USB stick snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo,

Ik heb een USB stick PEAK IV 4GB. Het volgende doet zich voor: wanneer ik iets kopieer van mijn desktop (usb 2.0) naar de USB stick dan gaat dit met max 3,7MBps. Wanneer ik hetzelfde doe bij mijn laptop gaat dit met max 12MBps. Nu heb ik heb begrepen dat de maximale snelheid van een dergelijke usb stick rond de 30-40 MBps ligt.

Iemand enig idee waarom dit bij mij zo traag gaat? Ik vind zelfs de 12MBps niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
OS? Hardware-specs? Type files (groot/klein)? Filesystem? Wat heb je zelf al uitgezocht? Etc. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens een benchmark met CDM (CrystalDiskMark) dan. :)

USB2 gaat tot zo'n 25MB/s, wil je sneller, heb je sowieso USB3 nodig. Dan zit je eigenlijk gewoon bij een SSD met een echte controller chip; die zijn er wel maar nog erg zeldzaam. De meeste producten hebben wel iets hogere snelheid maar geen echte controller chip zoals Indilinx Barefoot of Sandforce SF1200. Met zo'n controller zou je meer dan 100MB/s write kunnen halen met USB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
NTFS is trager dan FAT.
Veel fragmentatie is trager dan weinig. (geld voor beide kanten)

Meerdere devices op 1 USB hub?
Tegelijk lezen?

Kan vanalles zijn

[ Voor 25% gewijzigd door jeroen3 op 11-12-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 09:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Test eens met een benchmark programma (bv HdTune)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 30-40MBps is de snelheid van de interface, dat wil zeggen, als jij een usb stick hebt die oneindig snel schrijft zul je nooit hoger komen dan 30 a 40 MBps

verreweg de meeste usb sticks gaan die oneindige snelheid niet halen, de meeste sticks halen de 10MBps niet eens met schrijfbewerkingen.

edit: ik zie dat ik niet de enige was die zich geroepen voelde zijn kennis te delen :')

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Zelf je antivirus kan roet in het eten gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggiee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Hmm ik denk dat de post van bl44tschaap boekdelen spreekt. Toch maar een snellere usb stick aanschaffen of zien jullie een andere mogelijkheid om veel data tussen mijn laptop en desktop uit te wisselen. Wat gaat het snelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eSATA of usb 3.0 naar een externe harde schijf, (~80-100MBps, afhankelijk van de snelheid van je schijf)
of via het netwerk overzetten (maar dan heb je wel gigabit nodig, ander gaat het met 'slechts' 8MBps bedraad, of nog lager..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 09:05
Netwerkje opzetten misschien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Gbit netwerk gaat waarschijnlijk het snelst, of een externe eSata schijf gaat ook snel.
Op USB ben je sowieso beperkt tot +-30MBps, wat elke externe schijf aan kan, en een aantal snelle USB sticks.
Kortom: hangt af van je eisen, budget, ...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Je huidige USB2.0 harde schijf overzetten naar een USB 3.0 Behuizing is wat ik ga doen.

Of je gebruikt DropBox (werk ook via lokaal netwerk)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 11-12-2010 17:27 ]

Pagina: 1