Hard disk controller aanpassen of drivers verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259435

Topicstarter
Beste,

Ik heb hier een pc van iemand bij me staan, waar het moederbordje het begeven heeft.
Condensatoren op het moederbord zijn doorgelekt en opgezwollen. Daar deze persoon een boekhoud en kassaprogramma draait heeft en deze pc ook tal van andere belangrijke programma's en printers geinstalleerd heeft staan, is het crusiaal dat de harde schijf gewoon in een nieuwe pc kan ingebouwd worden en terug bootable kan gemaakt worden. Ik ben namelijk opzoek naar een systeem (bootable) die de drivers van de Hard disk controller (Intel 82801EB) ofwel vervangd door de standaard xp hard disk controller, ofwel verwijderd, ofwel vervangt door deze van de nieuwe pc. Ik heb al heel wat gevonden op internet. Fix IDE, Fix HDC, .... Maar er is niks die lukt of werkt. Krijg steeds opnieuw die 0x0000007E bluescreen. Is er ergens iets dat ik de drivers op een andere pc kan verwijderen of wat dan ook. Zodat ik die op zen minst al terug in veilige modus kan starten, zonder bluescreen. Een herstel van de windows heb ik eveneens geprobeert. Opstarten en eerst "enter" en dan pas "R" om te herstellen. Ook dit komt uit op een bluescreen.

Alvast bedankt
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Blue screen kan ook komen omdat de bios van het nieuwe/andere moerderbord een andere instelling heeft op de sata controller. Als windows is geinstalleerd op het andere moerderbord onder bijvoorbeeld IDE mode en de huidige instelling is AHCI zal je namelijk ook Blue screens kunnen verwachten.
Iets in de geest van
Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/_images/systembuild/1082448/Intel%20SATA%20Mode%20Select%20RAID.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259435

Topicstarter
Hallo,

jammer genoeg staat die al op IDE en niet meer op AHCI.. Maar daar krijg je opzich ook geen 0x0000007E bluescreen van. Toch bedankt voor je reactie. Ik weet gewoon dat het komt door de drivers van de vorige PC. En op de 1 of andere manier moet ik die kunnen verwijderen uit het systeem bij het opstarten of via een live cd. Dan pas zal windows mooi booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Wat je zou kunnen proberen is de HDD in een andere PC inbouwen, vervolgens een image van maken en een bare metal restore doen naar een nieuwe PC met Acronis o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of bouw een nieuwe pc met nieuwe HD, en haal vervolgens alleen de data van die schijf af :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

LegacyCode

De crack van de division

Met een live cd zoals ERD kan je perfect drivers uitschakelen.
Staat bij de STOP error toevallig ook een filename zoals iastor.sys?

legacycode.net

Pagina: 1