Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik ben zopas een (onervaren) bezitter van Xtreamer Pro geworden, en over het algemeen ben ik zeer tevreden over de mogelijkheden. Er is echter 1 scenario dat ik nog niet heb kunnen oplossen, nl streamen van mijn muziek die op de Xtreamer Pro staat, naar mijn hifi tuner die via A/V is gekoppeld.

* muziek staat allemaal geript op de xtreamer pro schijven
* ik verwijs op mijn laptop via itunes naar deze libraries op netwerk

Op mijn laptop kan ik zonder problemen de muziek van Xtreamer spelen. Echter, ik zou ook deze Itunes willen gebruiken om Xtreamer te streamen naar mijn tuner. Ik heb begrepen dat Etrayz een ingebouwde Itunes Server heeft, maar kan ik hetzelfde bereiken met mijn Xtreamer Pro? Verder heb ik ook al de interface via TV gebruikt die Xtreamer zelf aanbiedt, maar die vind ik nogal beperkt: waarom via folders browsen als je een interface als Itunes (of evtl WMP) ter beschikking hebt op je pc. Ik zit er niets mee in om mijn laptop op te starten voor een muziek sessie.

Ik hoop dat ik geen Etrayz of dergelijke moet aanschaffen, want heb voorlopig alles wat ik nodig heb, buiten dit probleem dan... Ben nogal nieuw in al dit soort dingen, dus alle tips zijn welkom, thx!!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Een optie die je sowieso hebt is het mounten van je xtreamer. De gemounte map kun je dan als library in iTunes gebruiken. Je gebruikt je xtreamer dan slechts als NAS.

Ik snap de situatie sowieso niet. Je hebt een xtreamer pro, en een tuner? De iTunes server is meen ik alleen voor het beheren van je library en van te streamen, niet om naar te streamen.

Als je alleen de xtreamer hebt en een tuner, dan kun je muziek afspelen via de xtreamer, en via de webinterface kun je dan een nummer kiezen.