Plextor geeft niet terug te vinden error

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Regelmatig geeft mijn Plextor de onderstaande melding als ik met CDRwin aan het branden ben. De melding komt nog voordat er iets gebrand is. De CD die in de brander zit is dan niet kapot en kan gewoon opnieuw worden gebruikt. De melding kan best een keer of twintig terug komen, waarna de plextor plotseling probleemloos begint te branden.

De melding:
Error: 'WRITE' command failed on device 0:1:0
Read/Write error or bad medium detected (04h 12h 02h 03h 73h 03h)

Ter info: ik gebruik altijd CDRs van Philips en aan mijn originelen kan het ook niet liggen, want na een keer of twintig proberen gaat kan het plotsklaps dus wel goed gaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
klopt want het is een WRITE failure, en kan dus niet schrijven op een punt dat dat wel verwacht was... firmware updatje?.., update software, andere software, bios update, noem maar op...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• pven
  • Niet online
Dank voor het snelle antwoord!

Aan de software kan het niet liggen, want met andere (nieuwe) software krijg ik soortgelijke errors. Ik vrees dat ik aan een firmware update moet gaan geloven. Ik ga de firmware een dezer dagen updaten en als het dan nog niet werkt, laat ik het hier weer weten.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Het zou ook kunnen dat hij op is. Hoewel ik al 3 jaar met m'n 4x plextor doe ;) dus dan moet je wel erg veel gebrand hebben.
In het begin checked je wirter even of hij wel kan schrijven, als het goed is zie je ook een flinter dun circeltje als het fout gaat. (binnenste ring echt heeeeeeeeeel licht)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• pven
  • Niet online
Die van mij (ook een Plextor 4x) is ook een jaartje of drie oud, maar er is niet overdreven veel mee gebrand (geen tientallen per week). Dat dunne cirkeltje heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik let er op!

• pven
  • Niet online
Mijn firmware was 1.07 en de nieuwste versie is 1.07, dus daar kan ik ook niets meer.

Ik heb trouwens een PX-R412C.

Verwijderd

waarschijnlijk kun je het shaken. dikke vette pech voor de kabouters. Probeer hem eens schoon te blazen met een compressor. geen resultaat: op naar de dealer voor een nieuwe 16X :+

• pven
  • Niet online
waarschijnlijk kun je het shaken. dikke vette pech voor de kabouters.
:'(:'(:'( Ik ben zo gehecht aan dat ding.
op naar de dealer voor een nieuwe 16X :+
Maar misschien moet ik me inderdaad maar eens gaan hechten aan een nieuwe.

Binnenkort blaas ik de plextor schoon, als hetg heeft geholpen, laat ik het uiteraard hier weten.

edit:
Irritante typo's

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je kan ook andere software gebruiken.

Kan zijn dat die van jou is verlopen, en dat hij daarom niet meer wilt branden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• pven
  • Niet online
Aan de software kan het niet liggen, want met andere (nieuwe) software krijg ik soortgelijke errors. Ik vrees dat ik aan een firmware update moet gaan geloven. Ik ga de firmware een dezer dagen updaten en als het dan nog niet werkt, laat ik het hier weer weten.
Helaas pindakaas!

Pagina: 1