Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W2k8] Easy Print -> print taken komen niet lokaal binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2008 standard R2 draaien met daarop Extern Bureaublad services. Ik wil daarbij dat de gebruikers hun lokale printer kunnen gebruiken als ze zijn ingelogd.

Als de gebruikers inloggen zien ze hun eigen printer netjes staan, maar als ze hier vervolgens op printen komt de print opdracht op de lokale pc niet binnen. De print opdracht verschijnt wel netjes op de server en verdwijnt dan ook gewoon.

Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de Remote Desktop easy print driver. Ik heb daarom in de GPO ingesteld dat eerst een print driver geladen moet worden voordat deze kijkt naar Easy print.
Natuurlijk heb ik ook de drivers geinstalleerd.

Als ik nu met mijn test gebruiker inlog en ik kijk bij de printer eigenschappen dan zie ik dat deze nogsteeds met easy print geladen is. En de printjes komen dan ook niet door.

hebben jullie een mogelijke oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
^^kick^^

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Heb je op je clientpc's de Desktop Connection (RDC) 6.1 en Microsoft .NET Framework 3.0 Service Pack 1 (SP1) geinstalleerd staan?

Heb je de eventlogs van je Terminal Server al onderzocht voor meldingen met betrekking tot de printerdrivers?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

En? Opgelost?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar