Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel2010]Hoe meerdere formules gebruiken in dezelfde cell

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:17
Hallo,

Ik zit al enkele dagen te zoeken naar een oplossing voor mijn excel sheet.

Ik ben namelijk bezig met een inkomsten tabel en zou hierbij het volgende willen realiseren :

Als
A1 = verkoop dan moet A3-A2 gebeuren
Of
A1 = aankoop dan moet A2-A3 gebeuren

Weet er iemand hoe ik dit moet formuleren om een werkende fomrule te kunnen krijgen ?

Alvast bedankt

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:17
cube1984 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:58:
Hallo,

Ik zit al enkele dagen te zoeken naar een oplossing voor mijn excel sheet.

Ik ben namelijk bezig met een inkomsten tabel en zou hierbij het volgende willen realiseren :

Als
A1 = verkoop dan moet A3-A2 gebeuren
Of
A1 = aankoop dan moet A2-A3 gebeuren

Weet er iemand hoe ik dit moet formuleren om een werkende fomrule te kunnen krijgen ?

Alvast bedankt

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11 17:17
=ALS(A1="verkoop";A3-A2;A2-A3)

of

=IF(A1="verkoop";A3-A2;A2-A3) bij Engelstalige Excel

[ Voor 50% gewijzigd door loeberce op 10-12-2010 15:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je moet niet dagen zoeken naar een berichtje over specifiek dit probleem, maar je wilt gewoon even en half uurtje de basics van Excel bekijken/lezen - en dat kan inderdaad ook best via [google=Excel tutorial] :)
Of druk op F1 en lees 'Snel aan de slag: een formule maken' en type daarna 'als' in het zoekvenster. Eventueel aanvullen met het onderwerpen 'genest'. Dit forum staat ook vol met - complexere - voorbeelden.

Dit topic doe ik op slot omdat het wel de bedoeling is om eerst zelf de basics door te nemen en een voorzet te doen voor een antwoord. Open gerust een nieuw topic als je zelf wat formules hebt gedaan en er niet uitk komt, maar volgens mij lukt het met bovenstaande al prima.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 10-12-2010 15:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.