Laptop Scherm Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Ik heb een Asus laptop. Weet het merknummer niet precies. Dit weet ik wel.

Hij draait Windows 7 Proffesional x86 Licensed
Hij heeft een 17,2" scherm.
Core 2 Duo Intel processor
Asus 4570 HD Videokaart.
2GB RAM

De rest lijkt me niet echt van toepassing..

Het zit dus zo, soms gaat mijn beeldscherm erg raar doen. Dan flikkert hij met paarse strepen over het scherm. Als ik hem dan anders zet (in een andere kijkhoek dus) dan gaat het weer weg. Even later gaat hij weer hetzelfde doen. Dit is erg irritant.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb hem opnieuw geinstalleerd de BIOS gereset. Verder heb ik hem al een keer 2 dagen van de stroom afgehad en ook een keer de accu eruit gelaten. Geen idee of het daar aan kan liggen maar proberen kan nooit kwaad.

Veel mensen hebben het over een los stekkertje maar ik denk dat mijn scherm niet met stekkertjes werkt maar met contacten.

Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen.

Bielie993, B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hey,

er zijn meerdere mogelijkheden.

• Je GPU is kapot
• Je GPU wordt te warm
• Je voeding/acuu is kapot, je GPU/scherm krijgt te weinig stroom
• Er is een contactje naar je scherm kapot
• Je GPU is doorgebrand

en zo kan ik nog wel wat bedenken.... Kan je misschien eens met:

• Een andere GPU proberen
• De GPU in een andere computer/laptop
• Een andere accu

[ Voor 21% gewijzigd door Beatboxx op 10-12-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest waarschijnlijke is dat je datakabel (loopt door je scharnier) defect is geraakt.
Dit is wel te vervangen (valt ook onder garantie).

Mocht het probleem niet weg zijn gegaan bij het bewegen van je scherm zou ik eerder de GPU (grafischekaart) verdenken maar omdat je het kunt oplossen via het bewegen is het vermoedelijk enkel de lintkabel vervangen. Ong. 1 uurtje werk als je het goed wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sluit ook eens een losse monitor aan om te kijken of deze het ook weergeeft.
Zie je de storingen ook in het bios (om het OS uit te sluiten).
Er bestaat software (even google'n) welke de temperatuur van je videokaart kan uit lezen (processor en geheugen).
Niet alle videokaarten ondersteunen dit trouwens..
Maar dan kun je zien of het temperatuur gerelateerd is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan je misschien een foto maken van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Het probleem is indd niet de videokaart omdat hij geen kuren heeft als ik hem aansluit aan een extern scherm met VGA aansluiting. Ik ga hem zelf niet open schroeven ik zal is nagaan waar ik mijn laptop gekocht heb en kijken of hun de oplossing kunnen vinden. Alvast bedankt voor alle reacties!

Kosten reperaties bij online laptopshops geld en is het eigenlijk wel mogelijk :)?

[ Voor 12% gewijzigd door Bielie993 op 10-12-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo gauw als je je scherm beweegt zeg je zelf al dat dan het probleem ietwat verholpen is dus je kan er vanuit gaan dat het ligt aan het bandkabeltje ( lintkabel bestaat trouwens niet ). Hoogstwaarschijnlijk is gewoon dat bandkabeltje losgeschoten van de connector op het moederboard en moet die weer even aangedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Idd, moet wel het kabeltje zijn. Gezien de specs is je laptop minder dan 2 jaar oud en heb je gewoon garantie bij Asus. Niet gaan prutsen, maar gewoon ff RMA indienen bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bielie993 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:00:
Het probleem is indd niet de videokaart omdat hij geen kuren heeft als ik hem aansluit aan een extern scherm met VGA aansluiting. Ik ga hem zelf niet open schroeven ik zal is nagaan waar ik mijn laptop gekocht heb en kijken of hun de oplossing kunnen vinden. Alvast bedankt voor alle reacties!

Kosten reperaties bij online laptopshops geld en is het eigenlijk wel mogelijk :)?
Als het garantie is zou ik mij hierover geen zorgen maken.
Maar bepaalde winkels met eigen service kunnen dit wel doen, de rest zal het doorsturen naar een derde partij (wat hogere kosten met zich meebrengt).

Uit ervaring kan ik zeggen dat zoiets -+ 30 minuten werk is. Ik vind het best wel meevallen, het lastigeste is vaak rekening houden met al die kleine plastic haakjes die broos zijn geworden.
Kosten voor de klant vallen echter vaak "iets" hoger uit dan enkel 30 minuten werk bij partijen die het doorsturen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
heb hem opgestuurd en was binnen 3 dagen weer trug. Ze hadden hem zelfs schoongemaakt ;)

Het was inderdaad het draadje dat door de scherm scharnieren lopen.
Pagina: 1