Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een hi abonnement wat verlopen is en ik heb dus de keuze om deze te verlengen, nou heb ik ook een t-mobile abonnement pas afgesloten i.v.m. de iPhone 4.
Eigenlijk is het verlengen van mijn Hi abonnement dus overbodig, nu is het zo dat ik het ook wel fijn vind om gewoon een zakelijk nummer te hebben zodat ik zakelijk en prive gescheiden kan houden qua telefoon verkeer.
Nu is dus de grote vraag, wat is nou het fijnste telefoon als zakelijk toetsel.
Ik heb dus al een iPhone 4 en dat maakt het extra moeilijk om te kiezen wat nou een goed aanvullend toestel is.

De toestellen die mij het meest interessant lijken:

-Blackberry Bold 9780 (Blackberry OS 6)
-HTC Trophy (Windows 7)
-Samsung Galxy S (Android)

Andere suggesties zijn ook welkom, :)

Om mijn dubio op dit moment iets uitgebreider te omschrijven:

Samsung galaxy s, makkelijk in gebruik touchscreen mooi browsen etc. Groot voordeel is dat ik hier met gemak apps op kan zetten omtrent hosting en webdesign.
Enkel is de telefoon wel een stuk groter van formaat.

Blackberry bold 9780 erg mooi toestel ligt goed in de hand en van mooi formaat.
Het qwerty toetsenbord spreekt mij erg aan enkel word het iets lastiger daar de juiste apps voor te vinden i.v.m. google analytics en andere tools die ik graag gebruik.

Nu zit ik dus in het mooie dubio, ga ik voor een blackberry waarmee ik vliegensvlug kan mailen en bellen.
Erg mooi van formaat is en een mooi zakelijk uiterlijk heeft.

Of ga ik voor een Samsung galaxy s waarmee ik ook makkelijk kan bellen, iets minder snel kan mailen etc. maar wel de juiste apps bij de hand heb.
Enkel blijft het mij tegenstaan dat ik dan een iPhone 4 heb en dan ook nog een bijna identieke telefoon enkel dan met Android ipv iOS.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen deze "voor mij" moeilijke knoop door te hakken.
Alvast bedankt,

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:34 ]

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 14:45
Om deze keuze te maken moet je vooral voor jezelf nagaan wat jij belangrijk vindt in een zakelijk toestel. Wij weten niet waar jij dit toestel voor wilt gaan gebruiken.

Je geeft zelf aan dat je een goed aanvullend toestel wilt hebben. Waarom noem je dan toestellen op die, naar mijn mening, precies hetzelfde kunnen als een iphone 4? Daar is niets aanvullend aan.

Dus ga eerst even kijken waar je de 'zakelijke' telefoon voor wilt gaan gebruiken. Daarna kan je op basis van die criteria gaan zoeken in de pricewatch!

Verwijderd

Topicstarter
McMark schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:05:
Om deze keuze te maken moet je vooral voor jezelf nagaan wat jij belangrijk vindt in een zakelijk toestel. Wij weten niet waar jij dit toestel voor wilt gaan gebruiken.

Je geeft zelf aan dat je een goed aanvullend toestel wilt hebben. Waarom noem je dan toestellen op die, naar mijn mening, precies hetzelfde kunnen als een iphone 4? Daar is niets aanvullend aan.

Dus ga eerst even kijken waar je de 'zakelijke' telefoon voor wilt gaan gebruiken. Daarna kan je op basis van die criteria gaan zoeken in de pricewatch!
Mijn Criteria:

-Makkelijk mailen
-Goede bel kwaliteit / bereik
-Goede Browser

Waarom ik nog een beetje qua toestellen in de iPhone 4 sfeer blijf hangen, is enkel omdat ik ook wel een beetje GadgetFreak ben, het hoeft dus niet een toestel te zijn wat helemaal gemaakt is voor de "zakenman 2010" , Maar moet zakelijk wel goed te gebruiken zijn.

• McMark
Nou vooruit...

Je noemt inderdaad een aantal criteria op.
In je 1e post vertel je dat je privé en zakelijk gescheiden wilt houden. Hoe belangrijk is zakelijk voor jou aangezien je wel kiest voor Hi als provider..?

Je zegt zelf ook al dat je een gadget freak bent. Dit feit plus je genoemde criteria en gezien je gekozen provider denk ik zelf dat het echt wel overkill is om een zakelijke telefoon erbij te hebben.

