Ik ben op dit moment iemand aan het helpen met het verhuizen van een domein. Tot zover weinig spannends, ware het niet dat deze persoon zijn e-mail wil laten afhandelen door de oude hostingprovider (daar zijn bepaalde redenen voor) en de website wil hosten bij de nieuwe hostingprovider. Omdat de mogelijkheden bij de oude hostingprovider erg beperkt zijn, leek het mij het handigst om een volledige verhuizing uit te voeren en in de DNS-records van de nieuwe provider MX-records aan te maken die verwijzen naar de oude hostingprovider.
Dat is volgens mij gelukt. Alleen zie ik in de DNS-records iets terug wat ik niet snap. Er zijn meerdere zaken ingesteld voor e-mail: de MX-records (die ik dus heb ingesteld) maar ook een A en AAAA record. Ik vraag mij af: waar dienen die voor? Moet ik die ook aanpassen?
Zie dit screenshot, rood omlijnt is hetgeen ik niet begrijp:

Uiteraard heb ik dit ook even gevraagd aan de nieuwe hostingprovider, maar die geven aan geen ondersteuning te geven op DNS aanpassingen. Ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen
Dat is volgens mij gelukt. Alleen zie ik in de DNS-records iets terug wat ik niet snap. Er zijn meerdere zaken ingesteld voor e-mail: de MX-records (die ik dus heb ingesteld) maar ook een A en AAAA record. Ik vraag mij af: waar dienen die voor? Moet ik die ook aanpassen?
Zie dit screenshot, rood omlijnt is hetgeen ik niet begrijp:

Uiteraard heb ik dit ook even gevraagd aan de nieuwe hostingprovider, maar die geven aan geen ondersteuning te geven op DNS aanpassingen. Ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen