Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het uitzoeken waar ik het beste een (snelle) cursus in het Duits kan volgen. Met snel bedoel ik op 1 of 2 weken waarbij je intensief de taal krijgt bijgebracht. Naast een aantal jaren Duits op de middelbare school en een taalcursus de afgelopen zes maanden, wilde ik graag nog een extra cursus volgen om het niveau een beetje op te krikken.
Ik heb nu de volgende taalschool gevonden die mij wel aanspreekt. Lijkt me in ieder geval handig om naar het land te gaan waar die taal in ieder geval gesproken wordt. Buiten dat heb je bij deze taalschool een cursus die 1 of 2 weken duurt waarna je een certificaat krijgt. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met sprachcaffe of eventuele andere taalscholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt zeer intensieve cursussen volgen bij Regina Coeli, ik heb Duitsers gezien die na 2 weken vloeiend Nederland spraken en Nederlanders die na 2 weken vloeiend Duits spraken. Neem wel een paar dagen vrij na afloop want je bent gesloopt van het programma, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Bedankt, heb de site eens doorgelezen en ziet er inderdaad prima uit. Het enige nadeel is de prijs (ca. €3000 voor een week). Nu is het wel zo dat als je kijkt wat je daarvoor terugkrijgt (meerdere docenten, vrijwel individueel les) dat dit niet duur is. Alleen is dat voor mij, als student, wel te duur op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Veel universiteiten (en hogescholen) hebben een taalcentrum dat je misschien goed op weg kan helpen. Ik weet in ieder geval dat de Universiteit Twente een goed taalcentrum heeft. Misschien kun je eens informeren of rondkijken op de site van je universiteit om hun contactgegevens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik heb het vandaag eens nagevraagd, aangezien ik momenteel via het taalcentrum van de universiteit een cursus Duits volg, maar zij bieden geen intensieve Duitse programma's aan. Daar was, helaas, te weinig animo voor. Alleen Nederlandse cursussen bieden ze aan in versneld tempo. Via internet vind ik voor de rest ook weinig ervaringen van andere taalcentra. Voor de rest biedt de hogeschool ook nog een tolkenopleiding aan, maar dat is een bachelor en er is geen mogelijkheid om daar los een versnelde cursus te volgen.

• Onderzetter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
Duits is een onderdeel van mijn opleiding aan de Hanzehogeschool.
Mijn Duitse lerares geeft de volgende tips voor mensen die in Duitsland en cursus willen volgen, ik heb zelf niet naar de prijzen/mogelijkheden gekeken maar misschien kan het je (verder) helpen.

http://www.humboldt-institut.org/DEU/
Website is ook wel in het Engels te zien.
http://www.prolog-berlin.com/en/german-language-course.htm
http://www.languagecourse...schulen--deutschland.php3

Veel succes!
Pagina: 1