Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik ben op zoek naar iets moois om muziek af te spelen van de iphone / met de iphone.

Ik heb deze mogelijkheden overwogen:

A Via AirPlay. Een airport express kopen, daar een computerspeakersetje aan sluiten en dan via Remote op mijn Iphone de pc boven bedienen en muziek naar de airport sturen. (Of rechtstreeks vanaf de iPhone naar de airport)

B Via zo'n dock, maar dan ben je de hele avond je iPhone kwijt en kan je niet smsen/bellen/internetten en kan niemand anders dan ik dat setje gebruiken. (Geld ook voor de optie hierboven)

C Gewoon een hifi setje kopen met een usb ingang en een line in en dan kan iedereen hem gebruiken maar dan ben ik wel mijn iPhone kwijt, of ik moet de muziek op een usb-tje zetten.

Het mooiste is eigenlijk gewoon een speakersetje waarin je een usb stick kan steken of er een externe hdd aan kan hangen en die dan handmatig of via de iPhone kan bedienen maar dat heb ik tot zover niet gevonden.

Het budget is zo rond de 120 euro.

Is er iemand die mij kan helpen of een mooi idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Optie A werkt perfect. Ik zou overigens dan wel je Airport Express aansluiten op een hifi set.
Streamen vanaf je iMac of rechtstreeks van je iPhone werkt dan perfect. Tevens kan je het makkelijk uitbreiden naar meerdere woonruimtes door meerdere Aiport Express units te kopen.

Je kan overigens je iPhone tijdens het streamen vanaf je PC gewoon blijven gebruiken om te telefoneren of wat dan ook. Als je streamt vanaf je iPhone rechtstreeks wordt het geluid gedempt wanneer je wordt gebeld.

[ Voor 27% gewijzigd door M55 op 11-12-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Als ik dan een hifi-setje koop met een usb aansluiting erin dan kan ik dat ook nog gebruiken dat zou helemaal ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
volgens mij zou voor jouw probleem de nieuwe apple tv een uitkomst moeten bieden. juist dat je vanaf je iphone via airplay muziek kunt streamen naar je apple tv, kun je je apple tv als ontvanger gebruiken die je aansluit op je computersetje, stereo en/of tv.

aangezien de apple tv zelf ook een interface heeft, heeft deze voor een kleine meerprijs t.o.v. een airport express meer bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar dan heb je dus ook een beeldscherm nodig. En kan je via de Apple TV ook muziek afspelen op een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Ik heb een Voiis Bluetooth audio gateway aangesloten op mijn versterker, dat werkt super. Kwaliteit is erg goed, ik hoor geen verschil tussen aansluiten via de Voiis en via een kabeltje.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Wij hebben een Yamaha MCR-140 setje. Dit werkt geweldig, het is een soort uitneembaar dockje. Die clip je op de iPhone/iPod en dan speelt ie de muziek af en is de ipod ook te bedienen met de Yamaha afstandsbediening, maar je kunt 'm ook uitnemen en dan speelt de muziek draadloos door. De geluidskwaliteit is prima. 's Nachts zet je 'm er met dock en al in en wordt hij opgeladen.

Misschien een beetje boven budget, maar vergeet niet dat het een volledig hifi-setje is met radio, cd-speler (geschikt voor mp3) en usb-poort. En verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tc-Chub schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:26:
Ja maar dan heb je dus ook een beeldscherm nodig. En kan je via de Apple TV ook muziek afspelen op een USB stick?
Als de AppleTV gewoon aan de versterker hangt heb je geen TV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:35
@TS: Wat wil je nou precies met een USB stick? Die heb je in feite helemaal niet nodig.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik wil eigenlijk dit: http://www.wifimedia.eu/c...squeezeboxduet-p-282.html

Hier zit een afstandsbediening bij die de muziek kan kiezen. Maar in plaats van die afstandsbediening wil ik dan de iPhone gebruiken. Met de usb-stick bedoelde ik, dat je die dan kan volzetten met muziek en die dan in zo'n apparaatje kan doen ipv streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Tc-Chub schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:19:
Ik wil eigenlijk dit: http://www.wifimedia.eu/c...squeezeboxduet-p-282.html

Hier zit een afstandsbediening bij die de muziek kan kiezen. Maar in plaats van die afstandsbediening wil ik dan de iPhone gebruiken. Met de usb-stick bedoelde ik, dat je die dan kan volzetten met muziek en die dan in zo'n apparaatje kan doen ipv streamen.
Volgens mij komt de Voiis dan dicht in de buurt, je speelt gewoon de muziek op de iPhone af (of in mijn geval via Spotify) en bedient de iphone in je hand en het geluid loopt via bluetooth over je stereo.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar als je dan wegloopt van de Voiis dan gaat het geluid af. Ik wil dus de muziek op mijn hifi-setje hebben staan en het alleen maar bedienen met de iPhone via Remote oid. Daarom denk ik dat de Apple TV of een airport express geen slechte oplossing is.

Een computer er neer zetten is helemaal het beste maar dat gaat wel redelijk ver boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Tc-Chub schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:07:
Ja maar als je dan wegloopt van de Voiis dan gaat het geluid af. Ik wil dus de muziek op mijn hifi-setje hebben staan en het alleen maar bedienen met de iPhone via Remote oid. Daarom denk ik dat de Apple TV of een airport express geen slechte oplossing is.

Een computer er neer zetten is helemaal het beste maar dat gaat wel redelijk ver boven het budget.
Ik heb in mijn hele huis bereik, appartement van 80m3, ook in andere kamers (zelfs op de wc, natuurlijk heb ik dat uitgeprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb hier thuis in de keuken een extra Airport Express dingetje (refurbished van Ebay voor een prikkie) en die aan een setje speakers gehangen. Werkt ideaal als muziekspeler! Airplay werkt overigens voor iedereen die een iOS device of iTunes heeft, dus iedereen kan het gebruiken ;)
Pagina: 1