EDID chip vereist?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Dag,

Ik ben een systeempje aan het ontwikkelen waarop een HDMI ingang komt (voor splitting en buffering). Nou vroeg ik me af of de EDID chip (en de daarbij horende informatie) vereist is om aanwezig te zijn? Of kan ik de chip weglaten en zelf alles instellen op een pc/mac? Of wordt "het scherm" dan niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:57
Waarom pak je niet gewoon een HDMI splitter? en wat is je doel van je buffer?

EDID zijn de gegevens van je scherm. deze gegevens kun je software matig omzeilen. zodat je hogere resoluties kunt instellen zodat je scherm het niet meer aan kan.

geef wat meer informatie en misschien heb ik meer info voor je.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Het doel van de HDMI buffer/splitter) is om a) het signaal op een pcb naar een fpga te routen voor verdere processing en b) om het weer door te sturen naar een ander PCB.

De vraag rijst nu of ik de buffer kan laten werken (dus het splitten van het signaal kan bewerkstelligen) zonder dat ik een EDID chip hoef te gebruiken. Ik stel dan natuurlijk de gewenste resolutie etc. zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:57
Waarschijnlijk moet dit wel lukken, mits je zeker van bent dat hij wel signaal uit stuurt.

zoals eerder gezegt geeft de EDID informatie wat de monitor aankan in resoluties, refresh rates etc.
als je zelf de resolutie kunt instellen moet het geen probleem zijn.

als je bron maar wel signaal uitstuurd als hij geen EDID heeft gezien, dit is per bron verschillend.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |