Usbstick geeft 0 bytes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 22:20
Ik heb een Sandisc cruzer micro, van 2GB.
Sinds gisteren is de schijf ineens nog maar "0 bytes", en in apparaatbeheer han ik er niks mee, daar is ongepartitioneede ruimte. Zodra ik een poging doe te fromatteren, of een partitie te wijzigen, krijg ik simpelweg geen toegang.

Ik ben op internet al veel tegengekomen, maar niks met een antwoord. Ik heb bijvoorbeeld testdisk en launchpad al geprobeerd, en allemaal zonder resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand het oplossen? :'(
http://img262.imageshack.us/img262/3038/naamloosib.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heb ik wel eens een paar keer gezien. Het kwam eigenlijk altijd neer op weggooien van het geval omdat er fysiek iets stuk was (ik ging dan ook niet supervoorzichtig om met die dingen eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

Heb "laatst" hetzelfde gehad, maar dan met een 16 GB versie van de Sandisk. Alleen had ik nog wel opslagcapaciteit, een whopping 40 kB:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XgmAloq9glyvRaReSkh0po6x/full.jpg

Mocht je nog garantie hebben dan kan je via Sandisk een nieuwe aanvragen. Althans, die optie kreeg ik toen wel na veel e-mailen met Sandisk. Echter had ik de bon niet meer...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 16:29

Baggeraar

Wat een gebagger..

Valt meestal voor wanneer je een USB flash disk niet veilig verwijderd, waardoor de kans bestaat dat een kopieer opdracht die nog niet volledig voltooid was abrupt werd afgebroken. en waardoor je met corrupt flash geheugen zit.
Valt niks aan te doen. Gooi 'm maar in de vuilnisbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Flowertje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:00:
Valt meestal voor wanneer je een USB flash disk niet veilig verwijderd, waardoor de kans bestaat dat een kopieer opdracht die nog niet volledig voltooid was abrupt werd afgebroken. en waardoor je met corrupt flash geheugen zit.
Valt niks aan te doen. Gooi 'm maar in de vuilnisbak ;)
Dat heb ik nog nooit gezien. Hoogstens dat de partitietabel naar de, euh, kroonjuwelen is. En zelfs dat heb ik sinds XP SP2 niet meer gezien.

Zijn er mensen die dat veilig verwijderen gebruiken trouwens? :+

Ik heb ook zo'n geval gehad indertijd, en terwijl Windows er niets mee kon aanvangen ging het in gparted onder nix wél goed. Hij werkt nu, jaren later, nog steeds (64MB, niet dat ik er nog iets mee doe...). Als dat ook niet werkt dan is ie wel rijp voor de recyclage vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

YellowOnline schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:07:
Bij removable media waarvan de data echt vitaal is, ja. Als het niet extreem vitaal is en vervangbaar - niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Dat heb ik nog nooit gezien. Hoogstens dat de partitietabel naar de, euh, kroonjuwelen is. En zelfs dat heb ik sinds XP SP2 niet meer gezien.

Ik heb ook zo'n geval gehad indertijd, en terwijl Windows er niets mee kon aanvangen ging het in gparted onder nix wél goed. Hij werkt nu, jaren later, nog steeds (64MB, niet dat ik er nog iets mee doe...). Als dat ook niet werkt dan is ie wel rijp voor de recyclage vrees ik.
Het kan wel gebeuren door niet veilig verwijderen. Het komt alleen niet zo vaak voor.

Zie hier onder mijn 4GB USB stick na een probleempje met niet veilig verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/10/1291994567-040.jpg

Maar veilig verwijderen doet denk ik inderdaad bijna niemand. Het is bij mij 1x fout gegaan met het plaatje hier boven al gevolg. Nu doe ik het nogsteeds niet :P

Een 2TB HDD met backups verwijder ik wel altijd veilig, USB sticks nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
[...]

Nee, nooit. Ook niet in Linux of Mac OS X, ook al krijg je dan zo'n melding. Nooit fout gegaan, maar let er wel op dat-ie niet bezig is. Als lampje knippert of HDD ratelt bijv. haal ik 'm er niet uit en wacht ik tot-ie klaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 10-12-2010 20:17 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dat is toch een verbetering? Dit is een argument pro-onveilig verwijderen :+ Doet me denken aan die megadiskette van alt-92:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJ6adLBStYp0AVO1acEh2VN2/full.jpg

Da's uiteindelijk hetzelfde: disk geometry die om zeep is.

Nu, dit is te vermijden met onveilig verwijderen als je het device pas verwijdert wanneer alle data weggeschreven is. Normaal gezien heeft zo'n device wel een activity LED waar je dat van kunt afleiden.

Maar on topic: zoals ik dus zei kan de TS het nog eens onder nix proberen met gparted (diskpart onder win kan niet overweg met USB devices om een of andere bizarre reden). Als dat niet werkt wordt het inderdaad RMA of, zo buiten garantie, de recycle bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Ik heb ondertussen Gparted gedownloaded, en ik ben nu aan het branden... Jullie horen zo wel hoe het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Gparted werkt ook al niet.........
http://img84.imageshack.us/img84/2388/img969.jpg
edit:

Could not start device /dev/sdb - no such file or directory

[ Voor 30% gewijzigd door martin149 op 10-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

In de vuilnisbak ermee :)
(of weer naar de winkel als je t bonnetje nog hebt / er nog garantie op is)

EDIT: Alhoewel ? Hij ziet toch 1.82 GB. Probeer eens te formatteren .

