form action= openen in DIV?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Excuses voor mijn vorige topic, die was inderdaad beetje te snel aangemaakt...

Pagina's worden nu door
code:
1
<a href="javascript:ajaxpage('pagina.htm', 'inhoud');">Link</a>
in de volgende div geladen:
code:
1
<div id="inhoud" style="height: 460px; position:absolute; left:31px; top:43px">

Dit gaat zonder problemen...

Ook heb ik een inlogformulier op de site staan. Wat ik graag wil en dus niet wil lukken (:)) is dat login.php in de div geladen wordt. Is dat mogelijk? Hiervoor had ik iframes en dan gaf ik simpel target="iframe" en dat werkte prima.

Dit is mijn inlogform:
code:
1
<form action="login.php" method="post" name="frmZLogin" id="frmZLogin">

Heb de volgende javascript in mijn index.php:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<script type="text/javascript">

var bustcachevar=1 //bust potential caching of external pages after initial request? (1=yes, 0=no)
var loadedobjects=""
var rootdomain="http://"+window.location.hostname
var bustcacheparameter=""

function ajaxpage(url, containerid){
var page_request = false
if (window.XMLHttpRequest) // if Mozilla, Safari etc
page_request = new XMLHttpRequest()
else if (window.ActiveXObject){ // if IE
try {
page_request = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP")
} 
catch (e){
try{
page_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
}
catch (e){}
}
}
else
return false
page_request.onreadystatechange=function(){
loadpage(page_request, containerid)
}
if (bustcachevar) //if bust caching of external page
bustcacheparameter=(url.indexOf("?")!=-1)? "&"+new Date().getTime() : "?"+new Date().getTime()
page_request.open('GET', url+bustcacheparameter, true)
page_request.send(null)
}

function loadpage(page_request, containerid){
if (page_request.readyState == 4 && (page_request.status==200 || window.location.href.indexOf("http")==-1))
document.getElementById(containerid).innerHTML=page_request.responseText
}

function loadobjs(){
if (!document.getElementById)
return
for (i=0; i<arguments.length; i++){
var file=arguments[i]
var fileref=""
if (loadedobjects.indexOf(file)==-1){ //Check to see if this object has not already been added to page before proceeding
if (file.indexOf(".js")!=-1){ //If object is a js file
fileref=document.createElement('script')
fileref.setAttribute("type","text/javascript");
fileref.setAttribute("src", file);
}
else if (file.indexOf(".css")!=-1){ //If object is a css file
fileref=document.createElement("link")
fileref.setAttribute("rel", "stylesheet");
fileref.setAttribute("type", "text/css");
fileref.setAttribute("href", file);
}
}
if (fileref!=""){
document.getElementsByTagName("head").item(0).appendChild(fileref)
loadedobjects+=file+" " //Remember this object as being already added to page
}
}
}

</script>

Kan dit eigenlijk wel en doe ik het op deze manier goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je laadt in een div met id "inhoud" content ('pagina.htm') middels:
JavaScript:
1

En nu heb je moeite om login.php te laden in diezelfde inhoud div :?

Verder: als je code post, beperk je dan a.u.b. tot relevante delen. En als je code "leent" van derden dan mag je dat er gerust even bij zeggen; dan weten we in ieder geval dat we 3rd party support mogen gaan verlenen (iets wat we hier niet doen).

Maar wat lukt er nou precies niet? Wat is het resultaat en wat verwacht je? Waar is je poging uberhaupt? Krijg je foutmeldingen? Heb je een testcase(!) online staan waar we naar kunnen kijken?

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 10-12-2010 16:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:28:
Je laadt in een div met id "inhoud" content middels:
JavaScript:
1

En nu heb je moeite om login.php te laden in de inhoud div :?

Verder: als je code post, beperk je dan a.u.b. tot relevante delen. En als je code "leent" van derden dan mag je dat er gerust even bij zeggen; dan weten we in ieder geval dat we 3rd party support mogen gaan verlenen (iets wat we hier niet doen).
Ik heb moeite om de login.php via <form action="login.php" method="post" name="frmZLogin" id="frmZLogin"> te laden in inhoud div.