Met de Iphone 4 kan je heel makkelijk meerdere mailboxen beheren. En ik neem aan dat je niet met 2 telefoons tegelijk wilt gaan browsen, dus ook dat is niet perse nodig.

Begrijp mij niet verkeerd, het is geen aanval richting jou. Maar het is gewoon zonde om met 2 telefoons te lopen als je er 1 (bijna) niet gebruikt.

Om dan toch een advies te geven. Ik zou voor de BB gaan. Die mailt het makkelijkst (keyboard) en is verreweg het meest zakelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschouw het totaal niet als een aanval, ik zie het als opbouwende kritiek en dat is waar ik om vraag.
Daarvoor bedankt!

Ik denk inderdaad dat de BB de beste optie voor mij is, aangezien dit inderdaad "DE" Zakelijke telefoon is en omdat een andere telefoon ala iPhone overduidelijk een overkill zou zijn.
Dan lijkt mij de 9780 de beste optie?

• McMark
Haha het is mooi dat je het niet als aanval ziet. Veel mensen kunnen dat namelijk niet handelen ;)

Maar in weze is elke telefoon overkill met een iphone 4. Wil je dan toch Perse een zakelijke telefoon lijkt mij de blackberry de beste keuze.

Welke blackberry dit moet gaan worden is aan jou. De BB die je nu opnoemt is hetzelfde als de 9700 alleen dan met het nieuwe besturingssysteem. Je zou even moeten kijken in de topics van BB of dit toegevoegde waarde heeft voor jou! Je bent namelijk net zo goed af met een blackberry 9700 of zelfs nog met een 9000!

Zelf heb ik trouwens de BlackBerry Torch! Geweldig apparaat

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard kunnen we dat handelen ;) tegenwoordig ben je nergens meer op fora's als je geen kritiek kan handelen, laten we wel zijn.

iPhone 4 staat bij mij inderdaad hoog in het vaandel en ben er erg tevreden mee.
Ben gewoon simpel weg opzoek naar een toestel voor erbij om dat ik dat gewoon makkelijker vind en Hi met interessante aanbiedingen komt voor een 1-jarig abbonnement.
Torch heb ik dus inderdaad ook over na gedacht dit omdat dit de nieuwste troef is van blackberry.
Enkel is deze mij te groot denk ik, en mis ik echt het toetsenbord aan de voorkant zonder dat ik hoef uit te schuiven.

De 9700 vind ik geen optie dit omdat ik volgens de volgende instelling leef: Als je iets doet, doe het dan goed.
Daar wil ik mee zeggen, als ik dan toch een BB erbij neem dan wel gelijk met de nieuwste os en een aantal betere specs (met name in snelheid en geheugen).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:00 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Galaxy S zou ik vervangen door de HTC Desire HD.
+ mooiere behuizing
+ HTC sense (voor mij is dit een groot pluspunt waarmee HTC zich onderscheid van de rest)

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:00:
Galaxy S zou ik vervangen door de HTC Desire HD.
+ mooiere behuizing
+ HTC sense (voor mij is dit een groot pluspunt waarmee HTC zich onderscheid van de rest)
Feit is wel dat deze ook een stuk groter is, als ik het goed heb?
Ik loop dan dus dalijk met 2 grote telefoons op zak, waarvan er naar alle waarschijnlijkheid een in de binnenzak van mijn jas komt.
Een nieuwe criteria heb ik wel, aangezien ik webdesigner ben is het voor mij belangrijk dat ik apps kan gebruiken die bijv. Google Analytics ondersteunen zodat ik mijn domeinen bij kan houden.
Ik ben mij er van bewust dat dit allemaal ook op mijn iPhone 4 kan maar dat is nou juist wat ik niet wil, deze wil ik prive houden.

Wel bedankt voor de suggestie, ik ga even researche :)

Verwijderd

Wil je syncen met een exchange server van je werk?
Dan zou ik zeker voor BB kiezen, gezien de functionaliteit op dat gebied.

