UT Twente: Anonymous-ddos'ers helemaal niet anoniem

Pagina: 1
Acties:

• supperbas
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-02 09:59
Link -> http://tweakers.net/nieuws/71280/ut-twente-anonymous-ddosers-helemaal-niet-anoniem.html

Hallo,

In dit artikel wordt gesuggereerd dat het verstandig is om bv Tor te gebruiken om je moeilijk achterhaalbaar te maken.
"De software had gebruikers kunnen anonimiseren door bijvoorbeeld het gebruik van de tool Tor of door het spoofen van ip-adressen."

Waarschijnlijk werkt dit wel maar zie 't probleem, als een site ge-DDoS-ed wordt of gewoon ge-DoS-ed dan 'val' je eigenlijk all je Tor nodes aan als je Tor gebruikt, dit wordt dan wel weer verdeeld over een aantal nodes maar eigenlijk voor je gewoon een aanval uit op je Tor nodes.
Zelfde geld eigenlijk voor een proxy server die je dan ook DDoSed als 't waren.

Wat mogenlijk wel een goeie oplossing kan zijn is een VPN hierbij word je eigenlijk in het verlengde gesteld om zo die aanval uit te kunnen voeren, nadeel is wel dat dan iedereen een VPN nodig heeft...
Maar een Proxy of Tor in feite wat je dan eigenlijk doet is gewoon je eigen 'nodes' of proxy server plat gooien door al die data daar heen te sturen.

Cheers,

-sb

Supperbas.com The site of power

Verwijderd

Dit kan je toch prima in een reactie plaatsen op de frontpage?

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 21:43

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Om het topic dan nog maar wat te redden klopt de titel eigenlijk niet. De afkorting van de Universiteit Twente is UT. Momenteel staat er dus in de titel Universiteit Twente Twente. Mocht je de U en de T omdraaien dan klopt het wel weer, omdat er ook wel eens gebruik wordt gemaakt van de naam Technische Universiteit (TU) Twente.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Helemaal waar Curahee. Om verwaring te voorkomen (de afkorting UT zal bij veel mensen associaties oproepen met Unreal Tournament) heb ik gekozen voor TU Twente. Dank :)

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
Universiteit Twente is niet een technische universiteit. TU Twente is dan ook een onjuiste benaming. Correcte mogelijkheden zijn UT, UTwente, Universiteit Twente.

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
De universiteit twente wil helemaal geen technische universiteit genoemd worden. Dat komt oa door opleidingen Communicatiewetenschappen en psychologie.

Edit: en we zijn niet allemaal gamers. ;) De UT bestaat denk ik al langer dan dat spel mag ik hopen.

[ Voor 25% gewijzigd door LaserJet op 11-12-2010 12:08 ]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025

Icyzer

Goudvis

mks89 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:05:
Universiteit Twente is niet een technische universiteit. TU Twente is dan ook een onjuiste benaming. Correcte mogelijkheden zijn UT, UTwente, Universiteit Twente.
Inderdaad, op deze manier blijft de UT het imago houden van een technische universiteit terwijl het nooit een TU is geweest.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:03:
Helemaal waar Curahee. Om verwaring te voorkomen (de afkorting UT zal bij veel mensen associaties oproepen met Unreal Tournament) heb ik gekozen voor TU Twente. Dank :)
En dat is dan weer onjuist. De correct naam is gewoon Universiteit Twente. ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:17
arnoudwokke schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:03:
Gelukkig bestaat er nog zoiets als context.

Met hierboven, hierboven & hierboven. TU is onjuist.

Verwijderd

Ik snap niet dat jullie zo'n artikel zomaar publiceren. Het is inderdaad helemaal niet mogelijk om proxies of Tor te gebruiken. Dan haal je juist die servers offline, ipv die waarop de aanval gericht is.
En jeroenz0r is ook niet opgepakt voor het gebruik van LOIC, maar voor het 'organiseren' van misdaad door het hosten van een IRC server.

Al met al dus een hoop bangmakerij in dit artikel.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Wow, ik was ook in de veronderstelling dat de UT een technische uni was. Weer wat geleerd, en de kop aangepast. Dank iedereen die de moeite genomen heeft dat te melden :)

@BlackFlower

Staat gewoon in het onderzoek, is niet mijn conclusie of die van Tweakers.net. Wij citeren slechts en dat blijkt imho ook uit de context van het artikel. Wij zijn niet verantwoordelijk voor claims die onderzoekers maken :)

Dat jeroenz0r niet is opgepakt vanwege gebruik Loic, staat ook in het artikel. Lees het nog eens rustig over. Ik kan natuurlijk niet spreken over de strafbaarheid van de aanvallen zonder te refereren aan de arrestatie van deze week. Maar er staat gewoon bij waarvoor hij is opgepakt :)

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 21:43

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

De Universiteit Twente of UT komt voort uit de Technische Hogeschool Twente (THT) en is daarna Universiteit Twente (UT) genoemd. Officieel genomen hoort er geen Technische meer voor de naam gezet te worden, maar in de volksmond wordt dit nog wel steeds gedaan. Daarnaast zit de universiteit samen met Delft en Eindhoven in het 3-TU (Technische Universiteit) verband, waardoor het ook nog wel eens mis gaat.

Maar om de verwarring niet compleet te maken: Universiteit Twente is inderdaad enige officiële en dus juiste benaming ;)

Verwijderd

Om het topic dan nog maar wat te redden klopt de titel eigenlijk niet.
Hahaha, het is je nog gelukt ook!
Pagina: 1