Hulp bij het kiezen van CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Ik heb mijn computer sinds kort op mijn slaapkamer staan, stond eerst namelijk beneden. Maar nu loop ik tegen een klein probleempje mijn Stock CPU Cooler maakt ontzettend veel geluid als ik probeer te slapen, hij moet aanblijven omdat ik een Teamspeak Server host.

Toen ben ik gaan zoeken naar een CPU Cooler die het beter doet en het geluid omlaag brengt. Eigenlijk was ik het er al over eens dat ik de Mugen 2 Rev.B zou gaan kopen maar later is mijn mening veranderd omdat het een ontzettend lomp ding is en vrij duur. Ook omdat het mij om het geluid gaat, ik ga de pc dus niet overclocken de Mugen 2 Rev.B is dus een overkill voor mijn systeem.

Ik heb in de Pricewatch gekeken naar degene met het beste user-reviews en die aan mijn eisen voldoen, onderstaande kwamen daaruit:

pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
pricewatch: Zalman CNPS7000C-AlCu
pricewatch: Scythe Katana 3
pricewatch: Scythe Samurai ZZ

Eisen die ik stel:

Socket 1156
Tussen 0 en 20 euro

Degene die me het beste lijkt door naar reviews en scores te kijken is de pricewatch: Scythe Samurai ZZ

Wie kan mij vertellen of dit een goede keuze is en heeft ervaring met deze of andere coolers? En welke raden jullie aan?

Bij voorbaat dank!

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Als je een outtake fan hebt, zou ik voor een towercooler gaan.
Een de fan van de tx3 is PWM gestuurd. En zal dus bij enkel het hosten van een teamspeak server erg stil zijn.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, als je gevoelige oortjes hebt, zou ik de zalman zeker niet nemen. Deze maakt meer "lawaai" dan de rest.
Heb je eens nagedacht over de Prolimatech megahalems? Deze is veel beter dan de mugen en de noctua U12PSE2. Deze komt zonder fans en je zou dan voor absolute stilte 2 iXtrema fans kunnen halen (72CFM luchtverplaatsing bij 1400RPM en maar 14dB) voor push-pull opstelling. Of misschien 2 noctua's.

Hij is wel net zo lomp/groot als de Mugen, maar als je goeie cooling wilt EN stilte, dan zul je sowieso voor een tower moeten gaan inderdaad. Je kunt niet de motor van een ferrari hebben, en dan de omvang van een suzuki alto hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik zal de TX3 wel eens gaan halen, is niet te duur en dan kan ik zelf kijken hoe het ding presteert. Maar hij zal dus tijdens het gamen zelfde geluid produceren maar wanneer de pc idle is stiller zijn dan de stock cooler?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025

Peter91

<=]

Hij zal idle en tijdens gamen stiller zijn ;)
De stock cooler heeft ook een pwm gestuurde fan..

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb zelf de Scythe Katana 3, als mijn CPU idle'd, is hij niet boven mijn case-fans uit te horen. erg stil dingetje. Je zou ook zelf de fan kunnen verwisselen met een nóg stillere natuurlijk, maar voor zijn koelprestaties is hij zeker niet duur!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zou voor een artic cooling freezer 7 pro rev. 2 gaan want zo te zien zit je met een budget. dan is die cooler een goede keuze.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit:
Deathchant schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:46:
nou, als je gevoelige oortjes hebt, zou ik de zalman zeker niet nemen. Deze maakt meer "lawaai" dan de rest.
Heb je eens nagedacht over de Prolimatech megahalems? Deze is veel beter dan de mugen en de noctua U12PSE2. Deze komt zonder fans en je zou dan voor absolute stilte 2 iXtrema fans kunnen halen (72CFM luchtverplaatsing bij 1400RPM en maar 14dB) voor push-pull opstelling. Of misschien 2 noctua's.

Hij is wel net zo lomp/groot als de Mugen, maar als je goeie cooling wilt EN stilte, dan zul je sowieso voor een tower moeten gaan inderdaad. Je kunt niet de motor van een ferrari hebben, en dan de omvang van een suzuki alto hebben.
rijmt niet op
Wahloh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:35:
Hallo Mede-Tweakers,
ik ga de pc dus niet overclocken de Mugen 2 Rev.B is dus een overkill voor mijn systeem.

Eisen die ik stel:

Tussen 0 en 20 euro
De kosten van een Noctua fan gaan al boven zijn budget voor een complete koeler ;)

Ik zou voor de coolermaster gaan, deze krijgt ook goede reviews.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

inderdaad, excuses, niet goed gelezen.

[ Voor 154% gewijzigd door Deathchant op 13-12-2010 11:10 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1