Wat is verder je doel met dat toestel? Veel bellen en veel mailen, of alleen gebruiken om veel te bellen en je mails en agenda te bekijken zonder veel gebruik te moeten maken van het qwerty toetsenbord?
Indien het laatste van toepassing is, zou ik je willen aanraden om eens te kijken naar een BB Pearl.
Ik heb er zelf 1 jarenlang gebruikt, lekker licht en klein toestel en da's wel zo prettig omdat je met 2 toestellen rondloopt. Het typen gaat wel wat lastiger als met een Bold o.i.d. vandaar mijn vraag over de wijze van gebruiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat wij voor jou de knoop doorhakken: het kiezen van een telefoon is een persoonlijke keuze, en we verwachten op GoT het nodige eigen initiatief als je een dergelijk topic opent. Geef daarom aub in de topicstart aan waarom je tot deze paar modellen bent gekomen, wat je zoekt in een toestel, en geef specifiek aan waarom je nog twijfelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:23:
Wil je syncen met een exchange server van je werk?
Dan zou ik zeker voor BB kiezen, gezien de functionaliteit op dat gebied.

Wat is verder je doel met dat toestel? Veel bellen en veel mailen, of alleen gebruiken om veel te bellen en je mails en agenda te bekijken zonder veel gebruik te moeten maken van het qwerty toetsenbord?
Indien het laatste van toepassing is, zou ik je willen aanraden om eens te kijken naar een BB Pearl.
Ik heb er zelf 1 jarenlang gebruikt, lekker licht en klein toestel en da's wel zo prettig omdat je met 2 toestellen rondloopt. Het typen gaat wel wat lastiger als met een Bold o.i.d. vandaar mijn vraag over de wijze van gebruiken.
Bedankt voor je reactie,

Syncen, mails bekijken/beantwoorden, agenda en een beetje normaal kunnen browsen is een must.
Ik denk dat de Pearl iets te low profile voor mij is, zoals eerder aangegeven ben ik wel een beetje Gadget freak (als ik het zo mag noemen).

Om mijn dubio op dit moment iets uitgebreider te omschrijven:

Samsung galaxy s, makkelijk in gebruik touchscreen mooi browsen etc. Groot voordeel is dat ik hier met gemak apps op kan zetten omtrent hosting en webdesign.
Enkel is de telefoon wel een stuk groter van formaat.

Blackberry bold 9780 erg mooi toestel ligt goed in de hand en van mooi formaat.
Het qwerty toetsenbord spreekt mij erg aan enkel word het iets lastiger daar de juiste apps voor te vinden i.v.m. google analytics en andere tools die ik graag gebruik.

Nu zit ik dus in het mooie dubio, ga ik voor een blackberry waarmee ik vliegensvlug kan mailen en bellen.
Erg mooi van formaat is en een mooi zakelijk uiterlijk heeft.

Of ga ik voor een Samsung galaxy s waarmee ik ook makkelijk kan bellen, iets minder snel kan mailen etc. maar wel de juiste apps bij de hand heb.
Enkel blijft het mij tegenstaan dat ik dan een iPhone 4 heb en dan ook nog een bijna identieke telefoon enkel dan met Android ipv iOS.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom 2x en internetabo voor beide tels als je iPhone ook meerdere mailboxen kan beheren :?
Ik zou simpelweg een simpel no nonsens toetsel pakken als 2e toestel. Gewoon bellen en sms'en. En als je dan een keer in het weekend je zakelijke mail wilt bekijken, kan dat ook via je iphone:) Ik neem aan dat je voor normaal mailen wel een fatsoenlijke mailclient op een PC gebruikt btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:33:
Waarom 2x en internetabo voor beide tels als je iPhone ook meerdere mailboxen kan beheren :?
Ik zou simpelweg een simpel no nonsens toetsel pakken als 2e toestel. Gewoon bellen en sms'en. En als je dan een keer in het weekend je zakelijke mail wilt bekijken, kan dat ook via je iphone:) Ik neem aan dat je voor normaal mailen wel een fatsoenlijke mailclient op een PC gebruikt btw :)
Ik heb al een aantal keren soortgelijke reacties voorbij zien komen.
Bij deze mijn verklaring hiervoor:

Ik ben dus blijkbaar wat telefoons betreft verwend, daarbij komt dat ik een Gadgetfreak ben en dus wel hou van wat nieuwe snufjes.
Doorslag gevende factor is ook dat Hi met een paar interessante aanbiedingen kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag [CLOSED] Beslissing gemaakt ik ga voor de zakelijke BB 9780
Dank voor alle reacties :)
Pagina: 1