Maxtronic pegasus nas

Pagina: 1
Acties:

• Jaspervanr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo iedereen,

De eerste topic die ik hier aanmaak en meteen een vraag.

Ik ben via een vriend goedkoop aan een makkelijke nas gekomen een:

Maxtronic Arena Pegasus NAS 220 GT
http://www.sunstarco.com/...s/Arena%20NAS%20220GT.htm

Alleen natuurlijk heeft hij dus geen download optie, zou leuk zijn als dat dus kon.

Dus ik ben gaan googlen, maar kan niks vinden over Custom Firmwares en/of how to's om linux er op te installeren.

Nu mijn vraag heeft iemand enige ervaring met deze NAS en/of een omgebouwde firmware voor dit apparaat?

p.s. ik hoop dat ik het open in de goede categorie :p

Alvast bedankt,

Jasper

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Ethirty

Who...me?

Nope, deze rubriek is voor professionals met problemen ;) Ik vraag een modje je topic te verplaatsen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 14:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OM :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 18:38

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Jaspervanr schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:41:
Hallo iedereen,

De eerste topic die ik hier aanmaak en meteen een vraag.

Ik ben via een vriend goedkoop aan een makkelijke nas gekomen een:

Maxtronic Arena Pegasus NAS 220 GT
http://www.sunstarco.com/...s/Arena%20NAS%20220GT.htm

Alleen natuurlijk heeft hij dus geen download optie, zou leuk zijn als dat dus kon.

Dus ik ben gaan googlen, maar kan niks vinden over Custom Firmwares en/of how to's om linux er op te installeren.

Nu mijn vraag heeft iemand enige ervaring met deze NAS en/of een omgebouwde firmware voor dit apparaat?

p.s. ik hoop dat ik het open in de goede categorie :p

Alvast bedankt,

Jasper
Jammer genoeg zijn zowel handleiding als recente firmware niet van de Maxtronix ftp site te trekken, dus geen harde info over 't exacte OS dat op de NAS draait.

Met alle waarschijnlijkheid draait deze op een bsd of linux derivaat (gezien de aangeboden diensten en de vermelding van rsync en bsync in de misc. sectie van de downloads). Uitvinden welke distro er draait, op zoek naar een bij passende package of de source tar ball van de gewenste software en zien of het te installeren is. Tweakotine en doorzettingsvermogen vereist.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R