geen netwerkverbinding meer(

Pagina: 1
Acties:

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik heb sinds kort met een computer van mijn netwerk geen internet verbinding meer. De computer gebruikt de onboard netwerkkaart van een asus p5n-sli moederbord met windows vista 32 en zit direct op een switch aangesloten waarop ook de andere computers zitten(die werkt dus wel).
Als ik netwerk diagnose gebruik zegt hij dat er een probleem is met mijn router(orange livebox, werkt dus gewoon) oid en dat ik hem opnieuw moet opstarten, dit heeft echter geen effect.
Volgens msn is mijn gateway offline en die kan er ook weinig mee.
Ik heb al mijn netwerk instelling toen weer op automatisch gezet(had een statisch ip adres), maar nog steeds niks.
Daarna heb ik geprobeert of een andere netwerk kaar zou werken (TP-link TF-3239DL) maar als ik de drivers probeer instaleren zegt hij dat hij de drivers niet kan laden(code 31), dus ook geen succes.
Ook heb ik een virus scan gedaan waar vrijwel niks uitkwam, dus mijn ideeen zijn een beetje op
Kan iemand mij hiermee helpen?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Krijg je wel een IP adres toegekend van je modem/router wanneer deze op automatisch staat?
Doe anders vanaf de command promt eens een ipconfig /all en post hier de output.

• sjaakwortel
ik krijg inderdaad een ipadres toegekend, (gecheckt al via ip config).
Problem solved, systeem herstel xD (blijkbaar heeft een windows update mijn instellingen verander)

[ Voor 44% gewijzigd door sjaakwortel op 10-12-2010 20:29 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

Doe eens ipconfig /release en dan ipconfig /renew

Geeft dit nog resultaten?

Eventueel gepingt naar 127.0.0.1? (Om uit te sluiten dat niet de netwerkkaart zelf kapot is ;) ) .

Laat maar. Fijn dat het probleem is opgelost :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2010 20:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Post eens even een ipconfig /all. Wat was de reden dat je hiervoor ook al statisch IP-adres gebruikte? Die TP-Link heeft zo te zien gewoon een Realtek-chipset, wat gebeurd er als je de drivers daarvan installeert?

EDIT: Fijn dat het weer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-12-2010 20:30 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• sjaakwortel
De oorzaak was volgens mij een mislukte windows update, beetje gek maar goed systeem herstel op een dag voor de update gezet en het werkte allemaal weer.

[ Voor 33% gewijzigd door sjaakwortel op 11-12-2010 11:04 ]

Pagina: 1