Toon posts:

Help met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn pc. Gisteren was ik aan het gamen en opeen viel mijn pc uit. Hij stond nog wel aan maar ik had geen beeld meer en kon ook niks meer doen dan hem opnieuw opstarten. Toen ik hem opstarten kreeg ik een melding dat mij grafische kaart niet meer goed werkte. Toen heb ik een nieuwe driver gedownload voor mijn Sapphire Radeon HD 4870.

Maar het probleem houd zich aan. Ik kreeg zelfs vandaag paars met groene lijnen (verticaal) op mijn beeld :S

Betekend dit het einde voor mijn grafische kaart? Hij is nu net 2 jaar oud. Werkte altijd prima, mijn pc is wel samengesteld. Maar heb nooit dingen gedaan zoals overclocking etc. Ben hier niet bekend mee.

Groet,
Simon

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

Je moet hem even in een andere pc proberen. Misschien ligt het aan je mobo of ergens anders aan in je pc. Draait de fan nog wel goed? Misschien zit er wat stof in PCI-E slot. Als je geen andere pc hebt kun je proberen op je mobo aansluiting en dan de kaart er uit.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Hoe warm wordt je kaart? zit er niet veel stof tussen het koelblok? Het lijkt wel of je kaart te heet wordt.

Verwijderd

Ik zit ook te denken dat er te veel stof tussen je videokaart zit of zo, dus een warmte probleem.
heb je geen progje geinstaleerd waarbij je de tempratuur kan meten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net grondig mijn pc stof vrij gemaakt. Heb ook heel mijn grafische kaart open gehaald, zat inderdaad veel stof tussen. Hierna ben ik weer gaan gamen en toen viel hij binnen 2 minuten weer uit.
Het gekke is wel dat het alleen gebeurt tijden het gamen, als ik gewoon surf op het internet dan heb ik nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog meer mensen gevonden met het probleem.

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1172957387

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
Ga naar de winkel en vraag RMA aan voordat je hem compleet uit elkaar trekt. Om tot de conclusie te komen dat hij stuk is.

Als de winkel je weigert kan je natuurlijk altijd de koeler her-monteren.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 12-12-2010 02:08 ]

Pagina: 1