maar kan je dit schedulen?? Zie in de screenshot namelijk nergens daar iets over.
Mijn server heb ik een tijd lang snachts uitgezet middels een commandline voor shutdown dat standaard in Windows 7 en Windows Server 2008 zit. Gewoon een scheduled task maken en klaar.
ik zie er toch echt een radiobutton met scheduled staanredfoxert schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:10:
[...]
Leuk maar kan je dit schedulen?? Zie in de screenshot namelijk nergens daar iets over.
Mijn server heb ik een tijd lang snachts uitgezet middels een commandline voor shutdown dat standaard in Windows 7 en Windows Server 2008 zit. Gewoon een scheduled task maken en klaar.
damn ... [/scheel]Saven schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:13:
[...]
ik zie er toch echt een radiobutton met scheduled staan
Kan je dat ook onderbouwen? Met Windows 7 kan ik prima een maandje of 2 stabiel werken. Het zijn bij mij vooral programma's zoals Firefox die dagelijks opnieuw opgestart moeten worden vanwege memleaks.johnkeates schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:58:
De architectuur van Windows staat niet toe om een systeem een zeer lange periode stabiel te draaien zonder externe invloeden. Dat is het probleem wat michielvz ervaart.
Ik weet niet precies wat voor stabiliteitsproblemen michielvz ervaart maar test eens je hardware (vooral geheugen, harddisks, temp van je cpu enzenz).
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Met mijn logitech kan ik wmc niet op sleep zetten dus laat ik hem altijd aanstaan. Aangezien ik hem voor tv kijken gebruik moet het gewoon altijd werken. Nu is het zo dat wmc na eenof twee dagen crashed. Ik heb al naar de oorzaak gezocht maar het niet gevonden. Er draaien weinig services en programma's. Het systeem is helemaal upmto date en de onderdelen zijn afgestemd op het gebruik als mediacenter pc. Ik denk dat instabiliteit gewoon inherent is aan wmc. Daarom lijkt dit mij een prima oplossing. Gewoon om vier uur 's nachts automatisch laten herstarten.
Onzin, maar als jij dat vindt, mij best.michielvz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:38:
Ik denk dat instabiliteit gewoon inherent is aan wmc.
Ooit gehoord van een Task Scheduler?Daarom lijkt dit mij een prima oplossing. Gewoon om vier uur 's nachts automatisch laten herstarten.
Kun je echt van alles mee doen en inplannen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je totaal niet zelf hebt gezocht eerlijk gezegd.
Zelfs een [search=windows auto herstart plannen] was al voldoende geweest om je op het juiste pad te brengen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()