WD Mybook problemen

Pagina: 1
Acties:

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik heb 2 WD schijven aan mijn Imac hangen die de laatste tijd moeilijk gaan doen. Soms worden ze niet herkent waardoor ik opnieuw moet opstarten.

Nu is een van de twee begin deze week definitief overleden. Lampje voorop brand wel, je hoort de schijf ook gewoon draaien. Maar osx herkent de schijf niet.

Ik heb alleen 1 keer een melding gekregen dat de schijf niet goed was losgekoppeld. Waarschijnlijk werd die even herkent en toen weer afgekapt.

Iemand een idee hoe ik toch nog bij de gegevens op de schijf kan? Ik heb de schijf ook al met een firewire kabel aan de computer gekoppeld, maar toen deed die het ook niet.

En is er een manier om de schijf toch te laten herkennen?

Leica MM + Sony A9

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Update,
Via schijfhulp programma zie ik de schijf wel staan (1TB WD My Book media) maar zie ik de partitie die eronder zit grijs, als niet geactiveerd.
Schijf controleren geeft geen problemen, EHBO gaat ook zonder problemen, maar ik kan de schijf maar niet activeren.

Is er nog een andere manier om de gegevens op de schijf te redden?

Leica MM + Sony A9

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Probeer het programma DiskWarrior eens te draaien.
Mijn WD externe schijf werd ook niet meer herkend bij het schijfhulp-programma, via bovenstaand programma kon ik al mijn data backuppen, even formatten en hij deed het weer prima.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
RobertJRB schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:38:
Update,
Via schijfhulp programma zie ik de schijf wel staan (1TB WD My Book media) maar zie ik de partitie die eronder zit grijs, als niet geactiveerd.
Schijf controleren geeft geen problemen, EHBO gaat ook zonder problemen, maar ik kan de schijf maar niet activeren.

Is er nog een andere manier om de gegevens op de schijf te redden?
Misschien dom maar heb je geprobeerd zelf de partitie te activeren?