• Ralphs creature
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2021
Een goeden dag.

na heel wat gezeur met mijn nieuwe pc ben ik ten einde raad. over de periode van aanschaf ben ik bezig geweest met problemen op te lossen, meerdere malen liep de pc vast.
Vaak gerelateerd aan verschillende BSOD's en nu als laatste heeft de wimfsf.sys blue screen mij getroffen. Hiervoor ook nog last gehad van de BSOD 0x03 bccode: 3b, en nog vaak de BSOD 0x0f4.

Ik heb geprobeert om 2 HDD's in RAID 0 modes te draaien, en heb daar ook de bios op aangepast. Dat resulteerde ook in het vast lopen van mijn pc. De laatste BSOD wimfsf.sys blue screen, kreeg ik na een totale herinstal van mijn pc zonder RAID. na het vastlopen van windows zelf ontsond die fatale BSOD.. Ik heb hiervoor de Bios al geflashd, en alle instellingen na gegaan in de bios voor mijn DDR settings.

tijd om het DDR te testen. na het omzetten van de verschillende modules, en het herhaaldelijk instaleren van verschillende programma's en drivers. kreeg ik dus telkens weer een BSOD. onderandere BCCode: 19 tijdens het isntaleren van de sata3 driver. en later nog de BSOD BCCode: 50. beide wijzen naar het ram geheugen. en dit gebeurt bij elke willekeurige ram module die ik plaats van de DDR, dus ik neem aan dat het uitsluit dat mijn DDR de boos doener is.

Ik heb ook mijn video kaart uit kunnen sluiten want ik kreeg dezelfde crashes nadat ik mijn oude video kaart had geinstalleerd.

Hierna heb ik nog 1 keer mijn pc her installeerd en dat ging daarna een paar dagen goed, maar na een dag of 2 begonnen willekeurige programma's er mee op te houden, de 1 volgde de ander op en na een herstart van mijn pc kreeg ik weer de bsod winfsf.sys.

vlak hierna heb ik mijn mobo voor RMA opgestuurd, maar zij hebben geen fouten kunnen vinden.

Ik weet nu eerlijk gezegd niet meer waar ik het zou moeten zoeken, ik ben niet de beste op pc gebied. dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. ik heb deze pc samegesteld aan de hand van een eerder best buy guide op Tweakers.

mijn system specs zijn:
Mobo: Asrock extreme 3
procc: intel i7
vid: Ati radeon 5870
DDR: 3 x 2 gb DDR 3 OCZ gold series
HDD: Samsung 1 TB, WD 500 Gig
voeding: 750 Watt

alvast bedankt.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
Je bedoelt bij moederbord zeker de X58 Extreme3?

Misschien kun je ook nog even kijken in de supported memory lijst op de asrock site of jou geheugen daar tussen staan.
Het exacte typenummer dus.

• Ralphs creature
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2021
mijn moederboard is indd de x58

de ddr staat in de qvl lijst van de x58 extreme3.
Ik heb ook de dram timing control aangepast zoals staat vermeld bij mijn ddr op de OCZ site CL 9-9-9-20 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
het exacte type nummer van mijn ddr is ocz3g1333lv6gk en dit staat vermeld in de qvl lijst

2GB OCZ OCZ3G1333LV6GK DS V
bij andere staan nog meer gegevens hier staat alleen dus de V aan het eind.

Op het moment van typen kamp ik dus nog steeds met de wimfsf.sys BSOD waar ik niet door heen kom.

[ Voor 11% gewijzigd door Ralphs creature op 12-12-2010 12:21 ]

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
Dan zou ik het zelf eigenlijk ook niet weten, sowieso zou een bios update van het moederbord geen kwaad kunnen puur om dat uit te sluiten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Ralphs creature schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:15:
Ik heb ook de dram timing control aangepast zoals staat vermeld bij mijn ddr op de OCZ site CL 9-9-9-20 (CAS-TRCD-TRP-TRAS) het exacte type nummer van mijn ddr is ocz3g1333lv6gk en dit staat vermeld in de qvl lijst
Heb je tevens de spanning van het geheugen in bios verhoogd naar 1.65V zoals daar vermeld staat?