[ Voor 26% gewijzigd door Mavamaarten op 10-12-2010 20:57 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 13:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 17:19
Probeer die HP Format tool eens:

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26

SkyStreaker

Move on up!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit kom ik ook wel eens tegen, en ik maak dan via Schijfbeheer gewoon een nieuwe partitie aan op de stick. Geen aparte tools of wat dan ook. ;) Ik hen er in ieder geval nog nooit 1 hoeven weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Dat is hetgeen dat niet kan, een partitie maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

martin149 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:51:
Gparted werkt ook al niet.........
http://img84.imageshack.us/img84/2388/img969.jpg
edit:

Could not start device /dev/sdb - no such file or directory
Zeker? Ik zie op het scherm nochtans dat de juiste size herkend wordt en gparted laat weten dat hij dependecies ontbreekt om met FAT32 overweg te kunnen.

LOL @ manier om label te verbergen trouwens. Eigenlijk wel :') :p
->
YellowOnline schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:17:
(...)
Maar on topic: zoals ik dus zei kan de TS het nog eens onder nix proberen met gparted (diskpart onder win kan niet overweg met USB devices om een of andere bizarre reden). Als dat niet werkt wordt het inderdaad RMA of, zo buiten garantie, de recycle bin.
Of van de diskpart help (A Description of the Diskpart Command-Line Utility):
Use the list disk command to obtain summary information about each disk in the computer. The disk with the asterisk (*) has the current focus. Only fixed disks (for example, integrated device electronics [IDE] or small computer system interface [SCSI]) or removable disk (for example, 1394 or USB) are listed. The removable drives are not displayed.

[ Voor 57% gewijzigd door YellowOnline op 10-12-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Diskpart en HP tool werken ook niet...:(

Dat wordt maar eens het bonnetje zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 12:06
Gamebuster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:12:
[...]

Nee, nooit. Ook niet in Linux of Mac OS X, ook al krijg je dan zo'n melding. Nooit fout gegaan, maar let er wel op dat-ie niet bezig is. Als lampje knippert of HDD ratelt bijv. haal ik 'm er niet uit en wacht ik tot-ie klaar is.
Ik heb er ook al 2 gesloopt. Allebei zonder lampje, dus gokje of hij nog actief is... Een ervan door een niet zo goed contact makende esata/usb poort. Heb ze maar weggegooid, en een grotere gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:57
linux live USB of DVDtje maken en in linux met disk manager een partitie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:52
Is dat erg? Een flinke USB-stick is altijd handig :o

* yannickie111 gebruikt ook geen veilig verwijderen bij USB-sticks >:)

[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 10-12-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

naarden 4ever schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:15:
linux live USB of DVDtje maken en in linux met disk manager een partitie maken?
Je kan ook eerst de thread lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat het partitioneren hardwarematig in de controller uitgeschakeld is. Wat je kan proberen is een tool van de fabrikant zelf te vinden en daar eens mee te proberen.
Gamebuster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:12:
[...]

Ik wel eens aan de hand gehad dat ik via linux iets naar een usb disk schreef en zonder het umount commando kwam dat er dus nooit op staan. Als je via cmd werkt in linux kan het dus zijn dat die alles gewoon naar een buffer schrijft en pas naar de usb op het moment dat je unmount. Daarom dat een unmount ook al eens langer duurt. Nuja natuurlijk niet als je alleen ubuntu in de grafische schil gebruikt maar ja, dan ben je ook geen die-hard :p
Als ik me niet vergis was ubuntu een van de eerdere linux'en die een usb device detecteerde bij het insteken, altans een van de eerdere waar ik het bij gezien heb. Daarvoor moest je eerst een mount doen voor je usb herkent was.

Ik gebruik altijd 'veilig verwijderen' ik schakel dan meestal ook de schijfcache in Windows in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26

SkyStreaker

Move on up!

Martin, mijn tool die ik je suggereer: als die het niet fixed, dan kan ik je rustig melden: KAPOT.

Ik heb 2 USB-Sticks die ik heb gevonden er ook mee kunnen fixen =]

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 10-12-2010 21:26 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Nu maar hopen op 3 jaar garantie, hij is van 14-12-2007 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

PilatuS schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:11:
[...]

Maar veilig verwijderen doet denk ik inderdaad bijna niemand. Het is bij mij 1x fout gegaan met het plaatje hier boven al gevolg. Nu doe ik het nogsteeds niet :P
Je kan in windows kiezen voor optimalisering van usb voor snelle verwijdering of voor prestatie.
Sommige flash kaarten mogen niet in de pc geformateerd worden ,miss geld zoiets ook wel voor sommige sticks . Probeer hem anders eens te formateren in een ander device als een computer ,als dat mogelijk is.

Default staat die op optimaliseren voor snelle verwijdering :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/11/1292039813-970.jpg
Pagina: 1