Hiervoor werkte in met iframe. en was de code: <form action="login.php" target="iframe" method="post" name="frmZLogin" id="frmZLogin">

[ Voor 25% gewijzigd door mvdb1982 op 10-12-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:32:
Ik heb moeite om de login.php via <form action="login.php" method="post" name="frmZLogin" id="frmZLogin"> te laden in inhoud div.
Ik snap met veel pijn en moeite misschien een beetje je probleem; maar dat is dan wel heel basic. Je beseft dat als je een form submit dat de hele pagina herladen wordt? En dat, als je dat niet wil, je de form submit dus ook via Ajax af moet gaan handelen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:33:
[...]

Ik snap met veel pijn en moeite misschien een beetje je probleem; maar dat is dan wel heel basic. Je beseft dat als je een form submit dat de hele pagina herladen wordt? En dat, als je dat niet wil, je de form submit dus ook via Ajax af moet gaan handelen?
Je was wel heel snel met antwoorden. :)
Had mijn bericht nog even wat aangepast:

Hiervoor werkte in met iframe. en was de code: <form action="login.php" target="iframe" method="post" name="frmZLogin" id="frmZLogin">

Wat raden jullie mij anders aan? Wat is dan de beste manier om pagina's te laden?

[ Voor 6% gewijzigd door mvdb1982 op 10-12-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:36:
Ja, je valt in herhaling. Toch heb ik nog steeds geen antwoord op de vragen:
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:28:
Maar wat lukt er nou precies niet? Wat is het resultaat en wat verwacht je? Waar is je poging uberhaupt? Krijg je foutmeldingen? Heb je een testcase(!) online staan waar we naar kunnen kijken?
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:36:
Wat raden jullie mij anders aan? Wat is dan de beste manier om pagina's te laden?
Ik raad je sowieso een basistutorial HTML (en daarna Ajax) aan. En er is geen "beste" manier om pagina's te laden maar ik vraag me wel heel sterk af of je zelf wel een goed onderbouwde reden hebt om überhaupt Ajax te gebruiken. Was het niet veel simpeler geweest om de pagina's op een "klassieke php manier" uit te spugen (that is: server side, volledige pagina's) i.p.v. delen via Ajax ophalen?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

De beste manier om pagina's te laden? Gewoon met een link.

Als je nu eerst gewoon eens uitlegt wat je doel cq probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Bosmonster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:41:
De beste manier om pagina's te laden? Gewoon met een link.

Als je nu eerst gewoon eens uitlegt wat je doel cq probleem is.
Mijn probleem is dat ik een website hebt met aan de linkerkant een menu en een header.
Wat ik graag wil is dat de pagina’s aan de rechterkant (dus onder de header en naast het menu) worden geopend.
Met Iframes heb ik het probleem dat deze b.v. 500px hoog is en dat past precies in een 1024x768 resolutie.
Maar als er iemand op de website komt met een veel hogere resolutie, dan is de iframe nog steeds 500px hoog.

Met een div heb ik dit probleem niet. Deze veranderd de hoogte automatisch…

Hoop dat het nu een beetje duidelijk is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:49:
Hoop dat het nu een beetje duidelijk is…
Nee; want waar komt dat hele Ajax verhaal dan om de hoek kijken?

Het is me overigens stiekem wel duidelijk; ik heb 't immers al 1000x eerder gezien en dit is de 999ste keer dat Ajax is gebruikt in een dergelijk geval waar 't helemaal niet nodig is (noch dat 't eigenlijk de bedoeling is).

Wat ik al eerder zei: vraag je eens af waarom je überhaupt ajax gebruikt om content in een div te laden als je (gezien je login.php) PHP tot je beschikking hebt. En besef je ook wat dit doet met zoekmachines e.d.?

