Toon posts:

Subtitles vertragen de video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok het volgende is het probleem.

ik heb sinds vandaag een nieuwe HDTV , mijn oude was HD-ready, en deze is uiteraard FULL-HD.
nu is het volgende probleem ontstaan:
bij het afspelen van HD films met ondertitels ( soft subs ) staat het beeld heel eventjes still als hij de volgende subs toont.
dit is uiteraard zeer iritant, bij mijn oude tv had ik daar geen last van maar nu wel bij de resolutie van 1080p @ 60hz.
ik heb allerlij opties aangevinkt en uitgezet bij MPC classic, en direct vobsub maar het heeft geen zin ( zoals prebuffer subtitles ).
nu mijn vraag, waar zou dit aan kunnen liggen?
is er een optie die ik over het hoofd heb gezien, of ligt het aan mijn hardware?
het probleem doet zich niet voor als ik de subs uitzet, en het maakt niet uit of het nu een native 1080p film is of 720p.
mijn specs zijn overigens het volgende:
intel core2 duo e6400 @ 2,13ghz ( stock )
geforce 9600GT 1gb ( stock )
en 4gb dual channel ram ddr2 800 ( stock )

PS: het lijkt alsof 1080p ook zonder subs minder vloeiend loopt als 720p maar het is echt heel miniscuul.
en de cpu load en ram loaf zitten beide rond de 40% ( met anders programma's open )
de pc is aangesloten via een dvi naar hdmi kabel.
en de tv werkt normaal op 1080p met een gewone bluray speler.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
lmgtfy is niet behulpzaam en/of vriendelijk. Laat dat achterwege.

[ Voor 88% gewijzigd door Edmin op 11-12-2010 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik dus al geinstalleerd ( kazaa lite mega codec pack ), met mpc home cinema editie.

• jbkappirossi
ik kan je wel vertellen dat het niet aan je hardware ligt, want mijn laptop met t9300 en 9600gt deed ook makkelijk 1200p zonder stuttering

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

kan je m eens op een andere refreshrate zetten?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:15:
kan je m eens op een andere refreshrate zetten?
heb hem op 50hz gezet, het verminderd het effect wel degelijk.
maar je merkt het nog wel.
de TV is overigens 100hz, wat niet te selecteren valt.
zou het dan toch aan de vga liggen ?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:22:
[...]

heb hem op 50hz gezet, het verminderd het effect wel degelijk.
maar je merkt het nog wel.
de TV is overigens 100hz, wat niet te selecteren valt.
zou het dan toch aan de vga liggen ?
Waarom zou het aan je TV liggen als het bij normale blu-ray's goed loopt maar niet bij films die je d.m.v. je pc op je tv afspeelt?

met welke mediaplayer speel je films af? probeer het eens met VLC o.i.d.?

[ Voor 21% gewijzigd door Junia op 11-12-2010 01:34 ]

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
bij de installatie van dat codec pack kan je ergens "restore to default settings" aanklikken. Doe dat eens.

Heeft bij mij in het verleden ook is een onverklaarbaar probleem opgelost.

Staat dxva aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Junia schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:32:
[...]

Waarom zou het aan je TV liggen als het bij normale blu-ray's goed loopt maar niet bij films die je d.m.v. je pc op je tv afspeelt?

met welke mediaplayer speel je films af? probeer het eens met VLC o.i.d.?
met VLC wordt het nog erger. ik speel het dus standaard af met media player classic.

• jbkappirossi
ik weet niet welke maar ik heb deze 2, want bij mij gaf x264 geencodeerde streams eerst ook problemen.
VLC is niet voor niks gratis.

media.player.codec.pack.v3.9.6.
Win7codecs_v269

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je wat geld over heb, of mss ergens anders er aan kan komen; gebruik dan CoreAVC. Dat is werelds lichtste AVC/h264/x264 decoder. Vergeet niet in MPC-HC opties bij external filters coreavc toe te voegen, en zet 'preferred' aan. En zet natuurlijk ook de internal filters uit. Dan weet je zeker dat coreavc ook daadwerkelijk gebruikt word.

imo, zijn codec packs nooit een goed idee, ik heb dan ook nooit van me leven zoiets geïnstalleerd. Ik gebruik zelf MPC-HC + ffdshow, dat gaat eigenlijk altijd wel goed met wat dan ook voor exotisch formaat en het heeft eindeloze opties. Voor het zwaardere werk schakel ik over op CoreAVC. Ongecomprimeerde BluRay enzo, gaat goed op mijn C2D 2.4ghz, ZONDER hardware acceleratie kaart. Met en zonder subs (VobSub).

Als je het mij vraagt; weg met VLC, en weg met alle codec packs. Hou het lekker schoon en zelf onder controle.

[ Voor 8% gewijzigd door jesper86 op 11-12-2010 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
jesper86 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:27:
Als je wat geld over heb, of mss ergens anders er aan kan komen; gebruik dan CoreAVC. Dat is werelds lichtste AVC/h264/x264 decoder. Vergeet niet in MPC-HC opties bij external filters coreavc toe te voegen, en zet 'preferred' aan. En zet natuurlijk ook de internal filters uit. Dan weet je zeker dat coreavc ook daadwerkelijk gebruikt word.

imo, zijn codec packs nooit een goed idee, ik heb dan ook nooit van me leven zoiets geïnstalleerd. Ik gebruik zelf MPC-HC + ffdshow, dat gaat eigenlijk altijd wel goed met wat dan ook voor exotisch formaat en het heeft eindeloze opties. Voor het zwaardere werk schakel ik over op CoreAVC. Ongecomprimeerde BluRay enzo, gaat goed op mijn C2D 2.4ghz, ZONDER hardware acceleratie kaart. Met en zonder subs (VobSub).

Als je het mij vraagt; weg met VLC, en weg met alle codec packs. Hou het lekker schoon en zelf onder controle.
thanks, dit heeft inderdaad geholpen O+
wel vreemd dat het niet ging met deze pc terwijl de specs nou niet echt bar slecht zijn :'(
maar het is in iedergeval opgelost nu :D
Pagina: 1