Ja, (i)Frames zijn anno 2010 wel aardig uit de gratie. En ja "divs" (eigenlijk: semantische html maar da's een ander verhaal) zijn in de volksmond de "vervanging" hiervan. En ja, content kun je in die divs laden met Ajax. En nee, dat is niet de bedoeld op de manier zoals jij 't doet. Wat jij moet doen (en wat we je inmiddels meer dan eens verteld hebben) is eens de moeite nemen om een basis tutorial HTML / PHP door te nemen. Dan had je geweten dat Ajax hiervoor helemaal niet nodig is.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 10-12-2010 17:30 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

In jou geval zou ik doen wat 99,9% van het internet doet anno 2010/2011. Gewoon page refreshes gebruiken ipv krampachtig proberen frames te simuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Wat ik (vooral qua navigatie) een mooie website vind is www.yourhosting.nl

Waar is deze b.v. mee gemaakt dan?

Dit is tevens een perfect resolutie voorbeeld. Pas zich in elke resolutie netjes aan.

[ Voor 23% gewijzigd door mvdb1982 op 10-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:53:
Wat ik (vooral qua navigatie) een mooie website vind is www.yourhosting.nl
Wat voegt dat toe aan de discussie nu?
Waar is deze b.v. mee gemaakt dan?
Misschien wel in kladblok, wie weet
Dit is tevens een perfect resolutie voorbeeld. Pas zich in elke resolutie netjes aan.
en wat heeft dat met t topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
Cartman! schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:02:
[...]

Wat voegt dat toe aan de discussie nu?

[...]

Misschien wel in kladblok, wie weet

[...]

en wat heeft dat met t topic te maken?
Als ik de bronpagina bekijkt, zie ik o.a. div en ook het ajax gedeelte. Daar worden de pagina's (zover ik kan zien) in div geladen. Dat is dus precies wat ik wil.

[ Voor 3% gewijzigd door mvdb1982 op 10-12-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of we naar dezelfde site kijken dan, ik zie dat het gewoon linkjes zijn naar losse pagina's, dat heeft niks met ajax te maken hoor. Ik heb t idee dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent als je dat niet kunt zien door gewoon de site te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mvdb1982 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:15:
[...]

Als ik de bronpagina bekijkt, zie ik o.a. div en ook het ajax gedeelte. Daar worden de pagina's (zover ik kan zien) in div geladen. Dat is dus precies wat ik wil.
Waar zie jij "het ajax gedeelte" en waar wordt dan een div gevuld met een ajax response? Hier worden gewoon pagina's geladen op de "klassieke" manier (sjees; hoe verwoord je zoiets nou goed? :P ), er is niets "ajax" aan. Ik wil je, nogmaals, op het hart drukken eens gewoon een basistutorial HTML/PHP te gaan volgen (en doe er voor de compleetheid dan een Ajax tutorial achteraan zodat je 't verschil weet).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:37:
[...]

Waar zie jij "het ajax gedeelte" en waar wordt dan een div gevuld met een ajax response? Hier worden gewoon pagina's geladen op de "klassieke" manier (sjees; hoe verwoord je zoiets nou goed? :P ), er is niets "ajax" aan. Ik wil je, nogmaals, op het hart drukken eens gewoon een basistutorial HTML/PHP te gaan volgen (en doe er voor de compleetheid dan een Ajax tutorial achteraan zodat je 't verschil weet).
Mja er wordt wel wat gedaan aan updaten van de pagina, maar zover ik dat kan zien is het ook alleen maar wat reclame enzo. Ook ik zie niet "het ajax gedeelte" welke wordt bedoeld.
Moet wel zeggen dat ik de pagina bijzonder snel vind laden voor een website, met toch wel een behoorlijk aantal scripts en plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Caelorum schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:31:
Moet wel zeggen dat ik de pagina bijzonder snel vind laden voor een website, met toch wel een behoorlijk aantal scripts en plaatjes.
Niks geks aan; kwestie van de juiste cache headers e.d. sturen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8vp74ketAUyCFldZsu67nvPx/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 10-12-2010 23:39 ]

Over mij

Pagina: 1